Zxr 400

Tatsu

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Västervik
Hoj
Z1000
Hej

Funderar lite på en Kawa. zxr 400. Jag har surfat runt lite för att hitta info osv. Vad har ni för tankar om denna hoj?
Bra och dåligt.
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Jag har haft en sån och tycker de var en bra hoj helt klart. Skitkul att köra, ser tuff ut för sin ålder och billig på dem flesta vis :) Det beror ju på vad du ska ha den till iofs. Men jag rekomenderar :tummenupp
 

FlyingPig

Micha #59
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Honda CBR 600 + Kawasaki ZXR 400 1997 (Till salu)
Sjukt underbar banhoj då jag bara kört den där. Inget krångel alls. Bara att bromsarna på den är rätt "svampiga", vilket Kawas äldre hojar brukar vara. Accelerationen är suverän och kurvfarterna är desamma. Jag kan då inte säga något negativt.

Lätt att jag rekommenderar denna!
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Kanske tveksamt om det totalt sett blir billigare än t.ex. en ZXR 750 från samma tidsperiod, om det nu är ekonomin som har fått dig att spana in 400:an. :)

Sedan tror jag att motorn kan kännas lite trött. Kanske inte toppeffekt-mässigt, men det är ju inte allt.
 

Tatsu

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Västervik
Hoj
Z1000
Fick ett bytes förslag på crossen. Tänkte om det kan vara värt att prova. Vet inte vad man är ute efter för hoj. Mest kört motard innan, hade en cbr 600 i ca en månad. behöver inget effektmonster men den ska ju vara lite kul
 

Tatsu

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Västervik
Hoj
Z1000
Verkar som det blir en zxr 400.
Lär nog ställa lite frågor om hur man höjer effekten mm. sen i vinter :rolleyes:
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Verkar som det blir en zxr 400.
Lär nog ställa lite frågor om hur man höjer effekten mm. sen i vinter :rolleyes:

Om du redan tänker på att trimma så lägg ner. Det kostar i snitt 1000 kr per hk att trimma hur mycket du än försöker lura dig själv.
Köp en 600 ist. Finns cbr600 från -91 som är ett bättre alt på alla punkter. Det vimlar av finfina R6:eek:r och annat från -99, ZX6:eek:r från -95. ZXR400 är gammal och udda, när skiten går sönder får du leta länge efter delar.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Köp den hojen som du vill ha. Skit i alla andra och lyssna på dig själv så blir det bäst för dig.

Hojen är verkligen inte tung för sin effekt, faktum är att den är lättast samt har högst effekt av alla standard 400orna.

Det finns en mängd ZXR400 nu i Sverige och cykeln såldes ända in på 2000talet som ny av Kawasaki så grejjer kommer finnas 20 år framåt till.

På specifika zxr400-forum hittar du ALLT du behöver om det så är delar eller information så står det där.

Att höja effekten är helt meningslöst egentligen, men kul.

Den ÄR billigare att äga än en ZXR750 av samma årsmodell.
 

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
tänkte själv köpa en sådan då jag letade efte en 400a, men det blev honda RVF istället.
och innan jag tänkte köpa mini ninjan, så blev jag medlem på detta fourm, och här finns allt du behöver veta, och om den skulle gå sönder så kan du köpa saker ifrån forumet, och så finns ju Ebay. och där finns det 100000 tillbehör/reservdelar...

http://www.zxrworld.co.uk/zxr400oc/index.php?sid=1af6171a3e5e145cd2d4e72a3e7dcd28
 

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Skurup
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Har inte kört denna själv men vad jag läst i PB så ska den vara kanon på bana och småvägar. Ska du köra mycket i stan och motorväg så titta på något annat. Du får vara beredd att tarma skiten ur den om du vill få det bästa ur den bara. Det bästa med denna typen av hojar är att man har lika roligt som på hojar med mer effekt bortsett från att det roliga sker i lägre hastigheter, vilket är bra både för körkortet och kroppen (om man kraschar ;))
 

Tatsu

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Västervik
Hoj
Z1000
Då var man zxr 400 ägare. Måste säga att den var mycket roligare än vad jag hade förväntat mig. Ska bli intressant att testa på bana nästa år.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top