Offer för syra

Jo det vet jag och det har jag läst så lyckligtvis behöver jag inte lita enkom på din ödmjuka person. ;)

Men det var inte riktigt det som var frågan, jag menade att nu vet vi att afrikaners överrepresentation vid grova brott kan vara t.ex. 5ggr/500%.
Det jag nu vill veta är hur ofta vid dessa brott det är ett svenskt offer, jag tror t.ex. att vid sexualbrott så är offret oftast svenskt.
Så, på samma sätt som man från BRÅ Gjort tabeller för olika nationaliteters överrepresentation som förövare för olika brottstyper borde man ha en tabell med olika nationaliteters överrepresentation som offer för olika brottstyper.
Det enda jag känner till är detta, saxat ur SDS 2004-09-12:

År 2001 kom en undersökning från Brå om ungdomsrån i Malmö och Stockholm under år 1999. Den visade för Malmös del att:
69 procent av de misstänkta (det fanns inga uppgifter om dem som blivit dömda) gärningsmännen var födda i utlandet.
21 procent av de misstänkta gärningsmännen var födda i Sverige av minst en utlandsfödd förälder.
10 procent var födda i Sverige av två svenskfödda föräldrar
När det gäller offren var:
71 procent födda i Sverige av två svenskfödda föräldrar.
22 procent var födda i Sverige av minst en utlandsfödd förälder.
5 procent var födda utomlands.
Sociala faktorer viktigast

Slänger in en förstärkning av min mörkläggningsteori &så:

-Flykting- och invandrarfrågan är det största journalistiska sveket som min generation journalister genomfört i det här landet. Vi har inte på ett seriöst och trovärdigt sätt beskrivit vilka oerhörda problem som finns i ett mångkulturellt samhälle. Jag tillhör dem som försvarar det mångkulturella samhället. Men vi som försvarat det har ju förskönat det. Det är otroliga saker som har hänt i arbetarförorterna, där en trappuppgång på några år kunde förvandlas, medan vi stämplade rasist i pannan på de som protesterade och sedan själva förskansar oss i områden långt bort från flyktingar och invandrare, säger han. / Janne Josefsson i hd.se 2008-02-10

- Under dom 20 år som jag har jobbat har vi som journalister fått en otrolig makt, och den makten kan jag delvis vara rädd för själv. Vi kan alltså krossa och förgöra människor, vi kan peka ut vilka som ska betraktas som gangsters och vilka som ska betraktas som hjältar. Vi kan föra upp på dagordningen vad vi tycker är viktiga saker att debattera. Och viktigast av allt: vi kan föra bort det vi inte tycker är viktigt. / Janne Josefsson i "På din sida" den 30 maj 1997:

Du menar alltså att enl Hjelms studie (nej, jag har inte läst den i sin helhet) är 55% av alla våldtäktsförövare i Sverige "Finnar" !!? Du får gärna göra ett exaktare citat för att öka på trovärdigheten (källkvalité gäller väl åt bägge hållen ? ;) ).

...där man utefter födelseland kom fram till följande överrepresentationsgrader i förhållande till svenskfödda gällande registrering för brott någon gång mellan 1985 & 1989, (inom parentes procentuell andel av totala antalet population):

Våldäkt:
Sverige 1 (0,02)
Finland 3 (0,06)
Irak 12,5 (0,25)
Jordanien, Palestina, Syrien 11 (0,22)
Algeriet, Libyen, Marocko, Tunisien 17,5 (0,35)
Altså en 17-faldig överrepresentation för nordafrikanerna. 20% var siffran för samma grupp gällande brott i allmänhet samma period !!

Och du tycker det är helt okej att vi utreder det i ytterligare sisådär 30-40 år till medans kanske i runda slängar 14.000 flickor/kvinnor blir våldtagna per år pga det övergrepp i form av mångkulturpolitik som råder (antalet 14.000 avser år 2006 baserat på antalet anmälda våldtäkter enl Amnesty, ett möjligt mörkertal på x4 enl BRÅ, samt på Hjelms studie där 85% av förövarna är produkter av nämnda politik).

Också en fråga: Tror du själv att den utan motstycke massiva invandring/asylmottagning som skett till Sverige från muslimska länder kan ha haft negativ effekt på brottstatistiken i allmänhet & våldtäktsstatistiken i synnerhet?

Men man förstår ju lättare hur judeförföljelsen i Tyskland kunde genomföras. Bara att skaffa en enig maktsvär bakom ideologin, stark nog att göra det obekvämt för de oliktänkande att yttra sig.

Och förrestren, ...om du tar med mig och hälsar på Elvis :) så ska jag ta med mig dig till mina två hörsägenkällor, ...utan mellanhänder. Eller du vill jag ska börja kanske ?

Precis som jag sa så är stora delar av inlägget en blandning av hörsägen, officiell statistik och saker tagna ur sitt sammanhang, vilket gör att det blir svårt att kommentera. Lite som att du inte har läst Hjelms bok, så varför använder du dig av den då, speciellt som du tolkar siffrorna på ett annat sätt än henne och att du inte ens hade koll på statistiken utan bara drog 85% invandrare och sedan sa att det är hederskultruens 85%. Var fick du det ifrån??? Det troliga är väl att NÅGON har tolkat siffrorna åt dig och att du bara har googlat fram det. Det är just det som gör ditt inlägg så ytligt vackert: Du söker info som stöttar din syn, eventuellt via politiska sidor som inte behöver vara PK utan berätta hur det verkligen är.
Det är ju trots allt så att du presenterar en hel hög med siffror, men mest i en konstig blandning. Jag ska ge ett par exempel så att du förstår vad jag menar.

Du är glad för att dra fram våldtäkt och olika kulturers överrepresentation. Först och främst är frågan om våldtäkter är ett bra exempel på brottsstatistik (effektiv val eftersom det är emotionellt): Skälen är två: Våldtäkter, eller mer exakt: överfallsvåldtäkter, är en liten del av ett relativt ovanligt brott som du sedan generaliserar till all brottslighet. Dessutom är statistiken på just sexbrott inte så reliabel p.g.a. det stora mörkertalet.

Menar du t.ex. att det uförs 14000 överfallsvåldtäkter i Sverige? Varför använder du förresten amnesty som källa? Det officiella talet i Sverige är lite drygt 2000 våldtäkter om året, varav ca. 200 är överfallsvåldtäkter. Även om du skulle mulitplicera 2000 med mörkertalet (4) så får du ju fortfarande inte 14000. Tror du på fullt allvar att mörkertalet även för överfallsvåldtäkter skulle vara fyra? OM jag inte kommer ihåg fel, orkar ärligt talat inte läsa igenom BRÅ:s rapprot om våldtäkter just nu, så är ju dessutom de siffror om överrepresentation som du nämner knutna till överfallsvåldtäkter, som "bara" står för ca. 10% av det totala antalet.
Som sagt: Hjelm påstår INTE i sin bok att de 85% är en produkt av invandringspolitiken! Bör nog undvika att lägga dem orden i henens mun.

(Är det du som har formulerat "procentuell andel av totala antalet population"? Vad betyder "totala antalet population"? totala antalet är väl samma som populationen? Och procent är väl alltid en andel?)

Egentligen är det ovan inte det som är det intressanta (så du behöver inte kommentera det ovan) utan att du påstår att 14000 kvinnor om året blir våldtagna p.g.a. blandkulturen. Menar du detta på fullt allvar? Så om vi inte hade invandring så skulle vi inte ha våldtäkter i Sverige? Gäller det all invandring eller bara från någon speciell kultur? Kan du t.ex. påvisa en tidmässig korrelation mellan våldtäkter och invandring i Sverige? Eftersom du vill bli tagen för att vara en seriös debattör så kan du ju bara försöka reda ut detta åt mig! För jag fattar verkligen inte vad du menar. Om det nu inte är för att tjäna billiga poäng i invandringsfrågan.
Bra att du tar upp offerna också! Då får du ännu mer folk på din sida. Min hårda hållning är att det faktum att det är synd om offerna är helt ointressant för att förstå sig på brotten eller minska på brottsligheten.
Om du var helt seriös med att minska brottsligheten så råder jag dig att läsa seriösa artiklar eller böcker i ämnet. Ökar troligen sannolikheten att du skulle komma med effektiva eller praktiska förslag på lösningar. Annars ser jag mest offerperspektivet som ytterligare ett billigt sätt att få med dig folk på ditt resonemang.

Kul förresten att du drar paralleller med Nazityskland. Mimminner jag mig när jag vill minnas att man där försökte peka ut en del grupper som ansvariga för problemen i samhället och att man då bl.a. använde sig av hörsägen, emotionella arguemnt och saker tagna ur sitt sammanhang?? Lösningen var ju även den gången att avlägsna dessa grupper. Ingen som stod bakom det var ju egentligen ond, men det var ju för de stora flertalet riktiga tyskars bästa och det fanns ju en bakomliggande maktsfär som förteg hur det egentligen var. Varför klingar det så bekant???

Jag misstänker vidare att du inte studerat statistik så mycket. Som en parantses så nämner du att nordafrikaner skulle ha en överrepresentation på 17 för våldtäkter. Bara för skojs skull: Det verkar ju som om nordafrikaner skulle vara det stora problemet när det gäller våldtäkter i Sverige och att det är dem som svenska tjejer ska passa sig för. Så hur många av de 14000 våldtäkterna du påstår inträffa i Sveriga är knutna till en nordafrikan?

Tyvärr skulle det ta för lång tid att gå igenom hela ditt inlägg men jag står fast vid följande: Det ser seriösare ut än vad det är!

Eftersom ingen på mitt jobb har märkt något av din hörsägen eller märkt effekten av den så tar jag det ryktet med en nypa salt. Men du får gärna skicka dina källor till mitt jobb så får dem gärna förklara för mig.

Fast ditt citat ur Koranen, som du väl också studerat lika intensivt som Hjelms bok, fick mig att byta ståndpunkt! Står det så i deras heliga bok så måste vi agera. Tur att man inte finner våldsreferenser i Bibeln!

Svaret blev ändå för lång märker jag!

Massa dravel...

Och du pratar om att vara en seriös debattör? Det enda du lyckades åstadkomma i det där inlägget var gnäll om föregående debattörs upplägg och språkhantering och sedan upprepningar av vad du skrivit förut.

Sen kör du det klassiskt värdelösa knepet med "skaffa billiga poäng". Med ditt inlägg fick du exakt noll poäng eftersom du påvisade exakt noll fakta.
Och hörsägen? Finns det nåt annat än hörsägen om du inte själv stod där och övervakade varenda våldtäkt?

För min del spelar det ingen som helst roll om det är 2000 eller 14000 våldtäkter om året. Det är exakt 2000 eller 14000 våldtäkter för mycket. Så enkelt är det.

Bonny skrev:
Så om vi inte hade invandring så skulle vi inte ha våldtäkter i Sverige?

Det där citatet säger det mesta tycker jag. Det du menar är alltså att eftersom vi ändå har en massa rent svenska våldtäkter så kan vi ju lika gärna dra till med minst lika många, eller fler "blandras" våldtäkter?

Last edited:
Jag ser det som en karaktärsstärkande övning att inte skriva vad jag tycker nu.
Det är sjukt svårt.
Har redan skrivit ett långt inlägg som jag avstår från att posta.
Fy fan vad det är svårt.
Detta kan resultera i ett av två ting:
  1. Jag kommer finna harmoni i mitt val
  2. Jag kommer sitta i en stuga på västkusten utan internet hela helgen och ångra mig

Det är sjukt svårt.
Fy fan vad det är svårt.
  2. Jag kommer sitta i en stuga på västkusten utan internet hela helgen och ångra mig

Posta...posta...posta!

Det är sjukt svårt.
Fy fan vad det är svårt.

Släng upp en poll då och låt ödet (dvs sporthoj) avgöra!

Och du pratar om att vara en seriös debattör? Det enda du lyckades åstadkomma i det där inlägget var gnäll om föregående debattörs upplägg och språkhantering och sedan upprepningar av vad du skrivit förut.

För min del spelar det ingen som helst roll om det är 2000 eller 14000 våldtäkter om året. Det är exakt 2000 eller 14000 våldtäkter för mycket. Så enkelt är det.

Du har ju verkligen förstått mitt inlägg mer eller mindre till punkt och pricka! Jag kritiserar hans sätt att hanteras med statistik, forskning och fakta. Helt rätt! Jag påstår inte att han är dum eller något sådant utan bara smått oärlig, alternativt inte vidare bra inläst på ämnet. Det är faktiskt oärligt att skriva 85% invandrare för att i nästa andetag ändra "invandrare" till "muslim", för dem var siffran knappt 30% och då är det den siffran han ska användas. Det är också oärligt att påstå att Hejlm kritiserar rådande invandringpolitik eftersom hon inte gör det.

