Modifieringar XT660 X/R

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
kanske dum fundering men behövs det dubbel gaskommando på xt´n?
funderar på att rensa upp vid styret med nya knappar och reglage. (snyggare och lättare är målet)
hänger man ut vajern som drar spjället tillbaka så känns det ingen skillnad nu ståendes. men kanske bli annorlunda när man kör och har allt "skrammel" plus ev smutsen sen?
eller så hänger man i en extra fjäder vid spjället till returen?
 

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Ort
Linköping
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Jag har en fråga som det kanske redan finns svar på, men jag har bara orkat läsa de senaste 75 sidorna i den här tråden.

Fungerar det att köra XT660R om man är kort? Själv är jag bara 172cm.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Ska nog inte vara några problem alls. Finns annars sänkningskit i form av kortare hundben för några hundralappar.
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Jag har en fråga som det kanske redan finns svar på, men jag har bara orkat läsa de senaste 75 sidorna i den här tråden.

Fungerar det att köra XT660R om man är kort? Själv är jag bara 172cm.

Jag är bara 174 själv och det gick utmärkt med min XT. Det är bara att ta det som det är. Nu kör jag en Defenda som har nästan en meter i sadelhöjd, det går det med :)
 

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Jag är bara 174 själv och det gick utmärkt med min XT. Det är bara att ta det som det är. Nu kör jag en Defenda som har nästan en meter i sadelhöjd, det går det med :)
Jag är 175, och det funkar för mig också :)

Ni som kör era XT på biltemas olja och är nöjda, har läst en del här om att dom tydligen ska gå bra och bli tysta och fina på den.
Vilken kör ni med? 15W/40 mineraloljan eller 10W/40 syntetoljan?
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
10W/40 syntetoljan (inklusive mina två tidigare hojar).
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
OTR har också ngr stycken.

apropå otr...upptäckte just idag att min tail-tidy från otr inte vill leva länge till. just bakom nummerplåts infästningen är en spricka på ngr cm.
misstänker att det är vibrationerna som gjorde detta dock kan det även har varit när tjuvarna välte min förra hoj då efteråt även nummerplåten vart helt tillbucklat.
tail-tidyn har helt enkelt inte haft det mysigaste livet precis. nja till vintern lär det håller och sen ska allting rivas och byggas om ändå
 

Bifogat

  • DSC_0001.JPG
    DSC_0001.JPG
    55.4 KB · Visningar: 137

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Även kedo.com har sänkningssatser...
 

Stors

Medlem
Gick med
16 Feb 2011
Ort
Säter kommun
Hoj
Yamaha xt660x -08
Tur att hjulen är så stor att de räcker ända ner till marken.

jupp :tummenupp Är nog ingen fördel att vara alltför lång när man kör hoj. de jag pratat med som är ganska mycke längre än mig klagar ofta över att fotpinnarna sitter för högt upp å styret för lågt. Tycker jag sitter kanon på hojen men når bara ner med tårna så jag får luta hojen lite för att ha hela fotbladet i marken.
 

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
jupp :tummenupp Är nog ingen fördel att vara alltför lång när man kör hoj. de jag pratat med som är ganska mycke längre än mig klagar ofta över att fotpinnarna sitter för högt upp å styret för lågt. Tycker jag sitter kanon på hojen men når bara ner med tårna så jag får luta hojen lite för att ha hela fotbladet i marken.
Ja de hjälps inte, XT:n är riktigt hög när man ska stanna :p
 

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha
Hann få på nya rör innan vintern kom. Blev dock inte dom jag hade tänkt, fick köpa detta leo billigt. Testade dom olika insatserna, god damn så den låter med dom korta..pjuh :näsblod. tycker man synd om trafikanterna runt omkring, då vet man att ljudet är lite väl högt,,så satte dit dom längre, men dom låter nästan lite mesigt,,,någon som mixtrat nånting med detta?

Hojen går betydligt bättre med rören på..ställde upp co.n nåra snäpp..hackandet på låga varv är borta..tack och lov. Under vintern ska det dock öppnas upp för bättre luft, pc osv.

Svart/guld funkar rätt bra ihop va? Eller vad tycker ni.
 

Bifogat

  • xt1 kopiera.jpg
    xt1 kopiera.jpg
    215.5 KB · Visningar: 149
  • xt2.jpg
    xt2.jpg
    182.3 KB · Visningar: 230

JoeMax

Guest
Hann få på nya rör innan vintern kom. Blev dock inte dom jag hade tänkt, fick köpa detta leo billigt. Testade dom olika insatserna, god damn så den låter med dom korta..pjuh :näsblod. tycker man synd om trafikanterna runt omkring, då vet man att ljudet är lite väl högt,,så satte dit dom längre, men dom låter nästan lite mesigt,,,någon som mixtrat nånting med detta?

Hojen går betydligt bättre med rören på..ställde upp co.n nåra snäpp..hackandet på låga varv är borta..tack och lov. Under vintern ska det dock öppnas upp för bättre luft, pc osv.

Svart/guld funkar rätt bra ihop va? Eller vad tycker ni.

ser najs ut! har du bytt ut fälgarna eller lackat om dem?

sry för double post. men jag tycker att XT660 borde få en egen forumsdel, så vi slipper leta i en o samma tråd med 271 sidor där det snackas om två "olika" hojjar lol
 
Last edited:

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha
ser najs ut! har du bytt ut fälgarna eller lackat om dem?

sry för double post. men jag tycker att XT660 borde få en egen forumsdel, så vi slipper leta i en o samma tråd med 271 sidor där det snackas om två "olika" hojjar lol

nopp...standard guld excel på blå/svarta 2008 (vad jag vet iaf)
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
ser bra ut.
kan du inte korta av de långa insatserna så det bli lite öppnare?
 

hayabusa.patrik

Motorcyklar utan Turbo.............SUGER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
Hayabusa Turbo . Hayabusa..XT660x.GasGas 450 Sm KV75 "mini kawa". Gsx S1000
där kom den :)
till det hela även lite vit plast såsom gaffelskydd och en skärm (acerbis, som inte alls är samma vit som yamas origonal)

ska väl stoppa i gaffeln sen ikväll...

Har du fått på nya gaffeln ännu?

Vad blev de för lösning med broms ok fram?
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top