Tack!
Jag är på jakt efter ett originallyse till min hoj, 98-99, är det någon som vet var det finns ett?
Du har tur och du har PM! Vet en kille som har ett
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag är på jakt efter ett originallyse till min hoj, 98-99, är det någon som vet var det finns ett?
Någon som har provat ut/har en bra dämparinställning?
Har bekymmer med att min inte riktigt hänger med, utan tappar fästet över dom smågupp som vi tyvärr har alldeles för gott om här.
Provade att återställa till hondas rek inställningar och visst blev det bättre, om än inte perfekt.
Ngn som vet vilka framhjulslager man ska ha till en -97?
Tänkte få åka och köpa dom före jag skruvar isär skiten.
Denna setup är skaplig på -98-99r.
Gaffel :
Fjäderförspänning : 3 varv synliga.
Retur : 1 varv från max.
Komp : 1 1/4 varv från max.
Däcktryck gata 34 psi
Bak:
Fjäder : 4 hack från max.
Retur : 1/2 varv från max.
Komp : 1/4 varv från max.
Däcktryck gata 38 psi.
Då var luftburksmodden fixad samt större munstycken osv. Betydligt bättre drag i hojen nu
En fråga. När jag lägger i 1an samt oftast 2an så är det som jag sparkar i dom utan koppling, det smäller som bara f-n däremot brukar det inte förekomma på högre växlar. Är det såhär på alla eller vad kan det bero på? renovering av låda/koppling kanske? Alltså det smäller rejält. Däremot om jag växlar innan jag släppt gasen helt så brukar det inte smälla, men har jag frikopplat o ingen gas typ då smäller det.
Då var luftburksmodden fixad samt större munstycken osv. Betydligt bättre drag i hojen nu
En fråga. När jag lägger i 1an samt oftast 2an så är det som jag sparkar i dom utan koppling, det smäller som bara f-n däremot brukar det inte förekomma på högre växlar. Är det såhär på alla eller vad kan det bero på? renovering av låda/koppling kanske? Alltså det smäller rejält. Däremot om jag växlar innan jag släppt gasen helt så brukar det inte smälla, men har jag frikopplat o ingen gas typ då smäller det.
Är det svårt att byta munstyckena, kanske räcker med lite sprängskisser och ett par kalla?
Ang. växellådan så smäller det väll alltid lite. Jävligast är när man råkat få i friläge under färd.![]()

Jodå, förutom att man drar åt fjädringen så jädrarns hårt (nåja, men det är relativt) med komp och retur att den inte jobbar särskilt bra. Visst, den är hård och stabil... Jag körde ungefär denna inställning men skruvade tillbaka returen 1/2 varv ytterligare för att få fjädringen att jobba istf bara vara stum. Har inte bestämt än hur det blev, hojen hoppar och ormar iaf mindre men är inte direkt nån banraket... Nu funkar den men det känns som att det är dags för renovering iställetDenna setup är skaplig på -98-99r.
Gaffel :
Fjäderförspänning : 3 varv synliga.
Retur : 1 varv från max.
Komp : 1 1/4 varv från max.
Däcktryck gata 34 psi
Bak:
Fjäder : 4 hack från max.
Retur : 1/2 varv från max.
Komp : 1/4 varv från max.
Däcktryck gata 38 psi.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |