ZX9R-tråden

hej tänkte köpa en zx9r men vet inte riktigt skillnaden mellan olika årsmodeller
tänkte inte köpa äldre än 00 eftersom jag tror att det va första årsmodellen med dubbla lysen fram vilket jag vill ha

är det någon annan skillnad man bör känna till på årsmodellerna mellan tyo 00 och 04

och fins det några vanliga fel o brister man bör känna till hos zx9an
typ vissa delar som brukar rasa eller om dem har n ågra andra kända vanliga fel ?:D :D :D
 
Jag är inte säker men jag tror att -02 och nyare har ett annat bakparti än -00 och -01. Jag har för mig att det är lite smalare.
 
Hej gubbar o gummor.

Ska byta en insugsgummi som jag fann var sönder på min hoj. Så vilka inom sthlm området kan få hem detta inom rimlig tid o för en skaplig peng?
 
hej tänkte köpa en zx9r men vet inte riktigt skillnaden mellan olika årsmodeller
tänkte inte köpa äldre än 00 eftersom jag tror att det va första årsmodellen med dubbla lysen fram vilket jag vill ha

är det någon annan skillnad man bör känna till på årsmodellerna mellan tyo 00 och 04

och fins det några vanliga fel o brister man bör känna till hos zx9an
typ vissa delar som brukar rasa eller om dem har n ågra andra kända vanliga fel ?:D :D :D

2000 fick den dubbla lampor 2002 fick den slimmare bakdel och annan sving. Service viktig växelådan ta en närmare titt.

2000-2001
4267_0_1_2_zx-9r%20ninja_Image%20by%20Kawasaki.%20Published%20with%20permission..jpg


2002-2003
2.jpg
 
Last edited:
Storservicen närmar sig med stormsteg och funderar på om man skulle byta drivpaket när de ändå håller på. Vill ha den lite busigare än orginal.
Vad rekommenderar ni?
Hojjen är en -99.
 
Storservicen närmar sig med stormsteg och funderar på om man skulle byta drivpaket när de ändå håller på. Vill ha den lite busigare än orginal.
Vad rekommenderar ni?
Hojjen är en -99.

Gå ner 1 kugg i fram till o börja med så blir den lite piggare i botten...:tummenupp
 
Ah ok, räcker det eller bör jag gå upp något bak också?
Tack för svaret sålänge.

Det beror på hur mycket bättre acc du vill ha. Går du ner 1kugg i fram höjer du varvtalet med 500-700varv. Det e en ganska stor skillnad... 1kugg större i bak kan du också ta, det gör inte lika stor skillnad som i fram. 1kugg i fram är ca 3-4 kugg i bak...
Lycka till...
 
Skulle vilja få lite mer kraft i hojen så det blir roligare att busa i låga farter så jag undrar om nån har drev liggandes, mindre fram o större bak till en -96:a?

Har nån testat med andra drevningar och vilket tyckte ni funkade bäst? är inte ute efter pizzadrev vill kunna köra gata. Alla tips är välkommna, även om ni har erfarenheter av web-butiker eller mc-butiker där det har vartít smidigt o enkelt att få tag i dessa.
 
Tack för svaret.
Vi får se vad det blir.
Dreven i sig är ju inte så dyra, värre med kedja :S.
 
Nu har jag också en ZX9R! En lätt modifierad '94.

Bra att det finns en tråd om (när) någonting havererar. :tummenupp
 
Har inte läst hela tråden nu men kan vi inte börja posta lite bilder och info om olika moddar på hojarna!?
Ska ragga upp en kamera så kan ja visa hur man enkelt blir av med den fula klumpen för dämparinställningarna bak.
 
Märkte idag att kopplingen börjat tokslira.
Kom i princip utan förvarning och det känns ju lite sådär.
Är det svårt att fixa, och/eller vad tror ni en auktoriserad firma tar för detta jobb? Någon i småland som är sugen på att tjäna en slant för detta jobb?
 
Äntligen!!! Nu har även lilla jag lyckas få tag på en zx9r -98 med 1800 mil på nacken går som tåget:D

Men som det nämndes tidigare i tråden så ska nog även jag ta ner den en kugg fram:tummenupp
 
Zx9r -99 bra eller anus??

hur bra går en sån maskin igntligen jämfört med en R1 samma årgång osv...
har nämligen en på G men vet inte riktigt.. dom ser så stor o tung ut..
 
Märkte idag att kopplingen börjat tokslira.
Kom i princip utan förvarning och det känns ju lite sådär.
Är det svårt att fixa, och/eller vad tror ni en auktoriserad firma tar för detta jobb? Någon i småland som är sugen på att tjäna en slant för detta jobb?

kolla oljenivån, har du lite olja kan det vara därför ! sen tar du ur kopplingskorgen och inspekterar hur stålskivorna ser ut, är dom "blånerade" så tar du ett sandpapper (medel grovt) och ruggar upp dom lite avsluta med att bricka upp fjädrarna ca 1mm sen är den som ny ! :tummenupp frågor ?
 
kolla oljenivån, har du lite olja kan det vara därför ! sen tar du ur kopplingskorgen och inspekterar hur stålskivorna ser ut, är dom "blånerade" så tar du ett sandpapper (medel grovt) och ruggar upp dom lite avsluta med att bricka upp fjädrarna ca 1mm sen är den som ny ! :tummenupp frågor ?

Tusen tack för tipset, ska komma ihåg det om det skulle ske i framtiden.
Oljenivån ligger bra till så tyvärr är det inte det.
Har redan bokat in ett besök men skulle ju kunna avboka det om det skulle räcka med att rugga upp dem.
Tusen tack för tipset som sagt.:tummenupp
 
kolla oljenivån, har du lite olja kan det vara därför ! sen tar du ur kopplingskorgen och inspekterar hur stålskivorna ser ut, är dom "blånerade" så tar du ett sandpapper (medel grovt) och ruggar upp dom lite avsluta med att bricka upp fjädrarna ca 1mm sen är den som ny ! :tummenupp frågor ?

Byt dem istället. Är de blå och kopplingen slirar har de med största sannolikhet slagit sig av värmen och är krokiga. Rugga upp dem kaanske fungerar en stund, om du har tur.

Lika bra att göra det ordentligt:tummenupp
 
hej tänkte köpa en zx9r men vet inte riktigt skillnaden mellan olika årsmodeller
tänkte inte köpa äldre än 00 eftersom jag tror att det va första årsmodellen med dubbla lysen fram vilket jag vill ha:D :D :D

Har tänkt att sälja min pärla det är en röd/svart -00 om du är intresserad så finns den i Nyköping...
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top