Zoidberg
*58*
Däremot slås det fortfarande ihjäl i runda slängar trettio kvinnor per år i Sverige och bara en liten del av dessa är offer för "hedersvåld" i ordets rätta bemärkelse (typ balkong och syra-offer)... Därför har jag svårt att se hur hedersvåld och dess utövare kan vara "det största problemet sverige har" som vissa SD-anhängare hävdar...
För att använda retorik enl tidigare i tråden är 30 ihjälslagna kvinnor ett mindre & "överskattat" probelm då, ...när man istället skulle kunna fokusera på de stackars 65 män som dog i arbetsplatsolyckor förra året (den 66:e var en kvinna). Dessutom är det ingen hemlighet att även dom 30 ihjälslagna kvinnorna i stor del har mångkulturpolitiken att tacka för sitt frånfälle.
I övrigt undrar jag vem som bestämt att hedersvålds rätta bemärkelse är balkong- & syrarelaterat ? Är det du det ? Logiskt borde vara att allt våld till följd av upplevd ärekränkning räknas därtill, ...vilket genomsnittsmänniskor präglade av dessa kulturer är världsmästare på.
Jag är inte SD-anhängare (jag är inte heller anhängare till det partipolitiska system som råder) ...men utan att vilja ha dom som makthavare hoppas jag på ett stort genomslag för dom kommande val, för att om möjligt hejda & minimera skadorna som följt & följer av den sedan länge rådande politiken.
Att nämnda politik är Sveriges största problem står utom allt tvivel för mig, ..och problemen härstammar till allra största del från den "invandrade hederskulturen".
Ingen per automatik skugga ska falla på någon enskild person oavsett religion eller etnicitet, men generellt är "överrepresentationen" från ett tydligt geografiskt område horribel.
Insiderinformation som jag snappat upp är t.ex. från en socialsekreterare i Helsingborg, att deras inofficiella instruktioner är att aldrig ge arabiska kvinnor sysselsättning innan deras män, pga den alltför stora misshandelsrisken pga följande ärekränkning.
Ytterligare från en mellanstadielärare på den "bråkigare" skolan i Landskrona är att hon har regelmässiga veckomöten med polisen för att det i möjligaste mån ska hållas koll på elvernas brottslighet. Nämnde jag att det var mellanstadiet ?
Rättsvetaren Ann Christine Hjelm har vidare studerat dömda för våldtäkt vid Svea Hovrätt: 85 % av våldtäktsmännen var födda utomlands eller av utlandsfödda föräldrar, ...och hon betraktar Svea Hovrätt som en representativ modell av Sverige i miniatyr.
http://www.metro.se/se/article/2006/11/10/07/1723-23/index.xml
Såna här artiklar där det koms fram till att "17 procent av Rinkesbys pojkar i årskurs 9 uppger att de har tvingat någon till sex under de senaste tolv månaderna", är inte heller speciellt upplyftande.
Att makthavare som drivit denna politik har blod långt upp över armbågarna är tydligt om man gör ett överslag om mängden producerade brottsoffer utifrån befintliga fakta, ...tillika har dom gett demokratin & Sveriges invånare ett rejält r-vknull med tanke på hur yttrande- & medbestämmanderätten i frågan har hanterats. För att inte tala om "mörkläggning" av negativa effekter.
Hur man kan sova gott om nätterna när man försvarar detta elände begriper inte jag.
Och för att igen förtydliga så är det den förda politiken & makthavarna som fört den som jag är kritisk (understatement) mot, ...och inte enkilda människor beroende på var dom råkar vara födda eller hur dom ser ut.
)