Modifieringar XT660 X/R

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Ort
V.Götaland
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Nya däck på bajjken !

Py paan va bra det blev med Avon distanzia däcken. Hojjen blev grymt stabil på grusväg och på asfalt likaså, Får snart ta bort Bridgestone-klibborna från svingen :D tackar för tipsen tidigare !.
Meckade även på Biltemas värmehandtag, funkar ypperligt !.

IMG_0551.JPG
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
mmm kanske ska satsa på de med till hösten nu. original däcken är ju inte sköna.
dessutom har jag vobbel på framhjulet igen precis som jag hade med den förra hojen med original däcket med. just när man släpper gasen från 90 ner till 70. på den nuvarande är det tom lite mer än på den förra.
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
Pratade med OTR idag, mitt gaffelkit är klar och jag få allt nästa vecka :)

Sålde iväg en del delar idag m en har lite kvar. Passagera handtag + fotpinnar, speglar, gaffelplast med lilla skärmen,stödswitch,styre med infästning, batteri.... Allt i nyskick eller lätt beggad.

Så fort den nya gaffeln har kommit så sälja jag även original gaffeln inkl bryggor och skyddsplasten med lilla skärmen...även det i mkt bra skick.
 
Last edited:

Benta01

Rikspucko
Gick med
19 Jun 2011
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha MT-09 -2020
Py paan va bra det blev med Avon distanzia däcken. Hojjen blev grymt stabil på grusväg och på asfalt likaså, Får snart ta bort Bridgestone-klibborna från svingen :D tackar för tipsen tidigare !.
Meckade även på Biltemas värmehandtag, funkar ypperligt !.

View attachment 345658

Gött funderar på just Avon Distanzia till min R inför nästa säsong, finns de som framdäck i 90/90-21 tro?
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
där kom den :)
till det hela även lite vit plast såsom gaffelskydd och en skärm (acerbis, som inte alls är samma vit som yamas origonal)

ska väl stoppa i gaffeln sen ikväll...
 

Bifogat

  • DSC_0128.jpg
    DSC_0128.jpg
    233.1 KB · Visningar: 160

manneman

Guest
Aapropå allt däcksnack!
Jag har nu lagt exakt 700 mil på mitt Dunlop roadsmart bak och jag skulle gissa att jag kan plocka 100 mil till. Original framdäck har rullat totalt 1425 mot original bakdäck som höll 200.

Nästa gång vägdäcken åker på så blir det roadsmart igen utan att blinka. Snart är det dock dax för mina fulldubbade Metzeler Karoo, jag längtar till vintersäsongen börjar! :D
 

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XT660X -08
Sprängskiss på XT660 motorn - Oljeläckage i motorhalvorna

Undrar om det är någon som har sprängskiss på XT660 motorn?
Systersonens -05 har börjat läcka olja mellan motorhalvorna. (under motorn där den är delad)

Är det någon som har delat motorn tidigare? eller råkat ut för liknade?
Alla tips mottages - rep.kostnad på Yamaha ca 15 000:-

Hoppas på lite napp här :tummenupp
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
där kom den :)
till det hela även lite vit plast såsom gaffelskydd och en skärm (acerbis, som inte alls är samma vit som yamas origonal)

ska väl stoppa i gaffeln sen ikväll...

Törs man fråga vad man får böta för en sådan där?? :rolleyes:

Jag skulle nämligen vilja uppdatera min gaffel och skall få en offert på "ombyggnad" till veckan. Trots progressiva fjädrar tycker jag den e för mjuk och bottnar vid tuffare körning. Sen är gaffeln för "svampig" med vilket gör att den blir orolig på ojämt underlag...

Hmm kanske bättre att byta hoj??:confused: Men till vad isåfall??
KTM690E?
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
Törs man fråga vad man får böta för en sådan där?? :rolleyes:

Jag skulle nämligen vilja uppdatera min gaffel och skall få en offert på "ombyggnad" till veckan. Trots progressiva fjädrar tycker jag den e för mjuk och bottnar vid tuffare körning. Sen är gaffeln för "svampig" med vilket gör att den blir orolig på ojämt underlag...

Hmm kanske bättre att byta hoj??:confused: Men till vad isåfall??
KTM690E?

grundpriset ligger på ca20000. min landade på ca 23000 då jag valde ngr extra saker till.

priset lär låter rätt högt men med tanken på att allt är färdigt måttat och avstämd efter mina önskemål så är det ändå rätt okej tycker jag.

vill man bygger ett eget kitt lär man hamnar på liknande priser om man
nu inte har alla verktyg och kunskaper just.

den här gaffeln har nu alltså slaglängden och bygghöjden efter mina önskemål. sen är den grundinställd efter min och hojens vikt (vikten jag trimma hojen till) samt min körstil.
den är fullt inställningsbar och detta dessutom komplett utifrån.
bryggorna är också riktig fin gjort...hela kittet är helt enkelt mkt fint och jag tycker det är värd sina pengar.

som du säger så är original gaffeln super flexi och helt hopplöst. vad man än gör med den lär det aldrig bli bra!

jag hade också funderat på att kanske byter till en annan hoj för att få bättre gaffel osv. men det är just denna motor och yamas pålitlighet samt kvalitet jag vill har. visst kommer jag har stoppad i rätt mkt pengar i denna hoj när jag bli klar men då är den precis som jag vill har min hoj sen.
 

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Kevlanche
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Fler som har problem med att färgen på motorn inte sitter så bra som man hoppats?

DSC_0303.jpg
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
färgen är verkligen knäppt. fatta inte att de inte använder en bättre färg på en hoj som ska användas just i varje väderlek.
den lossnar för allt. tex okq8:as biltvätts medel räckte för att ta bort färgen på min förra motor...
 

asb

Sporthojsnörd
Gick med
23 Dec 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
ZX10R XTZ750 VF750F KTM300tpi
Gaffeltätning

Bytte gaffeltätning på min nyanskaffade r.
Jag bytte båda sidor när jag ändå höll på, och nu läcker vänsterbenet:huvet
Vad har ni för erfarenhet av tätningar, är det originaltätningar som gäller
eller?:va
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Kan även vara bussningarna som är problemet. Så var det på min. Bytte nyligen både bussningar och packningar, efter ca 3400 mil. Finns på OTR.
 

Bifogat

  • Yamaha XT660R.gif
    Yamaha XT660R.gif
    53.1 KB · Visningar: 128

asb

Sporthojsnörd
Gick med
23 Dec 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
ZX10R XTZ750 VF750F KTM300tpi
Kan även vara bussningarna som är problemet. Så var det på min. Bytte nyligen både bussningar och packningar, efter ca 3400 mil. Finns på OTR.

Hmmm.... min har inte gått 1000 mil. men man vet aldrig, ska kolla bussningarna.:tummenupp
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top