Sen skafffar du dig en kalibrerings skiva och kalibrerar tv´n
Hur gör man när man kalibrerar TV:n?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sen skafffar du dig en kalibrerings skiva och kalibrerar tv´n
Inte enligt statistiken iaf,där "leder" philips överlägset i reklamationstillfällen.LG låg långt ner i den listan.O vad jag har hört av olika handlare e just att LG:n går ju inte att jämföra med en pioneer,men för halva priset är den riktigt prisvärd o en av dom bättre i det prisskiktet.Vad jag har hört av folk som jobbar med att sälja tv's är att LG ska man akta sig för.
Dom krånglar mest o har lägst kvalite.
Tänkte slänga in en fråga här;
Är intresserad av en prisvärd och bra full hd (1080p), 42" eller större och pris runt 20k.
Någon som har förslag?
Var därför jag tog en annan istället.Eftersom det var så dålig leveranstid på min Sharp XD1e (42 tums lcd) så beställde jag idag en Panasonic TH-50PV60E istället. Är det någon som har erfarenhet från den modellen eller plasmor från panasonic i allmänt?

Du får en av världens bästa plasmor nu i 50" för 19990kr (Panna 50PV60)
Kanon köp
Hur gör man när man kalibrerar TV:n?!
Som C.Barrow skrevTänkte slänga in en fråga här;
Är intresserad av en prisvärd och bra full hd (1080p), 42" eller större och pris runt 20k.
Någon som har förslag?
R1 Uffe var lite blygsammare och kallade Pannan 50PV60 för "en av världens bästa plasmor...
PX har inbyggd digital mottagare, PV har analogVad är det för skillnad på den och PANASONIC TH-50PX60U?
PX har inbyggd digital mottagare, PV har analog
Hmm.. De har en sådan (PX) till finfint pris här.. Skulle gärna köpt en sådan men det är ju inte helt lätt att frakta hem den..
19:03 på SR P1 ikväll kommer ett reportage om hur OLED ska ersätta LCD & Plasma. Spännande va?
Lättare, tunnare, snålare och färgstarkare om jag minns reklamen från i morse rätt.

Speciellt inte med tanke på att en plasma måste fraktas stående.
Som framgår av tråden är vi tre, bara i denna tråd, som har en varsin Panna-plasma. Dessutom rekomenderar den fjärde Pannor å det bestämdaste.
Jag är nöjd.
Zwaniz är "SÅ jävla nöjd" och silverryggen höll med och gav tummen upp.
R1 Uffe var lite blygsammare och kallade Pannan 50PV60 för "en av världens bästa plasmor...

Hmm.. De har en sådan (PX) till finfint pris här.. Skulle gärna köpt en sådan men det är ju inte helt lätt att frakta hem den..
Då hade du en jävla tur.Plasmor är EXTREMT känsliga för den typen av behandling.Har själv sett en kille släcka en pioneer 50" på älvsjömässan genom att lägga plasman ner på rygg.Det har inget med vart skydden på kartongen sitter o göra,utan själva innehållet i plasman.Samma vad det gäller stötar.Säger de i affärn ja... Jag slängde min på flaket och körde hem den liggandes på "ryggen". Glassidan bör man nog inte lägga den på, eftersom det endast finns support i hörnen. Givetvis väntade jag till vi var utom synhåll innan jag lade den ner...
:
Vad har du för TV ??
Det där med kalibreringsskiva låter intressant.För jag vet inte om det e jag som inbillar mig.Men ibland när jag tittar på tv så tycker jag att vissa bruna toner i huden på folk som rör sig ser lite "digital" ut.Svårt att hitta nåt ord för det,men nästan som att bilden var filmad med en värmekamera typ.Knappt synbart men ändå där.Aldrig när jag kollar på dvd,bara på tv.Funsa på om det kan ha med mottagningen att göra kanske.För det e mest på vissa kanaler.
Jag har en LG pc1R 50".Ska kolla om jag har nån sån funktion påslagen,men instruktionsboken e ju tjock som en bibel typ.Vad har du för TV ??
Pröva att dra ner kontrasten lite och stäng av alla bildförbättrings funktioner om du nu har några sånna i din meny
Har samma TV.. extremt prisvärd och underbar bild!Nu blev det en Plasma i alla fall, ska ju inte spela på den bara kolla på film å tv. Köpte Panasonic TH-42PV60E är SÅ jävla nöjd, sicken bild!!!!![]()
Det beror på vilket märke du har. Pannan har inga problem med inbränningar. Jag borde veta eftersom att jag spelar xbox360 otaliga timmar med den. Inga som helst problemDet enda som jag vet som är en stor nackdel med plasma är att bilder så lätt brännerfasst. T.ex. om man kollar mycket på 3:an kan loggan bränna fasst i tv:n.

Men ibland när jag tittar på tv så tycker jag att vissa bruna toner i huden på folk som rör sig ser lite "digital" ut.
Det beror på vilket märke du har. Pannan har inga problem med inbränningar. Jag borde veta eftersom att jag spelar xbox360 otaliga timmar med den. Inga som helst problem
Och bilden på Oblivion med 360'n.. tror inte det kan bli mycket bättre![]()
Tevksamt, jag körde på dymanic tills för några veckor sedan och hade inga problem.Om du spelar Oblivion en hel söndag med färgerna på Dynamic så KOMMER du få inbränningar.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |