geting
Ny medlem
Ni har fel båda två, vi lyssnar bara på inspelningar med åska och tåg som sveper förbi ifrån höger till vänster o.s.v.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Haha, jag väntar också med spänning på en skön teori.Men har du en vettig teori angående kablar så fram med den, det är alltid kul att höra olika "proffs" tankar.
Är du ute efter att föra en diskussion eller att förlöjliga folk???
Men hallå! Kopparn måste ju "smälta ihop" så att den blir lite krispigare i motståndet!2802178
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41630&SearchTerms=kabel
I någon tråd snackar någon om att "spela in kabeln."
I någon annan tråd säger någon att kabeln är dålig i regionen över 200 _MHz_.
Ja halleda.![]()
Det är enkelt att förkasta och "dissa" saker man inte förstår..........det har mänskligheten gjort i alla tider. Det är den enklaste form av försvar när argumenten tryter..........
/J
Det är väl förståeligt att man "dissar" något som ingen kan förklara. Det riktigt märkliga är att folk kan bli övertygade utan en enda rimlig förklaring!
Det borde ju räcka med _en_ enda vettig förklaring om vad som skiljer en 5000kr-kabel från en lampsladd där man _faktiskt_ kan påvisa en signalförbättring/ändring som kan inverka på ljudet i en högtalare.
Det är ju ännu mer konstigt, du vet att billigare kablar ger lika bra ljud, men köper de dyra kablarna för att dom är snyggare![]()
Som du säger, ni audiofiler är jävligt märkliga.
det går att hitta rätt lustigt folk i mcbranschen också.
Det ska bli intressant/motbjudande att se/höra dem demonstrera den i helgen. Klart det kommer låta bra. Men jag VET att de hade varit lika nöjda med det ljud en stereo för 10.000 kr presterar. Senila idioter!Men allvarligt Nyteknik, någon försöker sno arvet från din fru. Jag lovar att stereon inte kommer att finnas med i bouppteckningen. Förmodligen inte all konst dina svärföräldrar köper det närmasta året heller.
Din sambo läser inte på SH va?2802499Det ska bli intressant/motbjudande att se/höra dem demonstrera den i helgen. Klart det kommer låta bra. Men jag VET att de hade varit lika nöjda med det ljud en stereo för 10.000 kr presterar. Senila idioter!
Jo, alla audiofilier som automatiskt tror att den dyraste kabeln är den bästa.... en kabel för 20 000kr är oftast bättre än en för 200kr annars hade ingen köpt den för 20k.
...
ingen bryr sig om eller ens ser vad jag har för kablar i min anläggning
...
Jag tror kabeltillverkarna VET vad som funkar men sen varför det funkar exakt som det gör är en annan femma.
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |