WSBK: Philip Island 2009

Jag trodde Spies va galen när han klippte om biaggi på utsidan i andra kurvan ! Men det gick ju vägen =)

Antagligen i sig själv! Då han redan blivit passerad av alla i den klungan och möjligheten finns att han bromsade på sig och för att rädda situationen gick av.

Aprilia verkar ju överaskande för mig hänga med riktigt bra och Teamet var såklart värda mer poäng än vad Shinya och Max presterade igår. Så summeringen är att riktigt synd att förarmatrialet sviktar så betänktligt när det gäller.

Jag har sagt det förr och säger det igen, ge dig.

Jag tror Biaggis problem är 1. Han har stjärnstatus. 2. Han har säkert 100 miljoner+ på banken. 3. Han är ihop med en fotomodell. :rolleyes:

Sen har han inte läst på sporthoj vad alla experter säger som vet hur han ska köra och uppföra sig.:rolleyes:

Edit:Att han trängde Spies lite i lopp ett är ju för att Laconi viker ner över Max framhjul så han är tvungen att räta upp lite, och där är Spies.

Varför är vissa så hatiska mot Biaggi:confused: han har som vi alla en egen personlighet tyvärr för hans del inte en så rolig för oss utomstående.Men det är ju knappast för hans personlighet som racingteamen genom åren anlitat honom utan för hans kunnande som racingförare och det behöver man väl inte ens diskutera om han är duglig eller ej för det är väl ganska få förare som kan visa upp en bättre meritlista än Max.
Och vad det gäller utryckningen av Spies i första loppet så var det inget annat än en racingincident.
Lite synd dock att Aprilia har satsat på två förare med nedåtgående formkurva/ karriär men det kanske är en strategi för att utvecklingen av hojen skall gå så snabbt som möjligt, vilket verkar ha gett resultat då Aprilian verkar vara väldigt bra redan nu.
Hur som haver det kommer att bli en riktigt intressant säsong i år:tummenupp

Lite synd dock att Aprilia har satsat på två förare med nedåtgående formkurva/ karriär men det kanske är en strategi för att utvecklingen av hojen skall gå så snabbt som möjligt, vilket verkar ha gett resultat då Aprilian verkar vara väldigt bra redan nu.
Hur som haver det kommer att bli en riktigt intressant säsong i år:tummenupp
Enligt min mening har Aprilia gjort helt rätt som satsat på Biaggi och Nakano. Helt ny hoj i World SBK som är tätare än någonsin, självklart satsar man på två erfarna förare med många varv i ryggen på alla banor. BMW har gjort likadant.

Nån tyckte att Biaggi och Nakano vek ner sig igår och att hojen var bättre än vad dom visade. Seriöst, jag antar att den personen kört hojen själv.. Inte?
Tycker det va grymt starkt att kunna vara med framme i täten redan i första omgången. Biaggis körning i andra racet tycker jag visar att han har gott om motivation kvar.

Alla killarna på griden är grymma vinnarskallar men när man läser här inne verkar de vara losers hela bunten med SH-mått mätt. :hihi

Sen är det bara att gratulera Johan Stigefelt som lyckats knyta West och Haslam till sig. De två lös starkast i respektive klass tycker jag. Hoppas verkligen att de hittar en stor sponsor och samtidigt får lite mer knuff i 600'an, då kan nog detta bli ett riktigt fint år för dem! :tummenupp

Jag har sagt det förr och säger det igen, ge dig.

Jag tror Biaggis problem är 1. Han har stjärnstatus. 2. Han har säkert 100 miljoner+ på banken. 3. Han är ihop med en fotomodell. :rolleyes:

Sen har han inte läst på sporthoj vad alla experter säger som vet hur han ska köra och uppföra sig.:rolleyes:

Jag förstår din besvikelse efter helgen, men Du borde vara ganska ensam som tycker att Shinya och Max gjorde Aprilia rättvis. Hoppas bara att båda förarna hittar körningen då Max visade i 2:a loppet att cykeln håller för tätstrider fram till att han schablade bort en fin plasering på egen hand :)

Jag förstår din besvikelse efter helgen, men Du borde vara ganska ensam som tycker att Shinya och Max gjorde Aprilia rättvis. Hoppas bara att båda förarna hittar körningen då Max visade i 2:a loppet att cykeln håller för tätstrider fram till att han schablade bort en fin plasering på egen hand :)

Hur kan du uttala dig om huruvida Nakano eller Biaggi gjorde Aprilia rättvisa?? Har du eller någon annan kört Aprilian som visar att det borde gå att köra så mycket bättre??

Du menar att Biaggi inte hittat körningen? Han är med och slåss i täten och visst vurpade han bort sig, men det händer de flesta ibland.
Nakano visade sig väl dock aldrig särskilt mycket? Men han brukar sällan göra väsen av sig numer.
Trots de dåliga poängen de fick med sig i helgen, så visar de ändå på en styrka som nog få hade räknat med. Tror knappast Aprila är särskilt ledsna efter helgen.
En annan sak om Biaggi fortsätter vurpa bort sig resten av säsongen..

Hur kan du uttala dig om huruvida Nakano eller Biaggi gjorde Aprilia rättvisa?? Har du eller någon annan kört Aprilian som visar att det borde gå att köra så mycket bättre??

Jag sa att:
Max visade själv i 2:a loppet att cykeln håller för tätstrider fram till han schablade bort en fin placering på egen hand.

Vad är svårt att förstå med den analysen? Har Du någon egen analys kläm fram den istället!

Du menar att Biaggi inte hittat körningen?

En annan sak om Biaggi fortsätter vurpa bort sig resten av säsongen..

Ang körningen så var det väl rätt uppenbart att det inte stämde för gode Max i helgen. Som jag skrivit i andra trådar han har en förmåga att köra bra när han hittar flytet men det är längre mellan dom tillfällena.

Ang fortsättningen så visst, resultat som i helgen kan ju inte få fortgå om Max ska vinna SBK pokalen fram i höst.

Last edited:
I likhet med de flesta insatta så är även glade amatören gthyni imponerad av Aprilias hojbyggarkunnande och av att Max Biaggi kan vara med och slåss i toppen med en helt nyutvecklad hoj.
Go Aprilia och Max! Det här blir nog en bra säsong för oss i TV-soffan.

I likhet med de flesta insatta så är även glade amatören gthyni imponerad av Aprilias hojbyggarkunnande och av att Max Biaggi kan vara med och slåss i toppen med en helt nyutvecklad hoj.
Go Aprilia och Max! Det här blir nog en bra säsong för oss i TV-soffan.
För att inte nämna för oss på forumen! ;)

Vad kan någon, ens Aprilia själva, veta om vad det innebär att göra RSV4 rättvisa?

Exakt och jag gjorde det enda rätta att just utgå från vad cykeln kan prestera i race sammanhang och där visade Max verkligen i 2:a race att cykeln håller/hänger med bra, men att det inte blev bättre resulatat i 2:a racet än 15:e plats kan ju inte lastas Aprilia utan idetta fall Max själv :)

Enligt hans egna kommentarer på www.max-biaggi.com så chansade han och teamet med däcksvalet inför race 2. Det funkade bra till 3 varv från slutet då däcken tog slut och hojen blev svårkontrollerad, han fick slå av lite men det slutade ändå i en sandfållan på sista varvet.

Enligt hans egna kommentarer på www.max-biaggi.com så chansade han och teamet med däcksvalet inför race 2. Det funkade bra till 3 varv från slutet då däcken tog slut och hojen blev svårkontrollerad, han fick slå av lite men det slutade ändå i en sandfållan på sista varvet.

Max själv har en version och Aprilia en egen!

Aprilia:
race 2 was a lot better with Biaggi taking the lead in the beginning of the race and battling for podium positions. After that he dropped back a bit to 4th place where he was battling with Fabrizio and Haslam. Unfortunately he ended up in the gravel in the last lap because he had to go wide not to hit the riders in front of him who took a strange line into the corner. But a 4th or 5th place was definately possible, unfortunately the gravel incident caused Biaggi to finish in 15th place.

Inget alls om däcksproblem i race 2 i deras rapport. Däremot chansade man med däck i race 1.

Exakt och jag gjorde det enda rätta att just utgå från vad cykeln kan prestera i race sammanhang och där visade Max verkligen i 2:a race att cykeln håller/hänger med bra, men att det inte blev bättre resulatat i 2:a racet än 15:e plats kan ju inte lastas Aprilia utan idetta fall Max själv :)
Vad är detta för svammel? :confused:

Hur kan du uttala dig om huruvida det var föraren eller motorcykeln som avgjorde placeringarna för Aprilia? Resonerar du som så, att det kräver samma sak av en motorcykel att lägga enstaka snabba varv, som att genomföra en helt race i samma tempo?

Lika bra helg som vanligt från WSBK. I mina ögon så var SS-racet grymt mycket roligare än huvudklassen, precis som vanligt :tummenupp Fattas bara att SuperStock 1000 går igång också :Rockbanan

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti