Bed&Breakfast-kurvan + grus...

Status
Ej öppen för fler svar.
Ja, det är ju ganska enkelt, bara att låta bli och vrida rullen i botten.
Antar att det är du på din avatar bild och av det jag ser så ser det inte som du "knäskrapar" på banan utan på allmän väg. Lite dubbelmoral kanske?
Han kanske gör det på halvgas :hihi

Nä skämt åt sido som frukthandlarn sa...

Dumt av tant att slänga ut grus på vägen och
dumt av hojåkare att dundra förbi i 150knyck.
Båda är olagliga och respektlösa mot den andre.

Det enklaste är väl att slå av lite på gasen förbi
husen... ska tilläggas att jag inte vet exakt hur
det ser ut där men ligger huset nära vägen så
får man ju förstå att det inte är så kul för henne heller.

Last edited:
kan inte ni miffon som inte ens kör vägen o inte ens bor i sthlm som aldrig sett vägen eller knappt vet nått om den sluta leka moral polies eftersom ni inte ens vet hur det ser ut där. Och som att ni inte kör era hojjar fort nere i den överflödiga skit del av Sverige som kallas Skåne eller annat skräp hål. Eller har slipon som låter extra mycket som säkert stör era grannar eller annat folk när man startar upp hojjen på morgon som kväll. ska dom gå ut o sparka ner era hojjar i gatan då?

kan inte ni miffon som inte ens kör vägen o inte ens bor i sthlm som aldrig sett vägen eller knappt vet nått om den sluta leka moral polies eftersom ni inte ens vet hur det ser ut där. Och som att ni inte kör era hojjar fort nere i den överflödiga skit del av Sverige som kallas Skåne eller annat skräp hål. Eller har slipon som låter extra mycket som säkert stör era grannar eller annat folk när man startar upp hojjen på morgon som kväll. ska dom gå ut o sparka ner era hojjar i gatan då?
:lol.

Rond 2 har startat! "Sumo släng dvärgen i gong-gongen"!:D

"miffo" förresten? Har inte 80-talet krävt tillbax det ordet än?

men vi som inte bor i stockholm, fast vi särskriver lika bra som alla andra, kanske också kan ha en åsikt, och våra åsikter och/eller moral behöver inte vara sämre än din bara för att vi bor i sktihål och du i fina brandbergen....

Edit:
Förlåt, skräphål, inte skithål.

Edit2:
Förlåt igen, skit hål ska de ju va...

Håller du lagstadgad fart så ökar din chans att hinna stanna för ett hinder på vägen, vilket man alltid ska vara redo att göra, det lät iallafall bra men så är det.

Vägverket hade naturligtvis inte beslutat om farten som gäller på den här sträckan ifall de tagit hänsyn till en kurva täckt med lösgrus. Detta medför ju att även en motorcyklist som håller laglig hastighet löper större risk att skada sig själv, eventuell passagerare och kanske tom skottkärran bredvid vägen pga av dessa dumheter.

Han kanske gör det på halvgas :hihi

Nä skämt åt sido som frukthandlarn sa...

Dumt av tant att slänga ut grus på vägen och
dumt av hojåkare att dundra förbi i 150knyck.
Båda är olagliga och respektlösa mot den andre.

Det enklaste är väl att slå av lite på gasen förbi
husen... ska tilläggas att jag inte vet exakt hur
det ser ut där men ligger huset nära vägen så
får man ju förstå att det inte är så kul för henne heller.

Hennes hus ligger hyfsat nära vägen men det spelar nog inte så stor roll för man hör troligen alla slipon på 3 mils avstånd :gnissla Trots att jag gillar motorcyklar skulle jag ärligt talat aldrig vilja bo granne med den vägen.

Point taken!

Ha ingen avvikande åsikt, tyck inte att någon gör fel, fall in i linjen att de som vill hindra fri framfart i godtycklig hastighet är djävulens avkomma :rolleyes:

Att visa hänsyn och empati är helt klart överskattat ;-)

/K

Nu har du inte läst tråden, men har vi provat att borra?

Point taken!

Ha ingen avvikande åsikt, tyck inte att någon gör fel, fall in i linjen att de som vill hindra fri framfart i godtycklig hastighet är djävulens avkomma :rolleyes:

Att visa hänsyn och empati är helt klart överskattat ;-)

/K

Hur lyckas du få det till att vara avvikande att vara 'prokärring' när det är vad nästan alla sitter och moralpredikar om här. Vi verkar tvärtemot vara ett fåtal som har sina hojar till det de är till för, dvs gasa på. Alla andra sitter mest och slickar röv på varann och lägger små plustecken för att dunka till lite extra i ryggen.

Självklart slår man av något när man kommer in i småbyar och annat med hus nära vägen och utfarter men att dra det så långt som många gör i den här tråden är ju rent av löjligt. Hålla 'lagligt' med en gixxer? Lycka till.

Det stör mig också nåt kopiöst att ett gäng touringgubbar ska få sitta här och tala om för riktiga hojåkare hur man ska köra och när man ska krypa fram.

Och sen en annan grej. Har folk verkligen tilltro till vad det står på hastighetsskyltarna? Man kan nästan alltid hålla det dubbla eller mer och ändå köra med marginaler. Patetiskt, man har väl en egen hjärna att bedöma risker med? Lyssna på vad VV har att säga, ja då kan man inte ha särskilt stor tilltro till sig själv.

Jag bor i stan. Tidigare bodde jag ännu mer centralt med fönster ut mot Kungsgatan i Gbg = Jävligt stökigt helgkvällar/nätter samt alla kvällar på sommaren. När jag beklagade mig över det så sa folk(som satt och tryckte i sina tråkiga radhus i nån förort nånstans) att man får skylla sig själv om man nu absolut ska bo i stan. Då borde väl förfan samma resonemang fungera om man absolut måste bo bredvid en kurvig landsväg.

Korvgubbe börjar snacka skit om Lameriders mfl. Jag skulle istället vilja ge dem en eloge som orkar vara uppe så tidigt och spela in trevliga filmer för alla oss andra riktiga motorcyklister att titta på. :tummenupp

Last edited:
Förstår allvarligt talat inte varför tråden kunnat bli så här lång. Hon är trött på alla hojåkare som håller stumt och bestämmer sig för att grusa lite. Det är inget nytt fenomen att hon gör det. Dessutom är ju inte själva "hästskon" grusad, vilket gör att man kan ta hela den sköna kurvan under stadig acceleration :tummenupp

De flesta avåkningarna på bulten sker dessutom inte just där, utan oftare i "fotokurvan" och dess närhet.

Självklart kan en olycka hända, men oftast är det, som alla vet, hjärnsläpp hos föraren som orsakar de avåkningar som sker.

Om man har liten pille/bekräftelsebehov (ála fjortisbrud eller 20årig kille) så måste man ju försöka få ner knät när det skall fotas om man är hjärnsvag och inte behärskar hastigheten/tekniken som krävs.

Har själv fått lite släpp pga att det varit grusat (snarare stenat) och ifall jag hade sett den personen som lade ut gruset just då så hade jag skrivit detta från Hall. Nu såg jag inte denna person och hade inte heller några ambitioner på en sub5repa. Alltså redde situationen ut sig utan störrre konstigheter.

Om man ska filma en bombrepa så får man väl anta att folket kollar av vägen och sopar vid behov, annars är iaf inte jag den som skvätter de första tårarna.

Förresten, hatta snutten!

:3freak :rolleyes:

Åh nej, har du också lärt dig SH-"humorn" att stava fel på nån yxskaftfras för att på så sätt försöka vinna en diskussion när de egna argumenten tryter?

Förövrigt ett rätt roligt inlägg men jag undrar ju om du bara kör bana då eftersom du skriver under ditt nick att du är snabbast men tydligen kör lagligt på gata.

Åh nej, har du också lärt dig SH-"humorn" att stava fel på nån yxskaftfras för att på så sätt försöka vinna en diskussion när de egna argumenten tryter?

Förövrigt ett rätt roligt inlägg men jag undrar ju om du bara kör bana då eftersom du skriver under ditt nick att du är snabbast men tydligen kör lagligt på gata.

Nej, jag är långsammast, knappt så snabb att det går att svänga :(

De flesta avåkningarna på bulten sker dessutom inte just där, utan oftare i "fotokurvan" och dess närhet.

.

Hon borde mao bya teknik. Överge det tunga kärrorna med grus och skaffa en kameraatrapp med något som liknar ett gigantiskt teleobjekiv. Sätta upp en skylt: "Snygga knäskrap postas på SH per omgående!"

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back