GSX 1400-tråden

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Kan du inte köra ner här så man får höra oxå:D
/Maveric

Klart jag ska :)
Har semester de tre första veckorna i Juni. Har typ två dagar fria innan SRF, vi kan dra ut på en schysst bombrepa någon eftermiddag...!

Sen så måste jag fixa ett kamerafäste...! Vill filma.
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Klart jag ska :)
Har semester de tre första veckorna i Juni. Har typ två dagar fria innan SRF, vi kan dra ut på en schysst bombrepa någon eftermiddag...!

Sen så måste jag fixa ett kamerafäste...! Vill filma.

Låter ok jag är ju fortfarande hemma då så vi kan nog botanisera några vägar här nere:tummenupp



Apropå något annat jag har fått kontakt med kent cams i England om omslipning av kammar.
Här är vad dom skrev
The cost to regrind them to SUZ30 spec is GBP205 + vat and shipping.

The delay upon receipt of them is 10 days.

The spec is inlet 7.77mm / 237 degree at 1mm and exhaust 6.75mm / 236 degree at 1mm.


blir lite drygt 2500:- plus frakt o skatt.

tror jag skickar mina i höst någon annan som vill hänga på?


/Maveric
 
Last edited:

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Låter ok jag är ju fortfarande hemma då så vi kan nog botanisera några vägar här nere:tummenupp

Apropå något annat jag har fått kontakt med kent cams i England om omslipning av kammar.
Här är vad dom skrev
The cost to regrind them to SUZ30 spec is GBP205 + vat and shipping.
The delay upon receipt of them is 10 days.
The spec is inlet 7.77mm / 237 degree at 1mm and exhaust 6.75mm / 236 degree at 1mm.

blir lite drygt 2500:- plus frakt o skatt.
tror jag skickar mina i höst någon annan som vill hänga på?
/Maveric


Klart att vi ska :) Om du har tid så ska vi även skruva bort mitt styre och sätta dit distanser. Du ska få mått någon dag nu och svarva lite om du har lust. Jag kommer ha lite logistiska problem nere i blekinge... Morsan kommer vara mitt uppe i sin flytt under min semester, samtidigt som nästan alla mina verktyg har hittat till göteborg nu...

Jag kanske är på vad gäller kammar... Men frågan är; någon som har specs på de andra alternativen? 7,77mm och 6,75mm låter väldigt snällt. Kanske man borde gå på "steg 2"-spec direkt?
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Klart att vi ska :) Om du har tid så ska vi även skruva bort mitt styre och sätta dit distanser. Du ska få mått någon dag nu och svarva lite om du har lust. Jag kommer ha lite logistiska problem nere i blekinge... Morsan kommer vara mitt uppe i sin flytt under min semester, samtidigt som nästan alla mina verktyg har hittat till göteborg nu...

Jag kanske är på vad gäller kammar... Men frågan är; någon som har specs på de andra alternativen? 7,77mm och 6,75mm låter väldigt snällt. Kanske man borde gå på "steg 2"-spec direkt?

Låter väldans snällt...
Yoshis specar är vildare!
211-114-0100_spec.gif

http://yoshimura-shop.netmove.co.jp...c_cams1_e/c_cams1_e/c_cams2_e/c_cams3_e&d=772

Kanske TTS har en annan slipning än Kent Cams fast den sistnämnde slipar bägge?

Har faktiskt inte mätt mina men tanken slår mig att det kanske kan vara så att mina är slipade enligt Kent Cams specar... skulle i så fall kanske förklara bristen på effekt.
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Låter väldans snällt...
Yoshis specar är vildare!
211-114-0100_spec.gif

http://yoshimura-shop.netmove.co.jp...c_cams1_e/c_cams1_e/c_cams2_e/c_cams3_e&d=772

Kanske TTS har en annan slipning än Kent Cams fast den sistnämnde slipar bägge?

Har faktiskt inte mätt mina men tanken slår mig att det kanske kan vara så att mina är slipade enligt Kent Cams specar... skulle i så fall kanske förklara bristen på effekt.

Ja, ska vi ändå skicka kammarna och få dom slipade så kan vi lika gärna få det ordentligt gjort... Dvs MINST Yoshi-spec. Har läst någonstans att man kan gå upp ännu lite mer utan portning...

För övrigt, det som gjort mig sömnlös ett litet tag nu verkar vara ett faktum. Växellådan krånglar. Främst tvåan... Vill inte gärna gå i så fint som det ska, utan kuggar över och rasslar vi riktigt hård acceleration. Vid deceleration så smäller det ofta ungefär lika mycket att gå från 3:an till 2:an som att gå från neutral till 1:an (vilket egentligen inte är ett problem...) Så jävla surt. Får köra med den såhär ett tag... Blir lite mycket för plånboken iom däckbyte, fjädrar, vänster gaffelben och Kemora.
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Ja, ska vi ändå skicka kammarna och få dom slipade så kan vi lika gärna få det ordentligt gjort... Dvs MINST Yoshi-spec. Har läst någonstans att man kan gå upp ännu lite mer utan portning...

För övrigt, det som gjort mig sömnlös ett litet tag nu verkar vara ett faktum. Växellådan krånglar. Främst tvåan... Vill inte gärna gå i så fint som det ska, utan kuggar över och rasslar vi riktigt hård acceleration. Vid deceleration så smäller det ofta ungefär lika mycket att gå från 3:an till 2:an som att gå från neutral till 1:an (vilket egentligen inte är ett problem...) Så jävla surt. Får köra med den såhär ett tag... Blir lite mycket för plånboken iom däckbyte, fjädrar, vänster gaffelben och Kemora.

Såg att du fått svar op .org redan.
Konstruktionen på lådan är lyckligtvis bättre på K5 och nyare.
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Låter väldans snällt...
Yoshis specar är vildare!
211-114-0100_spec.gif

http://yoshimura-shop.netmove.co.jp...c_cams1_e/c_cams1_e/c_cams2_e/c_cams3_e&d=772

Kanske TTS har en annan slipning än Kent Cams fast den sistnämnde slipar bägge?

Har faktiskt inte mätt mina men tanken slår mig att det kanske kan vara så att mina är slipade enligt Kent Cams specar... skulle i så fall kanske förklara bristen på effekt.



Nja jag nämde i mitt mail till dom att jag eftersökte tts kamprofil eller vildare:skrämd.

låter som jag ska skicka ett mail till.:gnissla


/Maveric
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Låter ok jag är ju fortfarande hemma då så vi kan nog botanisera några vägar här nere:tummenupp



Apropå något annat jag har fått kontakt med kent cams i England om omslipning av kammar.
Här är vad dom skrev
The cost to regrind them to SUZ30 spec is GBP205 + vat and shipping.

The delay upon receipt of them is 10 days.

The spec is inlet 7.77mm / 237 degree at 1mm and exhaust 6.75mm / 236 degree at 1mm.


blir lite drygt 2500:- plus frakt o skatt.

tror jag skickar mina i höst någon annan som vill hänga på?


/Maveric

Jag var ute i garaget o mätte upp mina orginal kammar:tummenupp och om jag mätt riktigt så är insug 7.22mm lyft o utblås 6.14mm lyft.
Håller med det verkar inte var en stor ändring.:mad: får se vad han säger på kentcams när jag får svar angående om det inte finns någon vildare profil.


/Maveric
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Jag var ute i garaget o mätte upp mina orginal kammar:tummenupp och om jag mätt riktigt så är insug 7.22mm lyft o utblås 6.14mm lyft.
Håller med det verkar inte var en stor ändring.:mad: får se vad han säger på kentcams när jag får svar angående om det inte finns någon vildare profil.


/Maveric

Är nästan sugen på att ploppa lös mina kammar och kolla hur de är slipade.
Men jag sålde familjebussen igår och måste använda GSX:en som transport nu (himla synd om mej va:rolleyes:). Borde ju bara ta en kväll iofs.... hmmm...
 

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Hemma
Hoj
B King GSX 1400
Hallå Tänkte lägga mig i det här med kammar, jag köpte mina på Moto Speed
och dom ska vara det värsta till 1550 :tuttar skickar med en bild på
den information som var med. Det är i tum o jag är lite dålig o räkna om till mm. Kul föresten att du (Maggy) fått fart på grejorna.
En undring, har ni också glädjemätare på era hojar??
 

Bifogat

  • Cam.JPG
    Cam.JPG
    162 KB · Visningar: 155

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hej!
Nu har jag monterat höjningssats bak vilken skillnad på kurvtagningen svänger in bättre i kurvorna o ser lite uppkäftigare ut :yoparty.
Hade en kompis till o fräsa dom efter ett köpe orginal:Bugar
Var tvungen o göra en distans till sido stödet tyckte han lutade lite mycket:näsblod.
Nu kan man montera bort centralstödet o köpa depåstöd istället :).
Till o med :tuttar har godkänt tilltaget hon tycker att hon sitter bättre nu blir en annan lutning så även för mig.
O det går fortfarande att wiila med den :banana

/Maveric
 

Bifogat

  • P1010004b.JPG
    P1010004b.JPG
    200 KB · Visningar: 91
  • P1010005b.jpg
    P1010005b.jpg
    211.8 KB · Visningar: 89

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hallå Tänkte lägga mig i det här med kammar, jag köpte mina på Moto Speed
och dom ska vara det värsta till 1550 :tuttar skickar med en bild på
den information som var med. Det är i tum o jag är lite dålig o räkna om till mm. Kul föresten att du (Maggy) fått fart på grejorna.
En undring, har ni också glädjemätare på era hojar??


Lyft insug 8.509mm lyft avgas 7.6962mm om jag räknar rätt är ju rätt nära yoshis specs 8.8 resp. 7.2 mm tål att tänka på.
En fråga bara vad gick dom på lite nyfiken:)


/Maveric
 

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Hemma
Hoj
B King GSX 1400
Lyft insug 8.509mm lyft avgas 7.6962mm om jag räknar rätt är ju rätt nära yoshis specs 8.8 resp. 7.2 mm tål att tänka på.
En fråga bara vad gick dom på lite nyfiken:)


/Maveric

Bra uträknat:tummenupp Dom gick på lite drygt 8 loppor.
Du som är lite på elektronik sidan har du någon lösning på hastighetsmätaren
som visar för mycket, kör man 120 på mätarn så visar GPSn 110,:confused:
 

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Falköping
Hoj
GSX 1400 -02
Det finns något som heter speedohealer, kollar här http://www.bikersneed.se/SpeedoH/speedo.htm
Det borde ju funka prima, om det bara finns nån som passar till 1400.

Gjorde min första runda på typ 2½ vecka igår, blev lite nykär :)

Slängde i nya belägg ifram... från biltema.... ger toppbetyg, bra bett bra känsla bra belägg var det verkar, körde ju bara 3 mil iofs så det kanske blir sämre med tiden :)
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Bra uträknat:tummenupp Dom gick på lite drygt 8 loppor.
Du som är lite på elektronik sidan har du någon lösning på hastighetsmätaren
som visar för mycket, kör man 120 på mätarn så visar GPSn 110,:confused:


hej!
Mipet hann före mig :).
Speedohealer finns till 1400'an dom brukar använda det för att konventera mellan miles o km :tummenupp.

Ps min visar oxå cirka 8km mer än gps'n likadant på volvon o även min firmabil, kan ju va så att fordonstillverkarna har en liten säkerhets marginal bara för att vi inte ska åka dit för fortskörning:rolleyes: Ds.

/Maveric
 

Kosken625

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Kiruna
Hoj
CB1000R
Kylarskydd

Jag tänkte göra ett kylarskydd i svart alu eller rostfritt, men tyckte inte det blev snyggt med det nätet jag köpte med diagonalt mönster. Det var även för tunt mellan hålen. Det såg mer ut som ett överdimensionerat myggnät.

Är det någon som vet om det finns svart alunät som har horisontala hål, med ungefär samma mönster som på bilden som Maggy laddade upp tidigare.

Maggy - var har du fått tag i det svarta kylarskyddet? - det är precis vad jag är ute efter.
 

Bifogat

  • cyl_radguuard.jpg
    cyl_radguuard.jpg
    155.1 KB · Visningar: 59

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Jag tänkte göra ett kylarskydd i svart alu eller rostfritt, men tyckte inte det blev snyggt med det nätet jag köpte med diagonalt mönster. Det var även för tunt mellan hålen. Det såg mer ut som ett överdimensionerat myggnät.

Är det någon som vet om det finns svart alunät som har horisontala hål, med ungefär samma mönster som på bilden som Maggy laddade upp tidigare.

Maggy - var har du fått tag i det svarta kylarskyddet? - det är precis vad jag är ute efter.

Mitt kylarskydd är ett i polerat rotfritt som jag slipat ner och lackat i sidenmatt 2K våtlack. Gillade inte "brödrostlooken".
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Var köper ni "godis" till era 1400? Kvalitet, erfarenhet? :va


Hej!
Mesta handlas nog på ebay eller faktiskt via gsx1400.org forumet.
Kolla om du inte redan gjort det finns mycket att hitta där både delar o mycket info:tummenupp.
Eller kllar man runt o sen gör man delarna själv vilket jag gjort ibland:).
Kvalitet hittills har jag haft tur hoppas det håller i sig:D.


/Maveric
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top