1060 kit
Fick svar från Amauri, han ville ha 900 dollar inklusive frakt. Nästan samma som af1 alltså.
Fick ett tips av en kompis som lät tillverka smidda kolvar till en hedlundare hos Venolia. De tog 1300 kr styck! Han skickade dem en original gjuten kolv som de kunde gå efter och fick tillbaka smidda. Är det någon som vet om 100 mm kolvarna är lika som original förutom diametern?
/R
Mitt tips... är att skicka pm till Amauri på af1 forumet...han sålde 1060 kit förut ivarjefall och är väldigt hjälpsam... jag är också sugen på 1060 kit till min hoj ,har extra cylindrar liggandes också..men det är mest ta ner motorn och ställa in alla kamar m.m rätt när man sätt ihop den som oroar mig mest...så det ligger på is. Tror han kan hjälpa dig med nicasil behandlingen också.
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=148185&highlight=1060
Fick svar från Amauri, han ville ha 900 dollar inklusive frakt. Nästan samma som af1 alltså.
Fick ett tips av en kompis som lät tillverka smidda kolvar till en hedlundare hos Venolia. De tog 1300 kr styck! Han skickade dem en original gjuten kolv som de kunde gå efter och fick tillbaka smidda. Är det någon som vet om 100 mm kolvarna är lika som original förutom diametern?
/R
sen tbx efter ett par timmar för att testa igen ... och nu bara "tickar" det till i den .... inte ens snurr ??? tips om vad det kan vara ???