GSX 1400-tråden

Jo Ebay är en bra källa till bling bling, + att fråga runt här om det är något speciellt du söker, vi är ju några st nu som har hittat en hel del lulllull till hojen... :)
 
Var köper ni "godis" till era 1400? Kvalitet, erfarenhet? :va

Som Maveric sa... gsx1400.org!
Där hittar man länkar och delar... annars ebay.
Har handlat i tyskland, storbrittanien, holland, usa, norge osv... allt från trim till bling. Bra kvalitet på det mesta.
Passerade inköpspriset på modifieringar för två säsonger sedan.:va
 
Thnx..! Slänger ut en fråga i ämnet då. Backspeglarna ser ut som...ja ngt stort och blank som pekar rätt ut!
Vad har ni köpt för speglar, eller spegel. Räcker med en...
 
Jag har styrändsspeglar, köpta på ebay, typ 400kr gav jag för dom, funkar kanon visst blir hojen lite bredare över styret, men samtidigt lägre och så slipper man se sina armbågar i backspegeln, så funktionen är verkligen kanoners.
 
Thnx..! Slänger ut en fråga i ämnet då. Backspeglarna ser ut som...ja ngt stort och blank som pekar rätt ut!
Vad har ni köpt för speglar, eller spegel. Räcker med en...

Mina styränsspeglar är Ducati Sports Classic Original tillbehörsspeglar. Sökte i flera år innan jag hittade "rätt". Inte så billiga...
 
funderar..

Hej, funderar på att byta upp mig från min Yamaha Fz6 (78hkr) till en gsx 1400. Har insett att min lilla 600 inte räcker så långt för långfärder med sambon på där bak.. Även ute efter lite rolig söndagskörning, är denna hojj att rekomendera då? Har hittat en 05:a uttagen 06 med 2700 mil på mätaren, 1 ägare.. 66000;-, ligger priset hyffsat rätt? tycker den är fin som fan.. Men har ju rätt många mil på mätaren.. Något att haka upp sig på?

Andra frågor, är den dyr att äta o serva etc? Försäkring? Tacksam för svar

Mvh
 
Iår kostade försäkringen 2866kr för helförsäkring och helår på Vesta skadeförsäkring, dock måste du ha 2 st ytterligare försäkringar på bolaget för att dom ska ta hojen, typ bilen personförs lgh eller liknande.

Min har gått 4600 snart, och funkar fint för mig, och har inte märkt något konstigt beroende på milen. Fast min gick nog lite lugnare innan jag tog över den...... ;)
Priset vet jag inte, men känns kanske lite högt, beror ju lite på vad det är för mer utrustning på den ? Typ avgassystem, packväskor lull lull i övrigt osv ?

Och ja, rolig söndagskörning är det :D
 
Hej, funderar på att byta upp mig från min Yamaha Fz6 (78hkr) till en gsx 1400. Har insett att min lilla 600 inte räcker så långt för långfärder med sambon på där bak.. Även ute efter lite rolig söndagskörning, är denna hojj att rekomendera då? Har hittat en 05:a uttagen 06 med 2700 mil på mätaren, 1 ägare.. 66000;-, ligger priset hyffsat rätt? tycker den är fin som fan.. Men har ju rätt många mil på mätaren.. Något att haka upp sig på?

Andra frågor, är den dyr att äta o serva etc? Försäkring? Tacksam för svar

Mvh

Hej!
Helt klart godkänd för söndagskörning :D.
Försäkringen ligger mellan 2800 till 5000 beroende på ålder o ort o bolag.
Priset är lite högt om den är helt org. utan lull lull, gav själv 70000 för min 07- med 121mil på mätaren för 2 år sen:).
Angående milen oftast inga problem eftersom du har planer på 05- så är eventuellt problem med 2'ans växel åtgärdat.
Så kan du pruta ner den lite är det nog ett bra köp.

Ps. angående långfärder skall själv ner till Italien v30 så den funkar klockrent till det oxå:yoparty Ds.

Lycka till :tummenupp


/Maveric
 
hej!
Mipet hann före mig :).
Speedohealer finns till 1400'an dom brukar använda det för att konventera mellan miles o km :tummenupp.

Ps min visar oxå cirka 8km mer än gps'n likadant på volvon o även min firmabil, kan ju va så att fordonstillverkarna har en liten säkerhets marginal bara för att vi inte ska åka dit för fortskörning:rolleyes: Ds.

/Maveric

Tackar för tipset men tycker att det känns lite surt :gnissla o köpa en grej för 950kr
bara för att den ska visa rätt. Ha de gott
 
Körde upp på min Gsx för tre veckor sedan, är 30 bor mitt i Karlstad utan garage och betalar 2753 per år helförsäkring på länsförsäkringar/suzuki försäkringen.
 
TJena grabbar... Har varit lite borta från tråden de senaste dagarna...långledigt och ganska fint väder är ju lika med körning...

Nåja... Idag hände det som inte fick hända. Jag klotade... :(
Aldeles för hög fart in i en kurva...slog på bromsarna... Väl nere i fart kom jag ut på grus och la hojen. Jag kom undan med smärta, blåmärken och värsta av allt, ett skadat ego...

Värre är det med hojen. Rejält skrapad motorkåpa på vänster sida. Sönderslagen backspegel. Köttat kopplingsgrepp och väl uppskrapad styrändsplugg... Men värst av allt... Buckla i tanken. Styret tryckte in tankens ovansida... Det mesta går att ersätta ganska enkelt. Men hur i helsike fixar jag buckorna och reporna på tanken? Ska ta bilder så fort orken kommer tillbaka.

:(
 
TJena grabbar... Har varit lite borta från tråden de senaste dagarna...långledigt och ganska fint väder är ju lika med körning...

Nåja... Idag hände det som inte fick hända. Jag klotade... :(
Aldeles för hög fart in i en kurva...slog på bromsarna... Väl nere i fart kom jag ut på grus och la hojen. Jag kom undan med smärta, blåmärken och värsta av allt, ett skadat ego...

Värre är det med hojen. Rejält skrapad motorkåpa på vänster sida. Sönderslagen backspegel. Köttat kopplingsgrepp och väl uppskrapad styrändsplugg... Men värst av allt... Buckla i tanken. Styret tryckte in tankens ovansida... Det mesta går att ersätta ganska enkelt. Men hur i helsike fixar jag buckorna och reporna på tanken? Ska ta bilder så fort orken kommer tillbaka.

:(


Hej!

Shit lider med dig kan bara säga att du hade tur i oturen o klarade dig själv hyfsat.

saker kan alltid lagas eller ersättas även om det känns surt :huvet.
Har du kollat med ditt försäkringsbolag vad som gäller borde gå på försäkringen annars blir det till att slå ut bucklan o lacka om tanken o sen byta det som blivit skadat.
Är den körbar inget olje läckage iom. kåpan o klarade gaffel benen sig?

som sagt lider med dig hör av dig om du behöver hjälp med något.

/Maveric
 
TJena grabbar... Har varit lite borta från tråden de senaste dagarna...långledigt och ganska fint väder är ju lika med körning...

Nåja... Idag hände det som inte fick hända. Jag klotade... :(
Aldeles för hög fart in i en kurva...slog på bromsarna... Väl nere i fart kom jag ut på grus och la hojen. Jag kom undan med smärta, blåmärken och värsta av allt, ett skadat ego...

Värre är det med hojen. Rejält skrapad motorkåpa på vänster sida. Sönderslagen backspegel. Köttat kopplingsgrepp och väl uppskrapad styrändsplugg... Men värst av allt... Buckla i tanken. Styret tryckte in tankens ovansida... Det mesta går att ersätta ganska enkelt. Men hur i helsike fixar jag buckorna och reporna på tanken? Ska ta bilder så fort orken kommer tillbaka.

:(

Ajdå... nåja det är skönt att se att du kan skriva om det iallafall. Alla har inte den turen.
Hojen kan de alltid fixa... det är ju inte för inte man har försäkringar.
Hade det varit jag så hade jag fått knata upp på vinden och hämta ner originaltanken osv. Har motorbågar på av en anledning.
Krya på dig!:krama
 
Jo, tur hade man väl...att man klarade sig utan större skador. Otur på hojen, som ser ut som skit. Bilderna jag tog var inte så bra...så det får bli en annan uppladdning, någon annan gång. Motorkåpor och det där andra är ju lätt fixat...men bucklan i tanken? :( :( :( Smärr skråmor i bägge vänstra fotpinnar.

Förstår inte hur oljekylare, ok&skivor samt framgaffel klarade sig så bra... Och att styret höll. Protaper gör ju bra skit :) Verkar inte det minsta krökt.
 
Jo, tur hade man väl...att man klarade sig utan större skador. Otur på hojen, som ser ut som skit. Bilderna jag tog var inte så bra...så det får bli en annan uppladdning, någon annan gång. Motorkåpor och det där andra är ju lätt fixat...men bucklan i tanken? :( :( :( Smärr skråmor i bägge vänstra fotpinnar.

Förstår inte hur oljekylare, ok&skivor samt framgaffel klarade sig så bra... Och att styret höll. Protaper gör ju bra skit :) Verkar inte det minsta krökt.

Hej!
Tänkte på bucklan är den bara på det svarta fältet eller går den ner på den röda dekoren ?
Kanske en duktig lackerare kan lacka om det svarta isf. o sen klarlacka hela tanken, är det in på det röda blir det lite värre :huvet.
Motorkåpan o fotpinnarna kan du troligtvis slipa o sen polera upp om det inte är för djupt:tummenupp.
Du var inte här nere o körde isåfall kan jag ta en koll på hojen om du vill ha råd:krama.

/Maveric
 
Last edited:
Jo, tur hade man väl...att man klarade sig utan större skador. Otur på hojen, som ser ut som skit. Bilderna jag tog var inte så bra...så det får bli en annan uppladdning, någon annan gång. Motorkåpor och det där andra är ju lätt fixat...men bucklan i tanken? :( :( :( Smärr skråmor i bägge vänstra fotpinnar.

Förstår inte hur oljekylare, ok&skivor samt framgaffel klarade sig så bra... Och att styret höll. Protaper gör ju bra skit :) Verkar inte det minsta krökt.

Hallå. här finns en tank som kanske är bättre än din. Ha de gott

http://www.blocket.se/varmland/Suzuki_Delar_20976846.htm?ca=6&w=3&last=1
 
tack för svaren..

Valen och kvalen står mellan en gsx 1400, kostade mig 6875kr:- helår/helförsäk med suzuki märkes...

en cb 1300 eller xjr 1300..

Tror hojjarna är nämnvärt lika
 
Valen och kvalen står mellan en gsx 1400, kostade mig 6875kr:- helår/helförsäk med suzuki märkes...

en cb 1300 eller xjr 1300..

Tror hojjarna är nämnvärt lika


Du, ta inte fel val nu. GSX1400:an är på en helt annan nivå än de andra tack vare motorn. Dom må se likadana ut, men det är mer "omph" i sukkan. Helt enkelt en bättre hoj. Har alltid vunnit jämförande tester mot de andra.

Hej!
Tänkte på bucklan är den bara på det svarta fältet eller går den ner på den röda dekoren ?
Kanske en duktig lackerare kan lacka om det svarta isf. o sen klarlacka hela tanken, är det in på det röda blir det lite värre :huvet.
Motorkåpan o fotpinnarna kan du troligtvis slipa o sen polera upp om det inte är för djupt:tummenupp.
Du var inte här nere o körde isåfall kan jag ta en koll på hojen om du vill ha råd:krama.

/Maveric


Du kan få ta en titt när jag kommer hem :) Kör lätt bort till Karlshamn första dagen eller något, om du är ledig. Den är ju helt klart körbar...här ska inte missas fina sommarmil bara för att den är lite fulare än vanligt. Det där med att fixa tanken kanske inte är större problem. Bara att suga ut buckorna, sen så får som sagt en duktig lackerar ta sig an fläckarna.
 
Last edited:
Du, ta inte fel val nu. GSX1400:an är på en helt annan nivå än de andra tack vare motorn. Dom må se likadana ut, men det är mer "omph" i sukkan. Helt enkelt en bättre hoj. Har alltid vunnit jämförande tester mot de andra.




Du kan få ta en titt när jag kommer hem :) Kör lätt bort till Karlshamn första dagen eller något, om du är ledig. Den är ju helt klart körbar...här ska inte missas fina sommarmil bara för att den är lite fulare än vanligt. Det där med att fixa tanken kanske inte är större problem. Bara att suga ut buckorna, sen så får som sagt en duktig lackerar ta sig an fläckarna.


Hej!
Skönt att höra att du inte tappat gnistan:tummenupp.
Hör av dig om när du ev. spinner hit så kollar jag upp vad jag håller på med:).

/Maveric

Valen och kvalen står mellan en gsx 1400, kostade mig 6875kr:- helår/helförsäk med suzuki märkes...

en cb 1300 eller xjr 1300..

Tror hojjarna är nämnvärt lika


Säger samma sak som Hellfireclub en helt annan hoj har själv kört xjr1300 o den saknar det där lilla extra som våran har.
Är du osäker så försök o provkör så känner du själv vilken som passar just dig.
Men visst det är ju du som ska handla så lycka till med ett ev. köp i vilket fall som helst:tummenupp


/Maveric
 
Last edited:
Hej!
Säger samma sak som Hellfireclub en helt annan hoj har själv kört xjr1300 o den saknar det där lilla extra som våran har.
Är du osäker så försök o provkör så känner du själv vilken som passar just dig.
Men visst det är ju du som ska handla så lycka till men ett ev. köp i vilket fall som helst:tummenupp
/Maveric


Precis. Varför nöja sig med en kukförlängare som bara adderar 1,3L volym till mandomen, när man kan få 1,402 liter? :D

Ajuste, du får en sjuhelvetes dragracingcyckel, out of the box :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top