Bed&Breakfast-kurvan + grus...

Status
Ej öppen för fler svar.
Åh nej, har du också lärt dig SH-"humorn" att stava fel på nån yxskaftfras för att på så sätt försöka vinna en diskussion när de egna argumenten tryter?

Förövrigt ett rätt roligt inlägg men jag undrar ju om du bara kör bana då eftersom du skriver under ditt nick att du är snabbast men tydligen kör lagligt på gata.

Det är ganska uppenbart att det inte går att förlora en argumentation om man inte inser att världen kretsar runt fler saker än sig själv och ens egna tankar och åsikter. Tyvärr finns det saker man bör acceptera utan att nödvändigtvis gilla det och kanske därefter anpassa sig.

Märkligt att en så kort vägsträcka kan vara så intressant att diskutera.

Vad hade ni gjort om det istället hade varit en bonde som med sin traktor dragit upp grus/kvistar/koskit på vägen?

Hur hade ni kört ifall det istället hade suttit en skylt med "varning för barn"?

Märkligt att en så kort vägsträcka kan vara så intressant att diskutera.

Vad hade ni gjort om det istället hade varit en bonde som med sin traktor dragit upp grus/kvistar/koskit på vägen?

Hur hade ni kört ifall det istället hade suttit en skylt med "varning för barn"?

Bönder dra upp skit hela tiden, men skillnaden är att de inte gör det med ont uppsåt.

Jag personligen kör väldigt lugnt, både med bil och mc, om det finns en förhöjd risk på något sätt att barn kan finnas i närheten.

Vilken jäkla skön väg det där verkar vara alltså. Är det haggans hus man ser vid 4,50?

[YOUTUBE-ID]6nGg4Pty2Ss[/YOUTUBE-ID]

Boso är så schnabb att vi inte hinner med i svängarna. Inte så konstigt eftersom han har värsta gixxern där man tydligen inte kan reglera hastigheten med högerhanden.

Riktig motorcyklist? :rofl Du är ju squidden personifierad men med grova outlawkomplex.

Last edited:
Boso är så schnabb att vi inte hinner med i svängarna. Inte så konstigt eftersom han har värsta gixxern där man tydligen inte kan reglera hastigheten med högerhanden.

Riktig motorcyklist? :rofl Du är ju squidden personifierad med outlawkomplex.

:hihi

gj, nu somnar jag med ett leende :D

Bönder dra upp skit hela tiden, men skillnaden är att de inte gör det med ont uppsåt.

Jag personligen kör väldigt lugnt, både med bil och mc, om det finns en förhöjd risk på något sätt att barn kan finnas i närheten.

Vilken jäkla skön väg det där verkar vara alltså. Är det haggans hus man ser vid 4,50?

"Haggans" hus ligger rakt inåt vid 4,06. Den så kallade fotokurvan uppträder vid 1,18.
Bara att komma upp och prova alla roliga vägar som finns här på södertörn :tummenupp

Last edited:

Av ren självbevarelsedrift så spelar det väl ingen roll ifall det är en bonde eller en tant som har dragit upp skit på vägen? Kör lugnt förbi där så slipper ni riskera något.

Desto mera det diskuteras om den sträckan desto mera riskerar ni att myndigheterna hittar på något dumt där.

[YOUTUBE-ID]6nGg4Pty2Ss[/YOUTUBE-ID]
Nää.. hon bor 4.05 in i filmen.

Riktig motorcyklist? :rofl Du är ju squidden personifierad men med grova outlawkomplex.

:hihi Haha, nu känner man igen dig från tiden innan du blev bannad. Personangrepp och otrevligheter mot de som inte håller med dig. :rolleyes:

"Haggans" hus ligger rakt inåt vid 4,06. Den så kallade fotokurvan uppträder vid 1,18.
Bara att komma upp och prova alla roliga vägar som finns här på södertörn :tummenupp

Det hade varit grymt kul faktiskt. Hade verkligen velat prova den där Bulten och försökt köra in sig ordentligt på vägen så det går att dra på lite. Synd att lokalsinnet är så kass bara, tar lite längre tid att memorera skymda kurvor och sånt då. :( :hihi

Han kör ju jävligt bra i filmen och det märks att han känner vägen bra men det borde ju absolut inte vara omöjligt att köra under 5 min om man får öva ett antal gånger. Eller?

Nää.. hon bor 4.05 in i filmen.

Ah okej, tack. :tummenupp

Hur långt in ungefär ligger själva huset från vägkanten?

Last edited:
Det hade varit grymt kul faktiskt. Hade verkligen velat prova den där Bulten och försökt köra in sig ordentligt på vägen så det går att dra på lite. Synd att lokalsinnet är så kass bara, tar lite längre tid att memorera skymda kurvor och sånt då. :( :hihi

Han kör ju jävligt bra i filmen och det märks att han känner vägen bra men det borde ju absolut inte vara omöjligt att köra under 5 min om man får öva ett antal gånger. Eller?

Hur långt in ungefär ligger själva huset från vägkanten?

Visst kör han bra i filmen, dessutom nästan helt uteslutande i sin egen fil :tummenupp En tid under fem minuter så går det undan och man skall veta vad man pysslar med.

Om du är en duktig förare och får köra in dig så du kan vägen, så är inte sub5 omöjligt alls. Det har vi just sett på film :)
En duktig förare hade kanske klarat det på sub5 med min hoj också. Jag själv behöver säkert två minuter till cirkus (kanske/troligtvis mer, jag har inte tagit tid och bryr mig inte nämnvärt) för att känna mig säker på åkningen, men då är jag inte så erfaren heller.
Willner är mer erfaren och kanske har tagit tid, så han kanske kan svara bättre på det :)

Själva huset ligger väl ca 70-80 meter in, precis som på en plätt mitt i hästskon. Rätt öppet område och det är väl därför hon gnäller på ljudet.

Bara att komma upp en solig weekend och prova alla vägar :tummenupp

Visst kör han bra i filmen, dessutom nästan helt uteslutande i sin egen fil :tummenupp En tid under fem minuter så går det undan och man skall veta vad man pysslar med.

Om du är en duktig förare och får köra in dig så du kan vägen, så är inte sub5 omöjligt alls. Det har vi just sett på film :)
En duktig förare hade kanske klarat det på sub5 med min hoj också. Jag själv behöver säkert två minuter till cirkus (kanske/troligtvis mer, jag har inte tagit tid och bryr mig inte nämnvärt) för att känna mig säker på åkningen, men då är jag inte så erfaren heller.
Willner är mer erfaren och kanske har tagit tid, så han kanske kan svara bättre på det :)

Själva huset ligger väl ca 70-80 meter in, precis som på en plätt mitt i hästskon. Rätt öppet område och det är väl därför hon gnäller på ljudet.

Bara att komma upp en solig weekend och prova alla vägar :tummenupp

Okej.

70-80 meter!? Och folk har förståelse för henne?:confused: Så som det har låtit på tycka-synd-om:arna här så ligger ju huset precis vid vägen.

Jaja, vissa borde skaffa sig en ny hobby kanske.

Jag tycker vi ringer polisen och ber dom ha trafikkontroll där, då kan dom ju samtidigt kolla att inte tanten gör något olagligt, då måste väl alla bli glada?

Eller så pratar någon med tanten och talar om för henne att det är jättefarligt och att hon riskarar att döda någon, samtidigt som det sätts upp en skylt strax innan hennes hus med en uppmaning att hålla laglig fart och bullervänligt varvtal förbi henne, så får vi se om tanten grusar ändå, eller om motorcyklarna kör för fort ändå?

Eller så pratar någon med tanten och talar om för henne att det är jättefarligt och att hon riskarar att döda någon, samtidigt som det sätts upp en skylt strax innan hennes hus med en uppmaning att hålla laglig fart och bullervänligt varvtal förbi henne...

Ja, typ denna.

30.jpg

Jag tycker vi ringer polisen och ber dom ha trafikkontroll där, då kan dom ju samtidigt kolla att inte tanten gör något olagligt, då måste väl alla bli glada?

Eller så pratar någon med tanten och talar om för henne att det är jättefarligt och att hon riskarar att döda någon, samtidigt som det sätts upp en skylt strax innan hennes hus med en uppmaning att hålla laglig fart och bullervänligt varvtal förbi henne, så får vi se om tanten grusar ändå, eller om motorcyklarna kör för fort ändå?

Tanten har satt upp egna skyltar där hon uppmanar folk att köra i lagstadgad hastighet. Enbart MCåkare hon uppmanar på skylten... Själv åkte jag betydligt fortare i denna kurvkombo när jag åkte impreza än vad jag gör med hoj...
Skyltarna hennes uppnår ju onekligen blandat resultat. Jag körde i laglig hastighet där när jag övningskörde MC då det var standarsträcka på våra landsvägsturer. När man väl fått kortet och kör på egen hand så har det en tendens att gå en smula fortare.

kan inte ni miffon som inte ens kör vägen o inte ens bor i sthlm som aldrig sett vägen eller knappt vet nått om den sluta leka moral polies eftersom ni inte ens vet hur det ser ut där. Och som att ni inte kör era hojjar fort nere i den överflödiga skit del av Sverige som kallas Skåne eller annat skräp hål. Eller har slipon som låter extra mycket som säkert stör era grannar eller annat folk när man startar upp hojjen på morgon som kväll. ska dom gå ut o sparka ner era hojjar i gatan då?

Att visa hänsyn och empati har inget med vart man bor och kommer ifrån att göra :fakta

GROW UP! :rullandeu

För att X skall vara en orsak till Y krävs två saker. För det första att X och Y båda inträffar. För det andra att Y inte skulle ha inträffat om X varit annorlunda.

snart en "grusväg" nära dig....

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!