mat när man är singel??

Bandittjej

jag vill inte ha vinter
Gick med
18 Jul 2006
Hoj
Bandit 1200 S
det är så tråkigt att laga mat nu när man är singel , så hur löser man det ?
äter man ofta ute? eller bjuder hem kompisar på middag?
det måste ju finnas andra här som har samma problem .
hur gör ni?

Är väl bara att äta samma mat som förut, den räcker ju bara längre om du gör lika mycket.
Och så slipper du laga middag också, sålänge du äter det som finns kvar.
:tummenupp

Grattis till det fria livet.
:yoparty

jag gick hem till grannen min och åt hemma hos honom :D, han stog för maten, jag lagade....

Snabbmakaroner is the shit..

Unna dig det som du tycker är gott, men visst är det trist att laga mat tills sig själv.

Dom veckor jag är singel äter jag antigen rester eller inte alls...

Dom veckor ungarna bor här försöker jag laga riktig mat, men fantasin tryter och det blir ofta samma saker, dock saker ungarna gillar, så dom klagar inte.

Är väl bara att äta samma mat som förut, den räcker ju bara längre om du gör lika mycket.
Och så slipper du laga middag också, sålänge du äter det som finns kvar.
:tummenupp

Grattis till det fria livet.
:yoparty

Det där med att laga mat till flera dagar är smart, men tror knappt hon ville ha det "fria livet"...

hur gör ni?

Jepp samma problem här, knepet som gjorde det vart bättre för mig var att pina mig själv o göra "riktig mat" ändå, o nu är det faktiskt inte så tråkigt längre, dessutom lite trevligt o bjuda polarna (eller nån dam) på någe flashigt viltkött.

hur gör ni?

Den bittra sanningen är att man antingen samma tråkiga lättlagade skit hela tiden eller inte äter alls ungefär.

Försök fortsätta med att laga ordentlig mat, dra ner lite på mängden bara, rester är inget vidare.
Lovar att du mår bättre om du ser till att laga ordentlig mat varje dag.
Dels aktiverar du dig och du får i dig ordentlig mat som du tycker om.

Själv va jag duktig ett tag o lagade ordentlig mat men efter ett tag slutade jag tyvärr med det och hamnade i en ond cirkel, nu blir de mest färdigmat, mackor eller inget alls o då orkar man knappt stå upp ens ju.

Du gav själv ett bra tips me att bjuda hem kompisar, göra det några ggr i månaden för att hålla uppe "glöden" skadar knappast.

Kort sagt, laga mat, hur trist o tråkigt det än är att göra det till sig själv annars hamnar du i en ond cirkel som är svår att ta sig ur! :pannkyss

Försöker laga mat minst hälften av veckans dagar iallfall även om det suger att laga bara till sig själv!

Jag kände mig misslyckad och gick och lagade mat efter jag skrev i tråden, idag lagar jag kyckling och ris med sötsur sås, till en person :)

Tjaba
Bra mat när man är singel är halvfabrikat typ olika grybaser och kött. Snabbt och enkelt att göra och passar att mikra direkt från frysen. Fast det är lika tråkigt att laga. Jag brukar äta på jobbet å sen blir det fil å flingor på kvällen. Känns inte kul att gå ut å äta ensam.

Håller med det är skittråkigt att laga mat till sig själv och jag älskar när vänner kommer hit å äter eller bjuder hem en. På mitt förra jobb hade vi singelmiddagar där vi turades om att laga mat till varandra och det var perfekt. Tyvärr är vi bara tre singlar på mitt nuvarande jobb, en är 57 den andra är Finne (:tungan jaja han är en sån som kommer att vara singel hela livet) å så jag.

Vi får väl dra igång singelmiddagar på sporthoj...:tummenupp

Man åker och snyltar av så mycket folk som det bara går, annars är det äta ute som gäller.

Utmärkt singelmat är ugnsbakad laxfilé med ris och kall lime/dill-sås av creme fraiche.

Eller Mamma Scans köttbullar med fullkornspastaskruvar och Heinz mexican ketchup. Strö över vitlökspeppar.

Tjaba
Bra mat när man är singel är halvfabrikat typ olika grybaser och kött. Snabbt och enkelt att göra och passar att mikra direkt från frysen. Fast det är lika tråkigt att laga. Jag brukar äta på jobbet å sen blir det fil å flingor på kvällen. Känns inte kul att gå ut å äta ensam.

Håller med det är skittråkigt att laga mat till sig själv och jag älskar när vänner kommer hit å äter eller bjuder hem en. På mitt förra jobb hade vi singelmiddagar där vi turades om att laga mat till varandra och det var perfekt. Tyvärr är vi bara tre singlar på mitt nuvarande jobb, en är 57 den andra är Finne (:tungan jaja han är en sån som kommer att vara singel hela livet) å så jag.

Vi får väl dra igång singelmiddagar på sporthoj...:tummenupp

låter som en jättebra ide , när börjar vi?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon