Komma i form tråden

Visst känns det skönt när man återfår krafterna efter en dags svacka...:tummenupp

Hade oxå en sådan dag igår...träningsvärk i magen, höfterna och ljumskarna och hade tänkt springa på lunchen. Men jag kände mig så jävla urrig och trött att jag "skolkade" från löpningen.

//M

Det är knepigt hur dagsformen varierar helt klart - det blev ingen mjukstart idag, det är lika bra att ta i lite när man ändå är där. :näsblod

20 minuter lagom inspirerat tempo på löpbandet, 3,8 km och 363 kcal - och ett rejält viktpass på det, pillade på lite mer på liggande benpress, är uppe på 160 pannor i vikter plus vad nu apparturen väger.
Lagom för 8x3...blev bra tungt på slutet.

Skruvade på lite mer på närapå alla maskinerna, kändes gött! :yoparty

Kör hårt gott folk! :)

/J

Det är knepigt hur dagsformen varierar helt klart.

Kör hårt gott folk! :) /J

Ja...du kör ju så det ryker.!! :) Bra jobbat!!

Själv ska jag ut och springa idag på lunchen. Känner suget i kroppen så det är bara att köra. Och förhoppningsvis är det mera blött än halt. Av två onda ting får man hoppas på det minst onda lixom. :rolleyes:

Själv ska jag ut och springa idag på lunchen. Känner suget i kroppen så det är bara att köra. Och förhoppningsvis är det mera blött än halt. Av två onda ting får man hoppas på det minst onda lixom. :rolleyes:

När det är halt är man inte ens sugen på att powerwalka... Man halkar ju bara runt. Starkt att springa med sånt underlag, lär ju få rätt shysst balans iaf. :gnissla :tummenupp

Snart har jag rast och friskvård kombinerat på arbetstid! Hinner cykla en tim på jobb-gymmet, perfekt! :banana

När det är halt är man inte ens sugen på att powerwalka... Man halkar ju bara runt. Starkt att springa med sånt underlag, lär ju få rätt shysst balans iaf. :gnissla :tummenupp

Snart har jag rast och friskvård kombinerat på arbetstid! Hinner cykla en tim på jobb-gymmet, perfekt! :banana

Jag håller med, ser sjukt farligt ut på gatorna hemma, blöt is... :näsblod Och elljusspåret är det fortfarande 2 decimeter blötsnö i, crapola! Men, det regnar idag, det finns ett ljus i tunneln tror jag.

Gymma på arbetstid, en del har det bra...

/J

Jag håller med, ser sjukt farligt ut på gatorna hemma, blöt is... :näsblod Och elljusspåret är det fortfarande 2 decimeter blötsnö i..

Ja...elljusspåret är inte att tänka på. Och det var lite eländigare underlag på vägarna än jag hade väntat mig. :gnissla

Det gick hyffsat tungt oxå..att springa. Vette fan om det är formen som det är fel på. Vill ha tillbaka mitt "lätta" steg. Men det är väl bara att nöta på tills det lossnar.

//M

...träningsfritt idag, snöt mig och bytte olja på Millen och gjorde lite allmän koll på pärlan (eftersom ingen ser mig i mitt garage så spenderades en bra stund i sadeln torrbrytandes, dagdrömmandes med, men säg inget...).
I att-göra på den kvarstår byte av drevbultar och lite kedjevård. :) Men jag tänkte dra ut på det så man får dagdrömma fler kvällar..

Imorgon får det bli ett elakt pass som straff för att jag slackade idag.

Henrik - Starkt jobbat, begriper inte hur ni har tålamod att sitta på cykeln så länge? :)

/J

Henrik - Starkt jobbat, begriper inte hur ni har tålamod att sitta på cykeln så länge? :)

/J

I början var det riktigt tråkigt! Men nu blir det bättre för varje gång. Värst är de första 5-10min innan man blivit varm i kroppen och fått lite andning. Brukar köra lite olika program, alla lika uppmuntrande i stil med fat-burner osv. Det gör att det blir lite variation på cyklingen (vem försöker jag lura?!) med massa olika lutningar i backen. Skulle det bara vara samma motstånd hela tiden skulle man ge upp direkt. Tröttnar man på att peppa sig själv med att snart kommer den där hemska 5min stigningen som tar död på benen finns alltid två avsnitt av Simpsons eller cheyerna :tuttar

Kvällspasset igår blev ben och mage.
Var uppe på 150 kg i benböj för första gången efter knäoperationen, resten av benövningarna blev lite skakiga men det gick!

45 min. spinning igår (effektiv tid) renderade iaf i att golvet var blött under cykeln.
Känns hyggligt ok i benen idag, trots ett längre uppehåll på spinnandet till förmån för annan träning.

Varför till förmån....man kan väl köra kombinerat..både spinning och annat. Eller nähä.. :tungan

Nja, ska vi nu ta upp den där litanian om träning - för mycket träning - och överdjävulskt för mycket träning?
Inte det? ;) Ok.

Saken är den... att min kropp, nog inte tillgodogör sig alltför mycket ensidig träning.
Roddmaskin är ju mest ben, Spinning nästan bara ben, och Crosstrainern är ju ben.
Så ska jag nu köra växelvis mellan dessa metoder så blir det ju lite ensidig överträning.
Maybe?

Aha - du menar att jag oxå ska träna ANNAT? ;) Ok... ja, men jag är ju gammal och måste få vila lite oxå :hihi (och det är därför jag gillar maskiner och metoder som tar större delar av kroppen på en gång, än rena gym-maskiner som bara kör en enda isolerad muskelgrupp åt gången = kräver flera olika pass i veckan = tid jag inte har)
Så metoder som tar alla större muskelgrupper är modellen tycker jag. Typiskt rodd, simning, och dylika saker.
Men men, jag ska försöka kombinera detta med lite löpträning när underlaget så tillåter.

Min devis är oxå: All träning är bättre än ingen träning.

Last edited:
Gött att alla kör på, hoppas vi alla har karaktär nog att fortsätta (och får vara friska och hela inte minst). :)

Det vanliga passet avverkades idag, 20 minuter löpband, 3,83 km/363 kcal, och viktpass 8 rep x3 på max vad jag pallar på maskinerna, kände mig lite vek idag.
Och som belöning, en halvtimme i bastun på det. :)

Final i VMK's vinterserie på söndag, klurar på att vila mig i form till den, får se när man kommer hem imorgon om svettsuget tar över.

Ha't gött!

/J

Knökat på gymmet även fast man slutade tidigare för att slippa värsta ruschen. Helt värdelöst. Körde mage i 30 minuter sen gav jag upp.
Kö till varenda maskin. Nej inget att ha.

Knökat på gymmet även fast man slutade tidigare för att slippa värsta ruschen. Helt värdelöst. Körde mage i 30 minuter sen gav jag upp.
Kö till varenda maskin. Nej inget att ha.

Men du försökte iaf :tummenupp

För min del vart det 750kcal fördelat på 60min mix av power-walk (fy fan va töntigt ord!), jogging och lite cykel. Sjukt tråkigt idag.. Men nu ska jag med gott samvete förlusta mig på två kassar berusningsdricka :fyllisar

Bra kämpat alla ni tappra som inte vill bada i vassen
innocent0009.gif

Så va man igång igen då, en timme på tortyrcykeln gav 29 km och -640 Kallingar, bra kämpat alla som ligger i och TR :yoparty

Ingen löpträning idag, lite känningar i ett knä som är pipigt efter översträckning på crossbanan - så på med rebandstödet och 30 minuter fettförbränning på crosstrainern - 323 kcal, höll pulsen rätt konstant mellan 150-160.
Den j*vla apparaten räknar inte på långa vägar rätt, eller så är löpbandet utrustat med glädjemätare. :D Kron-slut, svettpöl modell stor, etc, betydligt jobbigare än 20 minuter löpträning och de ~360 kcal man får där.

Nåja, målet är att svettas och jobba lite. :)

Tungt viktpass på det, nu är det slut i kroppen, kändes tydligt - får bli lite cocktailpass på crossbanan imorgon, och spara lite ork till söndagens finaltävling i endurocupen hemma.

Trevlig helg på er!

/J

Men du försökte iaf :tummenupp

För min del vart det 750kcal fördelat på 60min mix av power-walk (fy fan va töntigt ord!), jogging och lite cykel. Sjukt tråkigt idag.. Men nu ska jag med gott samvete förlusta mig på två kassar berusningsdricka :fyllisar

Bra kämpat alla ni tappra som inte vill bada i vassen
innocent0009.gif

Haha det gjorde jag definitivt. Hade tänkt att skita i det först.
Kvällen bjöd på en timmas bowling som faktiskt var skapligt jobbigt.
Sista omgången vanns med 4 strikes :banana

...uppdatering, lördagen blev inte motorcross, det blev gymmet - 310 kcal på 30 minuter crosstrainer, och lite prova-på på latsdrags-apparaturn' (70 kg 8x3, tungt, och trots att man pillat på liknande maskiner, så tog det tydligen skruv...nu var det länge sedan man hade träningsvärk..).

Final i VMK's eminenta vinterserie i enduro igår, gick fort och stadigt i första heatet, vurpade lite nesligt på andra varvet i det andra och skadade en kylarslang.
Endurohojar med dubb är jäkligt tungrullade, inte bara genom skogen, utan även på plogade vägar (kronslut-maximus).

Slutade totalt i serien på plats 29 av 125 startande totalt, får nog vara nöjd med det. :)

Så träning har man fått i helgen, vilodag och en liten tripp till Touringbutiken för ev. köp av detta idag:

11-9212.jpg

Bankörning 18/4 - och jag har tränat mig ur det gamla stället. :gnissla :D

/J

Last edited:
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back