Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

stiiiiiiila dig...klart du inte betalar för ursprungseffekt om i VV:s papper står att du har lägre effekt mm...låter som ett par nötter som har gett dig d svaret min vän.
om jag slänger en 50cc honda MT motor på en cbr600 ram.... och den blir godkänd av vägverket...ska man då betala effekten på en cbr600 eller ?

:gnissla

tror du mig inte så får du väl ringa runt och fråga då.

men det är sant !

och vad har en honda MT5 med saken att göra,, ?? då är det ombygt fordon och ska reg besiktas.

läs på innan du lägger dumma komentarer.
 
Nån som har jet kittat en 900 -98? Är de någon större skillnad så de är värt meket?

:arsele Undvik Dynojetkit till förgasare.Du bara ber om trubbel med hojen.Cykeln kommer att gå skitfett.Jag kan ge dig ett tips om hur du får samma effekt Gratis på 5 sekunder.Öppna choken fullt och kör så mycket det går.Jag hade en Sukka förut med Dynoskräp, den bluddrade på låga varv och blev lätt sur om man finåkte.Detta trots injusteringar i bänk 2ggr när jag var missnöjd.Jag satte i originalnålar fast 1 storl större, det kändes som om jag fick 200cc mer i motorn.Satan vad den gick sen.Så ska du stycka om så kör originalnålar fast större.Annars kommer du att slita ut dina munstycken på nolltid.:fakta
 
En fråga. kommer inte ihåg hur de va i sommras.. Men när man vrider på nyckeln, ska OLJELAMPAN tända sig då tillsammans med "stöd" och "neutral" ?

Prova starta den förut men batteriet orka inte länge så fick inte liv i den.. Ska prova igen imorgon och med laddat batteri och mer bensin i. Nåt annat tips på va man kan göra för å få liv i bettan ?

Stift å sånt byter ja senare.

Mvh Magnus
 
En fråga. kommer inte ihåg hur de va i sommras.. Men när man vrider på nyckeln, ska OLJELAMPAN tända sig då tillsammans med "stöd" och "neutral" ?

Prova starta den förut men batteriet orka inte länge så fick inte liv i den.. Ska prova igen imorgon och med laddat batteri och mer bensin i. Nåt annat tips på va man kan göra för å få liv i bettan ?

Stift å sånt byter ja senare.

Mvh Magnus
Ja oljelampan ska tändas när du vrider på nyckeln. Den släks när det är rätt olje tryck. typ någon sekund efter du har startat.

:arsele Undvik Dynojetkit till förgasare.Du bara ber om trubbel med hojen.Cykeln kommer att gå skitfett.Jag kan ge dig ett tips om hur du får samma effekt Gratis på 5 sekunder.Öppna choken fullt och kör så mycket det går.Jag hade en Sukka förut med Dynoskräp, den bluddrade på låga varv och blev lätt sur om man finåkte.Detta trots injusteringar i bänk 2ggr när jag var missnöjd.Jag satte i originalnålar fast 1 storl större, det kändes som om jag fick 200cc mer i motorn.Satan vad den gick sen.Så ska du stycka om så kör originalnålar fast större.Annars kommer du att slita ut dina munstycken på nolltid.:fakta
Jag har jet kit i min och den går perfekt.


Jag har inte kört med orginal nålar så jag vet inte om det är någon skilnad.jet kitet sat i när jag köpte min.
 
Last edited:
Ja oljelampan ska tändas när du vrider på nyckeln. Den släks när det är rätt olje tryck. typ någon sekund efter du har startat.

Jag har jet kit i min och den går perfekt.


Jag har inte kört med orginal nålar så jag vet inte om det är någon skilnad.jet kitet sat i när jag köpte min.


Vänta bara tills nålarna filat på munstyckena så får du se vad jag menar.Min sukka hade originalinställningar på luftskruvarna öppna 2 varv.Med Dynoskräpet var skruvarna endast öppna 0,15-0,5 varv.I princip inget syre alls.Blir snabbt sur om man kör i stadsmoljö och håler hastigheten.Kan åxå tveka vid gaspådrag då den inte hinner svälja all sås på en gång.men börja med att atoppa in pekfingret i avgasröret och skrapa lite på ena sidan.Om ditt finger är svart där du nuddat har du problem.Då sotar avgaserna eftersom den går fett.:pannkyss
 
Ja oljelampan ska tändas när du vrider på nyckeln. Den släks när det är rätt olje tryck. typ någon sekund efter du har startat.

Okey, va det jag trodde. Tack så mycket :)
Ble ingen start idag, jobba lite på mitt depå-stöd så de blir klart, sen snöa de när ja kom från jobbet :huvet

Mvh Magnus
 
Vänta bara tills nålarna filat på munstyckena så får du se vad jag menar.Min sukka hade originalinställningar på luftskruvarna öppna 2 varv.Med Dynoskräpet var skruvarna endast öppna 0,15-0,5 varv.I princip inget syre alls.Blir snabbt sur om man kör i stadsmoljö och håler hastigheten.Kan åxå tveka vid gaspådrag då den inte hinner svälja all sås på en gång.men börja med att atoppa in pekfingret i avgasröret och skrapa lite på ena sidan.Om ditt finger är svart där du nuddat har du problem.Då sotar avgaserna eftersom den går fett.:pannkyss
ok. Får se om jag får problem i framtiden. Dom munstyckena som sitter i nu har gåt en sommar.
Mina bland skruvar är 2,5 varv ut. (Jag har portad topp också)
 
Har ni haft trubbel med laddningen?
Verkar som min inte laddar batteriet ordentligt, ibland startar den bara inte...trots nytt batteri...hört ngt om laddningsregulator...:confused:
 
Last edited:
Har ni haft trubbel med laddningen?
Verkar som min inte laddar batteriet ordentligt, ibland startar den bara inte...trots nytt batteri...hört ngt om laddningsregulator...:confused:
Om laddningsregulatorn e trasig så ladder den inte bateriet och då töms bateriet.När det inte finns tillräkligt med ström i bateriet så lägger tändningen av.
Har du tur så är det bara dålig kontakt i regulatorn. Det hände mig. Då kan plasten som kabelskorna sitter i smälta också. det gjorde det för mig och då bröts kontakten helt.
 
Är kraschpuckar i motorfästet fram på blejden bra eller dåligt? Dvs är risken att man knäcker ramfästet större än vinsten över oskadade kåporna?

Någon med praktisk vurperfarenhet där puckarna faktiskt mottagit smällen, helst inga spekulationer :va
 

Bifogat

  • 66677898_tp.jpg
    66677898_tp.jpg
    23.8 KB · Visningar: 63
Jag har en liten snabb fråga bara... När jag har tittat på annonser osv. så hittar jag bara 929:or från 00-01. Gjordes 929 bara 00-01 och vad är skillnade på 929RR och 900RR (år 99 t.ex). Är det någon större skillnad på dessa eller dampade dom bara ur på honda och bytte betäckningen i 2 år. :va
 
Jag har en liten snabb fråga bara... När jag har tittat på annonser osv. så hittar jag bara 929:or från 00-01. Gjordes 929 bara 00-01 och vad är skillnade på 929RR och 900RR (år 99 t.ex). Är det någon större skillnad på dessa eller dampade dom bara ur på honda och bytte betäckningen i 2 år. :va
929 gjordes bara 00-01 och var en helt ny konstrukton och var första bladen med insprutning. 02 fick den ett annat utseende och motorvolymen ökade till 954
 
Kolfiber Framskärm Till 929 Och 954 (samma Som Sp1/sp2) Säljes För 1200:- Plus Ev Frakt, Helt Nya Sparco! 3 St Kvar Först Till Kvarn! Ni Kan Nå Mig Efter 15 På 0730656255. Finns I Uppsala Om Man Vill Hämta!
 
Är kraschpuckar i motorfästet fram på blejden bra eller dåligt? Dvs är risken att man knäcker ramfästet större än vinsten över oskadade kåporna?

Någon med praktisk vurperfarenhet där puckarna faktiskt mottagit smällen, helst inga spekulationer :va


Är ganska säker på att Nikl@s skrev om detta i 929-tråden som finns, men jag orkar inte leta upp inlägget.

Generellt brukar man säga att man inte skall välja kraschpuckar utan en hylsa i sig, detta för att undvika just skador på ram/motor vid krasch. Antar att pucken skall knäckas innan något annat gör det. Men detta visste du kanske redan...

Har puckar på min men har inte testat dem. Än. :)
 
Nån som har koll på om det finns styrdämpare till bladen Sc28:an som monteras på utsidan ramen och inte vid styrkronorna vi mätarhuset om ni förstår vad jag menar:)
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top