När man skriver inlägg får man välja att presentera en åsikt (Jag vill minska invandringen!) eller fakta (85% av de dömda var invandrare.). Skillnaden är att om du presenterar fakta så bör den vara så korrekt som möjligt och om den kommer från forskning bör den ligga i linje med de slutsatser som författaren drar.

Det är också god ton att presentera något som kan tolkas som stöd för, speciellt drastiska, slutsatser man drar. Om man påstår att 14000 våldtas som ett resultat av den förda politiken så blir åtminstone jag nyfiken på hur han kommit fram till det. För om det är sant så är det varken mer eller mindre än en skandal! Det var också den stora anledningen till mitt förra inlägg och som jag är oerhört nyfiken på. Kan han presentera detta så kommer jag med omedelbar verkan till att jobba sida vid sida med Zoidberg för att skapa opinion mot detta. T.o.m. du måste väl vara lite intresserad av det? Men om det bara är dravel så är det ju bara dravel! Jag tror på det senare men är öppen för att ha fel.

Så när du lägger ihop alla dem små grejerna i hans inlägg så får du fram att detta bara är ett mer eller mindre bra försök att legitimera hans hållning i invandringsfrågan och i betydligt mindre utsträckning ett inlägg med syftet att "sprida sanningens budskap" eller förstå problemet.

Att de sedan skiter i om fakta är korrekt eller inte är inget jag kan göra något åt...

Hur som helst: trevlig helg och nu kommer åtminstone jag att låta tråden självdö! (Om Zoidberg nu inte kan styrka sitt påstående om våldtäkterna...)

Du har ju verkligen förstått mitt inlägg mer eller mindre till punkt och pricka! Jag kritiserar hans sätt att hanteras med statistik, forskning och fakta. Helt rätt! Jag påstår inte att han är dum eller något sådant utan bara smått oärlig, alternativt inte vidare bra inläst på ämnet. Det är faktiskt oärligt att skriva 85% invandrare för att i nästa andetag ändra "invandrare" till "muslim", för dem var siffran knappt 30% och då är det den siffran han ska användas. Det är också oärligt att påstå att Hejlm kritiserar rådande invandringpolitik eftersom hon inte gör det.

När man skriver inlägg får man välja att presentera en åsikt (Jag vill minska invandringen!) eller fakta (85% av de dömda var invandrare.). Skillnaden är att om du presenterar fakta så bör den vara så korrekt som möjligt och om den kommer från forskning bör den ligga i linje med de slutsatser som författaren drar.

Det är också god ton att presentera något som kan tolkas som stöd för, speciellt drastiska, slutsatser man drar. Om man påstår att 14000 våldtas som ett resultat av den förda politiken så blir åtminstone jag nyfiken på hur han kommit fram till det. För om det är sant så är det varken mer eller mindre än en skandal! Det var också den stora anledningen till mitt förra inlägg och som jag är oerhört nyfiken på. Kan han presentera detta så kommer jag med omedelbar verkan till att jobba sida vid sida med Zoidberg för att skapa opinion mot detta. T.o.m. du måste väl vara lite intresserad av det? Men om det bara är dravel så är det ju bara dravel! Jag tror på det senare men är öppen för att ha fel.

Så när du lägger ihop alla dem små grejerna i hans inlägg så får du fram att detta bara är ett mer eller mindre bra försök att legitimera hans hållning i invandringsfrågan och i betydligt mindre utsträckning ett inlägg med syftet att "sprida sanningens budskap" eller förstå problemet.

Att de sedan skiter i om fakta är korrekt eller inte är inget jag kan göra något åt...

Hur som helst: trevlig helg och nu kommer åtminstone jag att låta tråden självdö! (Om Zoidberg nu inte kan styrka sitt påstående om våldtäkterna...)

Det är ännu mer god ton att bidra med nåt i debatten än att bara klanka ner på åsikter, fakta mm utan att själv bidra med dom ;) Nu gör jag det ju iofs själv men..

Trevlig helg! Själv har man semester en vecka :D

Du anklagar andra för oärlighet, ...& skäms inte för att skriva sånt där ?
Fullproppat med omskrivningar, förvanskningar och mer eller mindre osanna påståenden om mina ståndpunkter & vad jag har skrivit.

Det enda intressanta med dina senaste inlägg är huruvida du är medveten om att du själv väldigt bra representerar det du anklagar andra för, eller om det är någon form av självebedrägerisyndrom.

Det som är fullständigt oklart här, det är om bonny har någon hållning eller åsikt i frågan och vad den i så fall är.

Du glömde inkludera detaljen om att sexbrottslagen gjordes om 2005 vilket medförde att betydligt fler handlingar klassas som våldtäkt.

Men den typen av detaljer är inte så intressant för dig och dina gelikar i ert propagandaarbete.

Och det har du påtalat tidigare i tråden.
...och det är ju tur för sådana som dig, och makthavarna, så att ni överhuvudtaget har något att släppa ur munnen för att försvara tokeriet.

Vad har du för kommentar till kurvans "påtagliga" stigning både före & efter 2005 paralellt med den väldokumenterade överrepresentationen i kriminalitet i allmänhet & sexualbrott i synnerhet för den aktuella gruppen ?

Edit: ..."din sida" ska kanske var lite försiktig med att anklaga andra för propaganda.

Last edited:
Vad har du för kommentar till kurvans "påtagliga" stigning både före & efter 2005 paralellt med den väldokumenterade överrepresentationen i kriminalitet i allmänhet & sexualbrott i synnerhet för den aktuella gruppen ?

En öl eller fem på att det där aldrig kommer besvaras. :tummenupp
Det är inte så roligt för extremisterna att behöva acceptera att de har fel, och det är det som är så jävla bra för det hjälper opinionen.

:banana

Du glömde inkludera detaljen om att sexbrottslagen gjordes om 2005 vilket medförde att betydligt fler handlingar klassas som våldtäkt.

Men den typen av detaljer är inte så intressant för dig och dina gelikar i ert propagandaarbete.

Så. Bara för dig korvgubbe, så har jag nu researchat och justerat grafen enl ditt önskemål (går väl inte att kalla den annat än epidemisk).
Gissar att du inte blir gladare för det dock, ...men frågan är om det är pga argumenttrytning, eller för de stackars flickornas skull. :(

http://www.bra.se/extra/pod/?action...statsType=100&statsCounty=La&Year=2008&type=1

Bifogat

• Graf anm våldt.JPG
    Graf anm våldt.JPG
    60.1 KB · Visningar: 53
Så. Bara för dig korvgubbe, så har jag nu researchat ...

Om du nu är en så duktig researcher så borde du väl ha hittat BRÅ:s egna artikel som diskuterar just det du frågar....
Gissningsvis förkastar du forskarnas svar med flera orsaker eftersom de inte stämmer med den enda orsak du har till att det ser ut som det gör.
http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod_show&id=922&module_instance=12

Där finns två stycken som speglar min uppfattning av orsakerna till att statistiken ser ut som den gör...
Jag hade nämnt fyra orsaker och alla dessa, plus några till nämns av BRÅ.

"mina orsaker"
1. Fler brott klassas som våldtäkt
2. Minskad tolerans mot sexbrott
3. Ökad alkoholkonsumtion och då framförallt på krogen
4. En drastisk ökning i hur många tillfälliga kontakter/sexualpartners som unga och unga vuxna har...

.....eventuellt hade jag även nämnt en risigare syn på sex och kvinnor bland unga män men det skulle å andra sidan kunna "kompenseras" av ett mer jämställt samhälle i stort så den förklaringen får ligga på reservplats så länge.

"För det första handlar det om effekten av den nya sexualbrottslagstiftningen som trädde i kraft april 2005 och som vidgar våldtäktsdefinitionen till att omfatta händelser som tidigare inte rubricerades som våldtäkt utan som sexuellt utnyttjande. För det andra ser vi att toleransen mot sexualbrott har minskat och fler väljer att synliggöra sin utsatthet genom en polisanmälan.
Ökningen gäller dessutom framför allt fall som rimligen är lättast att anmäla – våldtäkter av en gärningsperson som inte har en närmare relation till offret."

"Alkoholkonsumtionen har ökat med cirka en tredjedel sedan mitten av 1990-talet och dess samband med våldsbrottsligheten inklusive våldtäkt är väl dokumenterat. Därutöver har den så kallade tillfällesstrukturen förändrats på så sätt att det i dag är lättare att snabbt komma i kontakt med någon man inte känner sedan tidigare – genom Internet, men även genom det utökade nöjeslivet. Antalet utskänkningstillstånd har ökat med en fjärdedel mellan 1998 och 2004. Snabba möten mellan kvinnor och män, inte sällan med öppet sexuella avsikter, är i dag vanligare än förr."

*/ ?>
Back