Scientologerna. Vad är problemet?

Din granne är f.ö. förmodligen laestadian. Dom får inte ha tavlor, gardiner eller TV (men dator och microvågsugn av nån anledning..).

Just det, det har någon granne påstått, jag är inte så insatt, men den här gubben är mer hardcore än så, han har varken dator eller micro.
Han skulle få Amish-folket att framstå som teknologins spjutspets...

Just det, det har någon granne påstått, jag är inte så insatt, men den här gubben är mer hardcore än så, han har varken dator eller micro.

Jag, som den grottmänniska jag är, tycker faktiskt Amish har en del poänger, fast man skulle byta ut gudstjafset mot regelrätta knogbaguetter istället. :yoparty

amishairlines9324800gl4.jpg

Juha: Scientologerna är otäcka för att de skinnar sina församlingsmedlemmar på alla deras pengar.
Det gör inte Svenska kyrkan.
Mig veterligt är det väl bara Pingstkyrkan samt Jehova's vittnen som tar ut ett tionde.

Men scientologerna lär ut sina läror som "kurser" och det kostar hiskeliga summor att bli "vis"
Ja, märkligt nog, faktiskt så mycket som du har.

Bara för att alla andra sekter är korrupta ska det väl inte hindra folk från att smutskasta scientologin? :va

Att scientologin grundades av en sf-författare, blev klassad som religion pga skattetekniska skäl och i grunden bygger på ett pyramidspel ger dom en egen touch dock måste du väl hålla med om? =)

En bra sammanfattning! :tummenupp

Last edited:
Man blir ju fundersam när det religösa skriften bakom Scientologi rörelsen är hemlig.. Bara en sådan sak gör mig väldigt fundersam.

Vill minnas att det finns en kopia på skriften inställd i riksdagens bibliotek, bara för att det SKALL finnas att tillgå. Scientologirörelsens medlemmar i Sverige tar turer till att "ta" ut den varje dag biblioteket är öppet för att ingen utanför sekten skall få tillgång till den (såg om det i ett annat program om rörelsen).

Religion oavsett sort... Örk...
Fast buddism verkar iofs ganska harmlöst o fridfullt... Det är väl den enda religionen jag skulle kunna tänka mig att hålla på el vad man nu ska säga... :P

frågan här e ju inte vilken religion som stinker värst, alla luktar ju piss,
utan om det inte vore på sin plats att granska hur skattepengar går till svenskakyrkan också...

Att jämföra Scientologerna med Svenska Kyrkan är väl ganska löjligt. Svenska Kyrkan är t ex inget pyramidspel där man betalar för att stiga i graderna, dom förföljer inte medlemmar som har hoppat av, driver inte massiva rättsliga processer mot kritiker och ruinerar inte sina medlemmar.

Vad kostar det ens att vara med i kyrkan? 2000 kr/år? Prova vara med i Scientologerna ett år och se hur långt dom där 2000 kr räcker.

Svenska Kyrkan är väl egentligen ganska harmlös. Förstår inte varför så många retar upp sig på dom.

Sen glömmer folk bort att Svenska kyrkan gör väldigt mycket bra saker också. De driver härbergen, utfodrar missbrukare och hjälper fattiga att betala räkningar och kanske köpa nån julklapp till sina barn etc. Dessutom har de fonder vem som helst kan söka pengar ifrån sålänge ändamålet är gott. Nej jag är inte troende eller går i kyrkan men jag vill inte gå ur den heller just för att de ynka kronorna jag pyntar hjälper till att göra allt ovanstående.

Hur ofta hör man att scientologerna gör något samhällsnyttigt? :va

www.wikileaks.org är bra om man vill se mängder av interna dokument från sekten....

Här är ett festligt exempel, 4950$ för bokpaketet som behövs för att klara den grundläggande nivån. Är det bara jag som tycker omslagen liknar dåliga deckarböckers?

Bifogat

• namnlöshamster.JPG
    namnlöshamster.JPG
    124.3 KB · Visningar: 97
Jag tror att jag håller med om trådskaparens andemening (så som jag uppfattar den), d.v.s. jag retar mig inte på att man kastar skit på scientologerna, utan på att man inte gör det på ALLA religioner.

Sen glömmer folk bort att Svenska kyrkan gör väldigt mycket bra saker också. De driver härbergen, utfodrar missbrukare och hjälper fattiga att betala räkningar och kanske köpa nån julklapp till sina barn etc. Dessutom har de fonder vem som helst kan söka pengar ifrån sålänge ändamålet är gott. Nej jag är inte troende eller går i kyrkan men jag vill inte gå ur den heller just för att de ynka kronorna jag pyntar hjälper till att göra allt ovanstående.

Kul att det faktiskt finns folk här som inte är infantilt insnöade på att svenska kyrkan är en indoktdrinerande verksamhet som hjärntvättar sina medlemmar. Är inte själv troende men känner en hel del troende. Bilden som vissa här målar upp av SK's aktiva medlemmar är rent utav patetisk. Det jag känner till är att de gör mer gott än ont, om de sen tror på en imaginär person eller inte lägger jag mig inte i. Och ja, jag betalar gladeligen till kyrkan, småpengar som jag gärna bidrar med.

Var det inte efter det avsnittet som Personen som gör rösten till Chef slutade pga att han är Scientolog:va

Jo Isaac la av då när han efter att ha varit med att driva med alla okulta sekter, religioner, läggningar, all inte hade självdistansen att driva med scientologin. Men han kom tillbaka i ett avsnitt där de använt gamla samplingar och klippt ihop han dialog i vilket han var med i en pedofilgrupp. han dog ganska rejält i slutet. Sen dog han på riktigt ett par år senare.

Scientologin är sekternas sekt!

Orka jämföra svenska kyrkan med scientologin? :va

Vad är skillnaden? 2 maktredskap där det ena går ut på att få folk att göra saker för att man lyckats få dom att tro att verkligheten rör sig kring rymdgubben "Zmork" vars fördömda själar han skickat till jorden och vilka sedan tagit våra tidiga förfäders kroppar i besittning och den andra går ut på att någon snubbe trollade fram ett naket par människor och sedan skickade ner ett språkrör som gick på vatten och gjorde fisk av sitt kött:va

Komponenterna är ett fåtal smarta/empatilösa, pengar (eller motsvarande värde) och en stor flock korkade människor. Modern religion, alla sekter, pyramidspel, kommunism alla har de samma grundstruktur. Maktredskap.

Last edited:
För oss som var med och sprang omkring i Stockholm på 70-talet var
scientologerna väldigt närvarande och påträngande. Jag har träffat några
som blev indragna i deras aktiviteter.

Det jag tror många stör sig på är att på 70-talet visste man, utan tvekan,
var man hade dem. Nu smyger de omkring i kulisserna och suger i sig våra
skattepengar, rätt eller fel, bra eller dåligt, utan att vi fattar det.

Ska man jämföra dem med kristna så är de lika fanatiska som
Knutby-ligan och en bit till, och en bra bit otrevligare.

Andra religioner kan man ju tycka vad man vill om, men jag kan inte låta bli
att bli bekymrad om en stor, fanatisk, mäktig organisation som stiftar sina
egna lagar bygger på den här story:

För 75 miljoner år sedan fanns en intergalaktisk härskare vid namn Xenu, som bestämde sig för att råda bot på överbefolkningen på de 76 planeter han härskade över. Detta gjorde han genom att kalla in folk till en skattekontroll. I stället blev dessa miljardtals människor injicerade med en blandning av alkohol och glykol, vilket gjorde att de blev förlamade, och därefter lastades de ombord på stora rymdskepp och fraktades till Jorden (som då hette Teegeeack), där de placerades i vulkaner och sprängdes med vätebomber. När de dog åkte deras själar - "thetaner" - upp i atmosfären där de fångades in i elektroniska fällor, varpå de fraktades till stora biografer där de fick se långa filmer där de implanterades med falsk information om sitt förflutna. Efter denna hjärntvätt flockade thetanerna ihop sig i kluster som fäste sig vid de få människor som fortfarande levde och hade kroppar. Fortfarande i våra dagar har vi dessa kluster av kroppsthetaner i våra kroppar, och det är de som får oss att handla irrationellt. Denna händelse kallas The Wall of Fire, Incident II och R6-implantatet.

För oss som var med och sprang omkring i Stockholm på 70-talet var
scientologerna väldigt närvarande och påträngande. Jag har träffat några
som blev indragna i deras aktiviteter.

Det jag tror många stör sig på är att på 70-talet visste man, utan tvekan,
var man hade dem. Nu smyger de omkring i kulisserna och suger i sig våra
skattepengar, rätt eller fel, bra eller dåligt, utan att vi fattar det.

Ska man jämföra dem med kristna så är de lika fanatiska som
Knutby-ligan och en bit till, och en bra bit otrevligare.

Andra religioner kan man ju tycka vad man vill om, men jag kan inte låta bli
att bli bekymrad om en stor, fanatisk, mäktig organisation som stiftar sina
egna lagar bygger på den här story:

För 75 miljoner år sedan fanns en intergalaktisk härskare vid namn Xenu, som bestämde sig för att råda bot på överbefolkningen på de 76 planeter han härskade över. Detta gjorde han genom att kalla in folk till en skattekontroll. I stället blev dessa miljardtals människor injicerade med en blandning av alkohol och glykol, vilket gjorde att de blev förlamade, och därefter lastades de ombord på stora rymdskepp och fraktades till Jorden (som då hette Teegeeack), där de placerades i vulkaner och sprängdes med vätebomber. När de dog åkte deras själar - "thetaner" - upp i atmosfären där de fångades in i elektroniska fällor, varpå de fraktades till stora biografer där de fick se långa filmer där de implanterades med falsk information om sitt förflutna. Efter denna hjärntvätt flockade thetanerna ihop sig i kluster som fäste sig vid de få människor som fortfarande levde och hade kroppar. Fortfarande i våra dagar har vi dessa kluster av kroppsthetaner i våra kroppar, och det är de som får oss att handla irrationellt. Denna händelse kallas The Wall of Fire, Incident II och R6-implantatet.

What the.. :3freak

Jo Isaac la av då när han efter att ha varit med att driva med alla okulta sekter, religioner, läggningar, all inte hade självdistansen att driva med scientologin. Men han kom tillbaka i ett avsnitt där de använt gamla samplingar och klippt ihop han dialog i vilket han var med i en pedofilgrupp. han dog ganska rejält i slutet. Sen dog han på riktigt ett par år senare.

Scientologin är sekternas sekt!

Vad är skillnaden? 2 maktredskap där det ena går ut på att få folk att göra saker för att man lyckats få dom att tro att verkligheten rör sig kring rymdgubben "Zmork" vars fördömda själar han skickat till jorden och vilka sedan tagit våra tidiga förfäders kroppar i besittning och den andra går ut på att någon snubbe trollade fram ett naket par människor och sedan skickade ner ett språkrör som gick på vatten och gjorde fisk av sitt kött:va

Komponenterna är ett fåtal smarta/empatilösa, pengar (eller motsvarande värde) och en stor flock korkade människor. Modern religion, alla sekter, pyramidspel, kommunism alla har de samma grundstruktur. Maktredskap.

Skillnaden är just den som folk nämner i den här tråden. 30 lax för startkittet för att klara "första nivån".. :3freak
Medans SK nöjer sig gott o väl med att du betalar en årlig struntsumma för att hålla ekipaget flytande.
Men visst, båda är sci-fi, bara o välja om man vill tro på en helig snickare eller B-52 bombplan i yttre rymden( a long time ago in a galaxy far far away).

Hade jag startat "Marteins kuk orden" där folk samlas dagligen på den lokala sopstationen och bugar inför min allsmäktiga penis( polarens hund är påven) med enda krav att jag har total kontroll över deras ekonomi och dessutom lyckas få med mig en betydlig andel anhängare så skulle jag inte bli ett dugg förnärmad om tidningarna skrev ont om mig.

Däremot håller jag med om att South Park är bra lärorikt. :mattias Utan SP hade jag fortfarande inte haft en aning om vad mormonerna trodde på.. Dum da dum dum dum...

Reptilerna då? Vilka är reptilerna och varför tillber scientologerna dem?

[YOUTUBE-ID]bMcl0BElTjo[/YOUTUBE-ID]

Hade jag startat "Marteins kuk orden" där folk samlas dagligen på den lokala sopstationen och bugar inför min allsmäktiga penis( polarens hund är påven) med enda krav att jag har total kontroll över deras ekonomi och dessutom lyckas få med mig en betydlig andel anhängare så skulle jag inte bli ett dugg förnärmad om tidningarna skrev ont om mig.

OK, jag föredrar den framför Scientologerna!

Marteins kuk orden:
1. Martein
2. Polarens hund
3. BostonGurka

Vilken sopstation pratar vi om?
Vilken tid?

Last edited:
Skillnaden är just den som folk nämner i den här tråden. 30 lax för startkittet för att klara "första nivån".. :3freak
Medans SK nöjer sig gott o väl med att du betalar en årlig struntsumma för att hålla ekipaget flytande.
Men visst, båda är sci-fi, bara o välja om man vill tro på en helig snickare eller B-52 bombplan i yttre rymden( a long time ago in a galaxy far far away).

Däremot håller jag med om att South Park är bra lärorikt. :mattias Utan SP hade jag fortfarande inte haft en aning om vad mormonerna trodde på.. Dum da dum dum dum...

Jo men då snackar vi endast ekonomisk påverkan. Principerna är de samma: Vansinne.

Du dum dum dum dum :D den är bra.

För 75 miljoner år sedan fanns en intergalaktisk härskare vid namn Xenu, ....

Just d. så var det karln hette.

Last edited:
Nyheter
Fyra nya Triumph-modeller

En helt ny Bonneville T40, ...

Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången