Bed&Breakfast-kurvan + grus...

Status
Ej öppen för fler svar.

Jesper87

Medlem
Gick med
1 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Permanentlånar ysf750
Tänkte varna för B&B-kurvan slingerbulten och säga att de är i farten även i år. I lördags när jag och en kompis var ute och körde några gånger fram och tillbaka såg vi några människor först på ena sidan vägen och sen när vi kom tillbaka efter att ha vänt vid sorunda-avfarten låg det än j***kla massa grus och grenar (typ en centimeter i diameter).

Det kändes väldigt riktat mot oss också då vi vänt innan och de sett oss åka förbi några gånger. Bara för att inte reta upp dem hade vi dock tagit det lugnt.
Jag stannade för att sopa bort gruset och då såg jag samma människor gå upp för backen med skottkärra och häcksax.

Detta var vid skylten mot Wedan och så långt ner man kan komma kan man säga. Den galna tanten ska väl bo i huset som har utfart där det sitter egentillverkade 70-skyltar va?

EDIT: Hade jag inte tagit det lugnt hade jag gått av, det var nära som det var och jag tog det som sagt lugnt.
 
Last edited:

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Inte så konstigt att boende längs vägen blir irriterade när folk åker fram och tillbaka 5-6ggr. Men man får ju såklart inte lägga ut grus och grenar på vägen. Men lite förståelse för dom måste man ha.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Till viss del kan man förstå deras frustration...kan inte vara speciellt kul att ha ett GP race inpå knuten varje dag, det är ju livsfarligt på sitt sätt antar jag, eller hinner ni bromsa i god tid om någon kliver ut från deras infart?

Försvarar INTE att grusa en väg, men förstår att det kan "rinna över" till slut....
 

SGF

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Ort
Botkyrka
Hoj
gsxf 650-08*såld* gsxr 1000-09*såld* yz426f-01*såld*,Honda 450-05
Såg en skottkärra vid sidan av vägen idag.. även grus på vägen :gnissla
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
om ja vore som du skulle ja lurpassa lite med en kamera i högsta hugg och fota när dom lägger ut skiten och polisanmäla dom så det sjunger om det.
Försök till person skada, försök till mord (då det är planerat att nån ska vurpa och vurpa kan betyda döden), nedskräpning, egenmäktigt förfarande (inte ta lagen i egna händer).
Hade samma problem på en vältrafikerad MC-väg här förra året och jag stannade och talade om för personen som setts kasta ut saker på vägen att han gör sig skyldig till dessa brott och riskerar upp till 12 års fängelse för det.
då va det inte så intresant att lägga ut saker längre..

Och Nej jag är inte polis men snut-son =)
pappa kan lagen och det ska man utnyttja =)
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Vill man bo vid en vägkant får man ju tåla lite. Kanske borde någon av våra eminenta fotgrafer fånga skitsäckarna på bild och sedan lägga ut det på nätet med namn, tel nr ...innan man polisanmäler kräken ? Det vore väl roligt och lite stealth mission utmaning för fotoartisterna !

Det kan väl inte vara så svårt att ta reda på vem det är och ringa de ett par ggr...per skalle här. Det borde bli ett par hundra samtal...man visar att man liksom bryr sig och engagerar sig i säkerheten på våra vägar...
 
Last edited:

Ozzi

Guest
PAPPA kan LAGEN, herregud vad patetiskt, väx upp nån gång!!!
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Vill man bo vid en vägkant får man ju tåla lite. Kanske borde någon av våra eminenta fotgrafer fånga skitsäckarna på bild och sedan lägga ut det på nätet med namn, tel nr ...innan man polisanmäler kräken ? Det vore väl roligt och lite stealth mission utmaning för fotoartisterna !

Det kan väl inte vara så svårt att ta reda på vem det är och ringa de ett par ggr...per skalle här. Det borde bli ett par hundra samtal...man visar att man liksom bryr sig och engagerar sig i säkerheten på våra vägar...
Ska man behöva tåla bombrepor i 200+km/h? Nej..
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Ska man behöva tåla bombrepor i 200+km/h? Nej..

Självklart inte, men det ger ingen rätt att framkalla dödsfällor.
Om en motorcyklist åker av där på deras egentillverkade hinder så nalkas det fängelsestraff på det.

Sen kan man ju faktiskt slå av på takten vid husen också... något jag sett många inte ägna en enda tanke på.
 

Ozzi

Guest
Vill man bo vid en vägkant får man ju tåla lite. Kanske borde någon av våra eminenta fotgrafer fånga skitsäckarna på bild och sedan lägga ut det på nätet med namn, tel nr ...innan man polisanmäler kräken ? Det vore väl roligt och lite stealth mission utmaning för fotoartisterna !

Det kan väl inte vara så svårt att ta reda på vem det är och ringa de ett par ggr...per skalle här. Det borde bli ett par hundra samtal...man visar att man liksom bryr sig och engagerar sig i säkerheten på våra vägar...

Dom bodde säkert där långt innan det blev ett raceområde.:huvet
 

edge

Exilmas
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Honda CBR 900
PAPPA kan LAGEN, herregud vad patetiskt, väx upp nån gång!!!

Pappa = polis antar jag, så om det är patetiskt med en polis som kan lagen, jämfört med en del man mött som antingen inte riktigt vet eller medvetet slirar på kunskaperna, så förstår jag nog inte riktigt det patetiska.
 

Ozzi

Guest
Snart blir det fartbulor längs hela "bulten", så var det roliga slut.....
 

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Fireblade -92
Jag har inte åkt bulten detta året, vilket hus är det tanten bor i?
27089825.jpg
 
Last edited:

Hell_Man

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
BMW r1200r LC
Jag blir så jävla förbannad när jag läser om detta :mad: Jag förstår att dom som bor där tycker det är jobbigt med alla motorcyklar. Men att lägga ut grus,sten eller grenar på vägen är ju ren IDIOTI. Vad har dom att vinna på att någon åker av och skadar sig eller dör? Mår tanten bättre då?? Själv tar jag det alltid lite lungt förbi husen för att visa hänsyn. Kanske fler borde göra det? Men om det ligger en massa grus mitt i kurvan kan man ju köra av trots laglig hastighet. Frågan är vad man kan göra åt detta satyg.
 

Ozzi

Guest
Pappa = polis antar jag, så om det är patetiskt med en polis som kan lagen, jämfört med en del man mött som antingen inte riktigt vet eller medvetet slirar på kunskaperna, så förstår jag nog inte riktigt det patetiska.

Väl mött i rätten.:tummenupp
polisen mot juristen, utgången klar.:D
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top