Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Tackar för länken! :tummenupp

Så dessa skall alltså passa?
64-7140 Munstycke Kehin 140
64-7140.jpg

20 spänn bara? Jag ringde till Bike idag och hörde, dom skulle nästan ha 400:- för alla fyra.

400:- ?!?!?! jag hoppas du aldrig mer går in i den butiken mer i ditt liv va? Dom lär ju blåsa dig på det mesta om dom ska ha 400:- för fyra munstycken. 20 - 30:- ligger väl dom flesta på oavsett munstycke.

400:- ?!?!?! jag hoppas du aldrig mer går in i den butiken mer i ditt liv va? Dom lär ju blåsa dig på det mesta om dom ska ha 400:- för fyra munstycken. 20 - 30:- ligger väl dom flesta på oavsett munstycke.

Jo jag tyckte det lät dyrt... kan ju vartHonda orginal-grejer, men ändå. Dom skulle ju ha nästan 600:- för bakhjulslagren. Hittade en snubbe som sålde lager och prislappen hamnade på runt 250:- inkl grakt.

Fick lagren i brevlådan idag så jag rev isär och bytte. Hade ett helvete att få loss dom, men det löste sig till slut.

En liten bild eländet :)

mekzm4.jpg

Sen måste jag fråga ang. förgasarna. Är det vid den gröna pilen som jag skall skruva lite när jag bytt munstyckena? Å räcker det med att lätta på klämmorna på baksidan (röda) för att få loss det hela?

frgasareau1.jpg

Tror inte jag bytt munstycken förr så jag vet inte riktigt hur det kommer att gå, om jag nu hittar dom. :)

Sen måste jag fråga ang. förgasarna. Är det vid den gröna pilen som jag skall skruva lite när jag bytt munstyckena? Å räcker det med att lätta på klämmorna på baksidan (röda) för att få loss det hela?
Nej, inte om du menar att du ska justera lågfarts/tomgångsblandningen. Det sitter en skruv i varje, lite grann på undersidan.

väskor

Nu när jag har köpt min första ! (fick lappen i tisdags) riktiga bågen, en cbr 900 rr - 92 har jag insett ett litet problem. Hur fan får jag med mig grejjor när jag ska ut och åka långt? Vet någon om det finns väskor att hänga på? vill ju gärna ta med tjejen, så att spänna en väska på passagerarsätet funkar ju inte i längden. Sen undrar jag oxå vilket försäkringsbolag nu (under 25) har och vilket hur mycket ni betalar. Själv fick jag ca 7000 halvförsäkring på trygghansa. Synd bara att man inte får ställa av den, och betala för den tiden man kör....

Nu när jag har köpt min första ! (fick lappen i tisdags) riktiga bågen, en cbr 900 rr - 92 har jag insett ett litet problem. Hur fan får jag med mig grejjor när jag ska ut och åka långt? Vet någon om det finns väskor att hänga på? vill ju gärna ta med tjejen, så att spänna en väska på passagerarsätet funkar ju inte i längden. Sen undrar jag oxå vilket försäkringsbolag nu (under 25) har och vilket hur mycket ni betalar. Själv fick jag ca 7000 halvförsäkring på trygghansa. Synd bara att man inte får ställa av den, och betala för den tiden man kör....

Jag har köpt Biltemas sadelväskor, funkar kalasbra! De är billiga o har helt ok kvalite. Sedan kan man komplettera med tankväska (jag har en från Lidl) o ryggsäck så får du med dig mycket!!!
Kan lägga upp bilder när jag kommer till min dator...

packningbakifrnutanregpeo5.jpg

redofravfrdec6.jpg

Last edited:
Jag har en liten fråga! Jag har en Blade från 1993 och i mina papper står det att den har 72 OKÄNDA KW och när jag söker på nätet står det att den ska ha 90,5 kw är min hoj strypt då eller??? Jag tog bort ljuddämparen och såg att den hade ett hål som en ny 50 öre, Kan det finnas fler ställen att gömma strypningar?

:confused: :va

Soppapump och relä?

Tja boys!

Är i desperat behov av soppapump och relä (fuel-cut-off) till cbr 900 -92. Nån som har det liggandes?

hare gött!

Jag har en liten fråga! Jag har en Blade från 1993 och i mina papper står det att den har 72 OKÄNDA KW och när jag söker på nätet står det att den ska ha 90,5 kw är min hoj strypt då eller??? Jag tog bort ljuddämparen och såg att den hade ett hål som en ny 50 öre, Kan det finnas fler ställen att gömma strypningar?

:confused: :va

Är det ingen som har en 92-95 cbr? Hur mycke KW har ni? :confused:

Har en dum fråga om det nu finns sådana....passar dämparen från en -03 cbr 600 rr på en -99 900rr?

Hoppar nog på denna tråden nu. Är VÄLDIGT när att köpa en 929 från -00. Nån som har något att säga om ett sådant köp? Tips och diss och hiss är välkommet. Vill veta så mycket som möjligt om den innan.

Det jag vet är att den gått 3500 mil. Powercommander finns på samt ett lazer helsystem.

Om den låter bra och känns bra KÖP :tummenupp
Jag är hel nöjd med min.

(Har du bett Knuttrarna om tillstånd att citera dom :D )

Om den låter bra och känns bra KÖP :tummenupp
Jag är hel nöjd med min.

(Har du bett Knuttrarna om tillstånd att citera dom :D )

Den låter fan på låga varv. Den knackar. Kamremsspännarna är tydligen kassa. De byts innan jag köper och hela hojen gås igenom.

(Nej det har jag inte...)

Hoppar nog på denna tråden nu. Är VÄLDIGT när att köpa en 929 från -00. Nån som har något att säga om ett sådant köp? Tips och diss och hiss är välkommet. Vill veta så mycket som möjligt om den innan.

Det jag vet är att den gått 3500 mil. Powercommander finns på samt ett lazer helsystem.

Det vanliga: Går inte att montera bobbiner, baksvingen är olika tjock vilket gör att ett standard depåstöd bak kommer få hojen att luta.

Jag är mycket nöjd med min som jag skaffade i april i år i alla fall. Bra kvalitetskänsla, fint register.

Det vanliga: Går inte att montera bobbiner, baksvingen är olika tjock vilket gör att ett standard depåstöd bak kommer få hojen att luta.

Jag är mycket nöjd med min som jag skaffade i april i år i alla fall. Bra kvalitetskänsla, fint register.

Precis sån här info vill jag ha. Inget jag såg själv. Men sen undrar jag som nybörjare: Vad är "bobbiner"?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT