Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Hej.

Funderar nu på att köpa en cbr 900 -92 - 95, och undrar vad man bör ge för en som gått mellan 3000 - 5000 mil som är i rätt så bra skick? På Blocket ligger de på ungefär 27000 till 35000????? Är dessa priser rimliga?
Och är det nåt speciellt man behöver tänka på vid köp av Blade?

// Fluxen

D största problemet e nog vilken färg man ska välja...
 
D största problemet e nog vilken färg man ska välja...[/QUOT

Exakt!! Det finns ju en j**la massa variationer...Men de flesta färgerna kommer och går i mode. Så var 5:e år så har man väl en modern färg, oavsett vilken färgkombination man väljer.
 
Okej vet inte om mitt inlägg kommer två gånger nu, vi får se:
Hej på er alla galna Fireblade älskare, inkluderar även mig.

Jag har testat att modda luftburk, förgasare etc. enligt alla diskussioner här.- Det har helt klart blivit betydligt bättre, men jag är inte riktigt nöjd....Jag vill ha hojen lite rappare i alla fall. Det verka som om jag inte kan få det med ett par vaccumförgasare så nu letar jag efter någon eller några som har erfarenhet av mekaniska spjällförgasare till Bladen. Hur funkar det och vart kan jag få tag i ett par för en vettig peng. Jag hoppas att detta kan leda till en lika intressant diskussion som övriga på detta fantastiska forum.

Var förrästen ute igår och åkte lite, blev ett par whelisar men det är svårt när det blåste så mycket som det gjorde här igår. (Norrköping)

Tack på förhand
Mvh
Janne
 
Nu äntligen har jag fått tag på en 17" framfälg från en vfr800-98, som jag ska montera på min cbr 900 -98a!
Är det någon som vet vad som behöver modifieras på vfr´ens framfälg för att få den att passa? Jag hade hoppats slippa skicka den till tyskland för bearbetning:rolleyes:

Och jag ska även passa på att tacka dr bike för luftburks tipsen, det blev en helt ny motorcykel:tummenupp Jag blev av med svackan mellan 5-7000varv, som jag störde mig oerhört på.

Ha det bäst Niclas
 
Börjar bli less på att alla påpekar " en lampa är trasig på hojen " så tänkte prova koppla in halvljus även i helljusdelen, hört en del som gjort detta. Någon som har gjort det eller har bra koll som kan förklara lite enkelt hur jag ska göra?
 
vad kan va felet om 2an växel hoppar ut efter bakhjulsåka på 1an?


Sliten styrgaffel?
Slitna drev i lådan?
2 tänkbara scenarior.
Ett litet tips bara när du ska meka i lådan, töm cykeln på alla vätskor, demontera all plats. Ta en polare eller 2 till hjälp & vänd den upp och ner.En polare gjorde det på sin 929a.På det sättet slipper du en massa timmar av i och urmontering av motorn.
Han kunde med enkelhet jobba på det sättet, dessutom var det lätt för han att kolla så att allt löpte som det skulle när man växlade eftersom kedjan satt kvar på dreven.
Undrar hur mkt skit man får höra nu, men det funkade för dom...:tummenupp
 
slänger in en förfrågna efter lite delar till frugans moppe..

frontkåpan,höger backspegel hela tailen osv..

se länk till annonsen i min signatur..
 
Tjena tänkte bara kolla om det e någon som besiktiat sin hoj med halvsystem på utan insats till den! går det? kör idag på trioval och orkar inte byta till orginal. vet inte hur känsliga de är på ljudnivån... tack för snabba svar
 
Tjena tänkte bara kolla om det e någon som besiktiat sin hoj med halvsystem på utan insats till den! går det? kör idag på trioval och orkar inte byta till orginal. vet inte hur känsliga de är på ljudnivån... tack för snabba svar

funkade fint för mig:D

Är det någon med cbr fighter som har testat Dr.Bikes luftburks och förgasar fix?
Aerodynamiken är ju lite annourlunda med kåporna borttagna så det är ju inte säkert att resultatet blir detsamma?
 
Last edited:
Laddproblem

Har problem med min blade från -96 med laddningen. Har sök i tråden men hittar inget svar. Problemet är att den inte ger tillräkligt med laddning när jag slår på halvljuset då laddar den bara runt 12v med ljus på och 13v när det är av. Har bytt både laddrelä och batteri och problemet kvar står.Någon som har någon ide om vad det kan vara?
 
Börjar bli less på att alla påpekar " en lampa är trasig på hojen " så tänkte prova koppla in halvljus även i helljusdelen, hört en del som gjort detta. Någon som har gjort det eller har bra koll som kan förklara lite enkelt hur jag ska göra?

Enkelt!

Kolla vilken som är "halvljuskabeln" med hjälp av en voltmeter.

Sen är det bara att göra en "bygling" med hjälp av en bit kabel och en kabelsko till den andra lyktan.
På min satt det redan en H4 lampa i...

Har bytt både laddrelä och batteri och problemet kvar står.Någon som har någon ide om vad det kan vara?

Genaratorn kanske:va ...
 
Last edited:
Nu har jag äntligen fått tag i ett orginallyse till hoj! Skall ombesikta den imorgon då ljuset var för högt tidigare. Så nu undrar jag hur man justerar orginal? Är det dom två grön skruvarna i nederkant?

Nu lurar jag även på "dr bikes" luftburksmod. Har blädrat ett par sidor bak men hittar inte riktigt rätt... vilket inlägg?
 
Tjena tänkte bara kolla om det e någon som besiktiat sin hoj med halvsystem på utan insats till den! går det? kör idag på trioval och orkar inte byta till orginal. vet inte hur känsliga de är på ljudnivån... tack för snabba svar

Det funkade bra för mig. Har en 98 med Bose system utan insats.
 
Jag är på jakt efter ett originallyse till min hoj, 98-99, är det någon som vet var det finns ett?
 
Har problem med min blade från -96 med laddningen. Har sök i tråden men hittar inget svar. Problemet är att den inte ger tillräkligt med laddning när jag slår på halvljuset då laddar den bara runt 12v med ljus på och 13v när det är av. Har bytt både laddrelä och batteri och problemet kvar står.Någon som har någon ide om vad det kan vara?


Med relä, menar du inte regulatorn eller? Om inte så kolla den! Ett vanligt fel vad jag förstått.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top