WSBK: Philip Island 2009

Men vilket härligt Supersport race vi fick också! Min gissning gick ju hem, men West var en grymt positiv överraskning. Trodde inte att han kunde vara med så högt upp direkt, verkar som att Stiggy saknar några hästar mot Ten Kate Hondorna, då Ten Kate förarna ständigt körde om West på startrakan.

Ja fasen va kul att se att West utmanade. Men de måste trycka in några extra ponnies i sin Honda om han ska ha nån chans att utmana om titeln. Kanske extra svårt nu när man har dubbla satsningar? Man undrar om Stiggy teamet har lämnat honda outvecklad i motorn medans konkurrenterna jobbat vidare? West såg klart snabbast ut av alla men när han gick ut som 1:a på rakan och var 5:a in i första böj förstod jag direkt att han var chanslös om segern.

Haga och Spies visade att de är dom man ska slå för att vinna Wsbk vm 2009.
Haslam den mest positiva överraskningen

På Losail om 2 veckor kommer Aprilia på pallen

finns racet att ladda ner nånstans ifrån? får inte worldsbk.com att funka ordentligt, det rullar på men det blir clipshow av hela grejen med statiska bilder som uppdaterar var 5e sekund ungefär :huvet

Äntligen är det igång!! Men som någon sa, så är det ganska tråkigt filmat inget riktig fartupplevelse och som vanligt bara ledarduon(nästan). Tog hem några race från ama, helt annan känsla till det bättre! Men, men grattis till stiggy riktigt kul!

Lite kul att Spies i intervjun efteråt kallar Yamahans motor för "Big Bang" när Yamaha själva försöker marknadsföra begreppet "Long Bang". Jaja, han är nog förlåten för det så länge han vinner.

Såg först nu racet o har ignorerat SH hela dan för att inte läsa resultatet :)

Grymt bra race! Härligt för Haga i första racet o vinna! O Spies körde aset dom sista varven o förtjäna vinsten likväl.

WSBK är alltid så jäkla kul o se!! (oftast iaf!! hehe).

Tror nog Haga får tufft på Losail då hans ducce inte verkar ha toppfarten som suzuki t.ex max neuk... hoj har.

Inväntar de lite mer tekniska banorna som kommer senare. Ska bli kul o se hur Spies tar dom.

Haslam! Vilket sista race o ta 3e platsen! Grymt!

Helt sjukt racing ju wsbk är bäst så är det bara :)

Stort sätt hela Besättningen utom grin pellen kapten som ville se reprisen på något familjeprogram satt och skrek när Haslem drog in sina stötar i sista racet.

Ser verkligen fram emot säsongen nu :)

Vad hände med Max,B vem hakade han ihop med på sista varvet där:confused:

Bättre start kunde man inte begära, sjukt bra tävling!!!

Spies har den hårigaste åkstilen, men Haslam your the man! :tummenupp

Dra mig i bananen säger jag bara!! Vilken racehelg! Fan vad dom kör! Sitter ju med hjärtat i halsgropen! Såg Ni West i "svankurvan" i dom sista varven, rök fint från bakhjulet!

Men jag hörde dom säga nåt om tractioncontroll... får man ha det i SS??

Sjukt stort grattis till Stiggy å Co!!

Grymt kul att se Haga köra lite taktiskt iaf men samtidigt vara framgångsrik! Undrar hur mkt han brände av däcken första varven i 2:a racet?

Suzukins toppfart var riktigt imponerande! Får dom bara däcken att räcka lite bättre tar nog max några vinster!

Synd att Biaggi bara blev belönad med en 13:e efter sin fina körning!

Spies har väl bevisat att han kan vara med och leka nu...

Kom på mig själv med att sitta och skrika när Haslam började klättra! Kan bli den bästa säsongen på länge med West och Haslam! Podium i både SS och SBK måste ses som en rätt ok start...

Är inte ett dugg ledsen för att MGP gått över till viasat med tanke på kvalitén på racen i WSBK!

www.worldsbk.com skrev:
The second encounter was all about Haga vs Spies as the Yamaha rider unleashed the R1's potential. The duel went on until a few laps from the end when the Texan pulled out a slight advantage and powered to the flag. The runner-up slot put Haga, who turns 34 tomorrow, into the lead of the championship on 45 points. Britain's Leon Haslam (Stiggy Racing Honda) had a great race for the final podium place, beating the two Ducatis of Règis Laconi (DFX) and Fabrizio to the line. The group also included Biaggi, who ran third for much of the race; on the final lap however the Italian slid off into the gravel, recovering to finish fifteenth. However Aprilia, on their return to SBK after six years, are already looking a competitive force.
http://www.worldsbk.com/pubb_EN/news_ext.php?id=2983

Trist att Biaggi gick av. Dock visade han att det faktiskt var bra fart i Aprilian.

BMW gjorde inte helt bort sig heller så här i premiären. Kul.

Dra mig i bananen säger jag bara!! Vilken racehelg! Fan vad dom kör! Sitter ju med hjärtat i halsgropen!

Kan bara hålla med!! Detta var en verkligt FIIIIIIIN inledning på en FIIIIIIIIN racingsäsong! Gillar hur Neukirschner slog tillbaka när man trodde att "nu har Haga det som i en liten ask!" Och hur de kör om!! När det inga luckor finns så ålar det sig förbi, lätt och elegant!:tummenupp

Fan vad jag känner mig snabb nu! Kör redan 39:or på torpet!:banana

Yiiihaaaa!!!! Det är ju det jag säger, WSBK är ju så sjukt mycket roligare att titta på än MotoGP! Vilka race!!:yoparty

Vad skönt att säsongen äntligen startat:tummenupp med favoriterna Haga, Spies som visar att de kommer att slåss om titeln direkt sen att Haslam håller sig framme i topp är ju fantastiskt men roligast av allt är helt klart att både Aprilia och Bmw hänger med så bra och särskilt Biaggi i andra racet där han har häng på Spies o Haga hela racet synd bara på det snöpliga slutet.

Vilken underhållning wow!
Haga verkar som sagt ha mer strategiska och långsiktiga mål för denna säsong.
Haslamen gjorde ett jäkla jobb de sista varven, hoppas han fortsätter så! Ser fram emot denna säsong då det verkar bli tight i toppen, många bra förare.

Antagligen i sig själv! Då han redan blivit passerad av alla i den klungan och möjligheten finns att han bromsade på sig och för att rädda situationen gick av.

Aprilia verkar ju överaskande för mig hänga med riktigt bra och Teamet var såklart värda mer poäng än vad Shinya och Max presterade igår. Så summeringen är att riktigt synd att förarmatrialet sviktar så betänktligt när det gäller.

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar