Hur långt har du till rödljuskorset?

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Jisses vad bittert det var här i tråden! Vad har folk emot Stockholmare egentligen? Och vadan behovet av att dra alla över en kant?

Jag är född och uppvuxen i Stockholm men har även varit i diverse hålor från norr till söder, de allra flesta städer/hålor har sin charm. Jag VILL bo i Stockholm, inte bara för att jag har merparten av min familj och vänner här utan för att jag tycker att Stockholm är fantastiskt vackert och dessutom råkar ha en av de bästa pubarna i världen (eller åtminstone Europa).

Jag skulle inte kunna tänka mig att bo i t.ex Skövde. Inte för att det är något fel på Skövde utan för att jag trivs utmärkt i Stockholm.

Inte fan går jag runt å säger till random Skövdebor att dom bor i en jävla skithåla där alla kör 240 och ligger med sina kusiner och att jag hellre skulle raka benen med ett rostigt rivjärn än bo där.
Om ni lantisar trivs så bra där ni bor, varför detta behov av att kasta skit på Stockholmare istället för att bara låta bli att besöka eller flytta till Stockholm? (som dessutom till ganska stor del består av lantisar)

För övrigt har jag ett ganska långt stenkast till närmaste trafikljus (fågelvägen)
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Avundsjuka såklart, nu kommer någon säkert tillbaka och hävdar motsatsen men men..
 
Last edited:

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
ca 20 km till närmaste rödljus.......

inget alls emot stockholmare. är själv född och uppvuxen i stockholm.... men bor sedan 14-15 år i vad dom flesta storstadsbor skulle likna med "knäckebröhult"

ångrar inte för en sekund att jag flyttade.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Detta måste vara den mest meningslösa tråden ever :dummer :glömdet
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jisses vad bittert det var här i tråden! Vad har folk emot Stockholmare egentligen? Och vadan behovet av att dra alla över en kant?

Tror mest det är fråga om nedärvda åsikter, lite på samma sätt som religion eller vilket parti man röstar på. Alla tycker så för att man tyckt så i generationer. Varför? Fuck knows!
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Detta måste vara den mest meningslösa tråden ever :dummer :glömdet

Du ser inte djupet i tråden :mad: har du aldrig hört talas om uttrycket "snabbast från rödljusen"? Tråden är MC-relaterad och handlar om motorcyklar med bra acceleration. Att det har utvecklats till nåt annat är en annan diskussion :backontop
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Jisses vad bittert det var här i tråden! Vad har folk emot Stockholmare egentligen? Och vadan behovet av att dra alla över en kant?

Jag är född och uppvuxen i Stockholm men har även varit i diverse hålor från norr till söder, de allra flesta städer/hålor har sin charm. Jag VILL bo i Stockholm, inte bara för att jag har merparten av min familj och vänner här utan för att jag tycker att Stockholm är fantastiskt vackert och dessutom råkar ha en av de bästa pubarna i världen (eller åtminstone Europa).

Jag skulle inte kunna tänka mig att bo i t.ex Skövde. Inte för att det är något fel på Skövde utan för att jag trivs utmärkt i Stockholm.

Inte fan går jag runt å säger till random Skövdebor att dom bor i en jävla skithåla där alla kör 240 och ligger med sina kusiner och att jag hellre skulle raka benen med ett rostigt rivjärn än bo där.
Om ni lantisar trivs så bra där ni bor, varför detta behov av att kasta skit på Stockholmare istället för att bara låta bli att besöka eller flytta till Stockholm? (som dessutom till ganska stor del består av lantisar)

För övrigt har jag ett ganska långt stenkast till närmaste trafikljus (fågelvägen)
Känner igen det där, speciellt bland norrlänningar.

Fjollträsk, fjantar, mesar, kan inte köra bil, är rädda för snö osv.

Några år senare (speciellt efter studenten) har de jävlarna flyttat ner och bor i fjollträsk och tycker att det är helmysigt och exotiskt.
Jävla dubbelmoral:va
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Jag har inom en aktionsradie av 200 meter precis allt man kan önska sig, utom IKEA.
Stockholm är fett bäst :tummenupp
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Jag har 150-200 meter till, Ica, apotek, bolaget, kinarestaurang, bra köttkrog, OKQ8, McDonalds, COOP, T-bana, gym.. Försök att hitta ett ställe utanför sthlm med samma möjligheter inom en radie av 200m :tummenupp

Är vi grannar sportbike?:D
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Jisses vad bittert det var här i tråden! Vad har folk emot Stockholmare egentligen? Och vadan behovet av att dra alla över en kant?

Jag är född och uppvuxen i Stockholm men har även varit i diverse hålor från norr till söder, de allra flesta städer/hålor har sin charm. Jag VILL bo i Stockholm, inte bara för att jag har merparten av min familj och vänner här utan för att jag tycker att Stockholm är fantastiskt vackert och dessutom råkar ha en av de bästa pubarna i världen (eller åtminstone Europa).

Jag skulle inte kunna tänka mig att bo i t.ex Skövde. Inte för att det är något fel på Skövde utan för att jag trivs utmärkt i Stockholm.

Inte fan går jag runt å säger till random Skövdebor att dom bor i en jävla skithåla där alla kör 240 och ligger med sina kusiner och att jag hellre skulle raka benen med ett rostigt rivjärn än bo där.
Om ni lantisar trivs så bra där ni bor, varför detta behov av att kasta skit på Stockholmare istället för att bara låta bli att besöka eller flytta till Stockholm? (som dessutom till ganska stor del består av lantisar)

För övrigt har jag ett ganska långt stenkast till närmaste trafikljus (fågelvägen)

Vilket jävla skitsnack. Vet ju alla att det inte står rätt till i Skövde....
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Jag har 150-200 meter till, Ica, apotek, bolaget, kinarestaurang, bra köttkrog, OKQ8, McDonalds, COOP, T-bana, gym.. Försök att hitta ett ställe utanför sthlm med samma möjligheter inom en radie av 200m :tummenupp

Är vi grannar sportbike?:D

Kanske, men ok/q8 är ett par hundra meter ytterligare bort.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Jag har 150-200 meter till, Ica, apotek, bolaget, kinarestaurang, bra köttkrog, OKQ8, McDonalds, COOP, T-bana, gym.. Försök att hitta ett ställe utanför sthlm med samma möjligheter inom en radie av 200m :tummenupp

Är vi grannar sportbike?:D

Alla är olika och söker olika saker. Från ytterdörren har jag 3 meter till hojen, räserbilen och mekgaraget. Från vardagsrummet har jag noll meter till 50 kvadatmeter altandäck i söderläge. 5 meter till en storgräsmatta, 3 minuter till salta bad och till båthamnen, 5 minuter till ICA Maxi, apotek mm, 200 meter till skog och natur, 200 meter till ungarnas skola. Har varit bosatt i stan i många år men längtade ständigt efter villa och ett garage i en närbelägen välmående förort.
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Alla är olika och söker olika saker. Från ytterdörren har jag 3 meter till hojen, räserbilen och mekgaraget. Från vardagsrummet har jag noll meter till 50 kvadatmeter altandäck i söderläge. 5 meter till en storgräsmatta, 3 minuter till salta bad och till båthamnen, 5 minuter till ICA Maxi, apotek mm, 200 meter till skog och natur, 200 meter till ungarnas skola. Har varit bosatt i stan i många år men längtade ständigt efter villa och ett garage i en närbelägen välmående förort.
Det största problemet med förort är väl att husen ligger så förbaskat tätt så man har insyn och dåligt med tomt.
Då kan man lika gärna bo i lägenhet enligt mig.

Notera att jag inte vet hur du bor dock.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Alla är olika och söker olika saker. Från ytterdörren har jag 3 meter till hojen, räserbilen och mekgaraget. Från vardagsrummet har jag noll meter till 50 kvadatmeter altandäck i söderläge. 5 meter till en storgräsmatta, 3 minuter till salta bad och till båthamnen, 5 minuter till ICA Maxi, apotek mm, 200 meter till skog och natur, 200 meter till ungarnas skola. Har varit bosatt i stan i många år men längtade ständigt efter villa och ett garage i en närbelägen välmående förort.

Jag har 8 km till närmaste affär, nån dryg mil till mälaren, ännu längre till massor annat. Men jag har ett stort garage med hojar och verktyg och sköna hojvägar precis utanför garaget. Plus att närmaste granne är 300 meter bort, sedan är det en km till nästa. :hihi
En fördel med att ha affärerna så långt bort är att det inte okynneshandlas.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Det största problemet med förort är väl att husen ligger så förbaskat tätt så man har insyn och dåligt med tomt.
Då kan man lika gärna bo i lägenhet enligt mig.

Notera att jag inte vet hur du bor dock.

Har jag inga problem med, jag har ca 1200 kvm tomt och grannar åt alla håll. Skulle klassa det som ett bra, relativt glest villaområde, inga radhuslängor.
Ingen direkt störande insyn och inget som stör i största allmänhet.

Vissa är ju rent folkskygga och måste ha minst 500 meter till närmsta granne och visst finns det fördelar med det. Nackdelen med det är dålig snöröjning, det blir dagens happening när en bil åker förbi, barnen får åka skolskjuts till skolan och har generellt längre till kompisar, sämre utbud på kompisar och svårare att ta sig till fritidsaktiviteter. Jag är en latmask och föredrar att ungarna kan sköta mycket av det själva så det är perfekt för mig. Sen är det attraktivt läge med mycket nybyggande och dom få tomter som dyker upp försvinner snabbt och relativt dyrt och det känns bra.

jag är "kollektivtrafikskadad", jag vägrar sätta mig på en buss om jag inte är ordentligt full och enda anledninen då är att jag är för snål för taxi. Föredrar tom att själv köra bil i en halvtimme iställer för att åka buss i 20 minuter (när jag är nykter då). Helt övertygad att det beror på att jag under mina tre första skolår tillbringade 2,5 timmar på buss varje dag.....
 
Last edited:
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top