Bed&Breakfast-kurvan + grus...

Status
Ej öppen för fler svar.
Jag blir så jävla förbannad när jag läser om detta :mad: Jag förstår att dom som bor där tycker det är jobbigt med alla motorcyklar. Men att lägga ut grus,sten eller grenar på vägen är ju ren IDIOTI. Vad har dom att vinna på att någon åker av och skadar sig eller dör? Mår tanten bättre då?? Själv tar jag det alltid lite lungt förbi husen för att visa hänsyn. Kanske fler borde göra det? Men om det ligger en massa grus mitt i kurvan kan man ju köra av trots laglig hastighet. Frågan är vad man kan göra åt detta satyg.

Håller du lagstadgad fart så ökar din chans att hinna stanna för ett hinder på vägen, vilket man alltid ska vara redo att göra, det lät iallafall bra men så är det.

Väl mött i rätten.:tummenupp
polisen mot juristen, utgången klar.:D

Lustigkurre där, kunna lagen, tolka lagen, agera enligt gällande tolkningar osv osv .... Ett jäkla ekorrhjul som ganska få till fullo bemästrar.

Men i övrigt så kan det vara behjälpligt med en polis att kunna rådfråga då denna sitter på en hel del kunskap, både hos sig själv och via kollegor.

Jag blir så jävla förbannad när jag läser om detta :mad: Jag förstår att dom som bor där tycker det är jobbigt med alla motorcyklar. Men att lägga ut grus,sten eller grenar på vägen är ju ren IDIOTI. Vad har dom att vinna på att någon åker av och skadar sig eller dör? Mår tanten bättre då?? Själv tar jag det alltid lite lungt förbi husen för att visa hänsyn. Kanske fler borde göra det? Men om det ligger en massa grus mitt i kurvan kan man ju köra av trots laglig hastighet. Frågan är vad man kan göra åt detta satyg.
Kör man i laglig hastighet bör man upptäcka skiten i god tid och då kunna anpassa fart/spår..

Håller du lagstadgad fart så ökar din chans att hinna stanna för ett hinder på vägen, vilket man alltid ska vara redo att göra, det lät iallafall bra men så är det.

Jag förstår också att de som bor där blir sura. Och ja, man bör hålla lagstadgad hastighet.

Men vad håller DU på med? Sitter du och försvarar att de häller ut grus på vägen? Det är väl vad tråden handlar om...?

Last edited:
Kör man i laglig hastighet bör man upptäcka skiten i god tid och då kunna anpassa fart/spår..

Japp så e de...

Jag förstår också att de som bor där blir sura. Och ja, man bör hålla lagstadgad hastighet.

Men vad håller DU på med? Sitter du och försvarar att de häller ut grus på vägen?

JAG har ALDRIG sagt att jag förvarar deras agerande, MEN jag har FULL förståelse för deras agerande, vad skulle du själv gilla att folk passerade din utfart i 160-200 blås.....:huvet

Kunde tänka mig det ja.

Last edited:
JAG har ALDRIG sagt att jag förvarar deras agerande, MEN jag har FULL förståelse för deras agerande, vad skulle du själv gilla att folk passerade din utfart i 160-200 blås.....:huvet

Kunde tänka mig det ja.

Jag skulle inte gilla det, nej inte alls. Det har du rätt i.

Men steget därifrån till att uppsåtligt lägga ut potentiellt dödliga fällor för förbipasserande är någonting helt annat. Då tycker jag du är lite fel ute när du svarar "Håller du lagstadgad fart så ökar din chans att hinna stanna för ett hinder på vägen".

Jag blir fly förbannad när moppefuckon & dagismorsor blåser i 70 knyck på vår smala 30 väg....så man kan ju ANA deras ilska....

Exakt, puttrar dom lite fint på sina fiddys/moppar så bryr jag mig inte, men kommer dom i 80-90 blås då tar fan bofinken.

Du känner tydligen inte till vägen. Kurvan är ganska snäv innan bed&breakfast, hastighetsbegränsningen är 70. Blir du plötsligt överaskad av att hela vägen är täckt av grus är det lätt att köra av trots att du kör 50 eller 60. Jag tycker inte deras betende är försvarbart på något sätt hur mycket du än försöker.

Jag skulle inte gilla det, nej inte alls. Det har du rätt i.

Men steget därifrån till att uppsåtligt lägga ut potentiellt dödliga fällor för förbipasserande är någonting helt annat. Då tycker jag du är lite fel ute när du svarar "Håller du lagstadgad fart så ökar din chans att hinna stanna för ett hinder på vägen".

Du vet väl var du är o åker, så håll då hastigheten, vad är problemet, gasa där du vet att det är lugnt.

Jag stör mig som fan på hundar och katter som springer runt och skiter överallt.

Tror jag ska börja slänga ut glas på marken så dem får det i tassarna, låter som en vettigt lösning :rolleyes:

Eller varför inte, jag stör mig på folk som äter kött jag vet... jag planterar GLAS i maten DET är en bra idé.

Kunde tänka mig det ja.

Hur i helvete kan du ha förståelse för uppsåt till att nån dör eller skadar sig?
Är du rätt funtad?

tycker du att det är ok att nån grinig kärring som tycker barnen på gräsmattan utanför henne är för högljudda och sätter ut lite rävsaxar också så att de blir tyst på dom?

tänk om, tänk rätt.. eller tänk över huvud taget..

Last edited:
Jag stör mig som fan på hundar och katter som springer runt och skiter överallt.

Tror jag ska börja slänga ut glas på marken så dem får det i tassarna, låter som en vettigt lösning :rolleyes:

Eller varför inte, jag stör mig på folk som äter kött jag vet... jag planterar GLAS i maten DET är en bra idé.

JÄVLIGT bra idè, håller med till 100%, tala om vad ditt parti heter så har du min röst i nästa val.

Hur i helvete kan du ha förståelse för uppsåt till att nån dör eller skadar sig?
Är du rätt funtad?

tycker du att det är ok att nån grinig kärring som tycker barnen på gräsmattan utanför henne sätter ut lite rävsaxar också så att de blir tyst på dom?

tänk om, tänk rätt.. eller tänk över huvud taget..

Att ha förståelse betyder inte att man tycker det är rätt...
Även jag förstår att de är trötta på alla hojar som dundrar förbi varje dag, och ibland går det så långt att folk tappar allt vett och gör dumma saker... det är inte rätt men jag kan förstå att det händer.

Men om du går tillräkligt långsamt så hinner du stanna innan du kliver i skiten.

Och om anpassar hastigheten på ditt tuggande så hinner du märka att det är glas i maten :hihi

Nä nu går jag och lägger mig...

Jag blir fly förbannad när moppefuckon & dagismorsor blåser i 70 knyck på vår smala 30 väg....så man kan ju ANA deras ilska....
Men inte skulle du slänga ut en vägbomb lite här å där för att skrämma dom lite så att dom lär sig hålla 30?

Jag tror de kommer sluta slänga ut grus om vi bara diskuterar det tillräckligt genomgående här på sporthoj.com. Det är väl bara att snacka med dem! Vad är problemet??

HERREGUD! :3freak

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back