ZX9R-tråden

Har en helgrön 95:a 900 för 25000 i Skövde ifall om du är intresserad eller nån annan för den delen!
 
Jag behöver akut hjälp, måste veta höjden på en ZX9R -00.
Alltså, absolut högsta punkten, typ kåpglaset eller backspeglarna.
Nån som har mått i nån manual eller vet nån sida som har dom måtten? Har testat bikez.com men det fanns inte där. Behöver nämligen veta om jag måste ta den på släp eller om jag kan hyra en minibuss. Däcken är för dåliga för att köras med :gnissla
 
Jag behöver akut hjälp, måste veta höjden på en ZX9R -00.
Alltså, absolut högsta punkten, typ kåpglaset eller backspeglarna.
Nån som har mått i nån manual eller vet nån sida som har dom måtten? Har testat bikez.com men det fanns inte där. Behöver nämligen veta om jag måste ta den på släp eller om jag kan hyra en minibuss. Däcken är för dåliga för att köras med :gnissla

Tittar man i zx9r -98 verkstadshandbok så är den 1155 mm hög. Så räkna med 1200 mm lastutrymme på höjden. Bredden är 720 mm så räkna att du behöver minst 1000 mm bred lastutrymme.

hoppas det var till hjälp.
 
Behöver veta hur luftskruvarna ska vara skruvade orginal. Skruvade lite på dessa och tappade bort hur pass mycket jag skruvade så nu varvar den 5000varv på tomgång. Det är tre skruvar och jag har skruvat på alla.
Skulle behöva fixa detta idag så snabba svar skulle jag vara tacksam för.

Edit: det gäller en zx9r -96:a
 
hmm lite problem med elfläkten den starar inte!! vad kan vara felet någon har liknade problem eller haft???
 
hmm lite problem med elfläkten den starar inte!! vad kan vara felet någon har liknade problem eller haft???

Går den varm? I så fall är det mest troligt termostaten. Givaren till fläkten sitter på kylaren, dvs om termostaten inte öppnar så är vattnet i kylaren kallt och vattnet i motorn varmt. Ta loss termostaten, släpp den i en kastrull och se när den öppnar.
För att se så att fläkten inte är kajk så är det bara att bygla den.
 
Så nu har det löst sig efter en hel dags meckande. Nu funkar fuggarna bättre än nånsin :D
 
Går den varm? I så fall är det mest troligt termostaten. Givaren till fläkten sitter på kylaren, dvs om termostaten inte öppnar så är vattnet i kylaren kallt och vattnet i motorn varmt. Ta loss termostaten, släpp den i en kastrull och se när den öppnar.
För att se så att fläkten inte är kajk så är det bara att bygla den.

ja den går lite varm tre sträck är ju normalt sen när jag åker in i städer så ökar den till fyra sträck skulle de vara så att de är varma dagar och de blir lite bil kö så går den upp i fem sträck då börjar man ju bli lite orolig när inte fläkten starar den har inte startat någon gång men i fjol gick den igång nångång när de vart så där varmt
 
ja den går lite varm tre sträck är ju normalt sen när jag åker in i städer så ökar den till fyra sträck skulle de vara så att de är varma dagar och de blir lite bil kö så går den upp i fem sträck då börjar man ju bli lite orolig när inte fläkten starar den har inte startat någon gång men i fjol gick den igång nångång när de vart så där varmt

Om du ska kolla termostaten i varmt vatten ska den öppna sig mellan 58 - 62 grader. glöm inte att kolla så att det inte bara är dålig kontakt. ganska vanligt fel.
 
Tjena, har nu fått hem hojen och har bara hunnit köra 5mil. Nu har jag monterat av hjulen för att byta däck fram och bak, då corden är framme.


Sen undrar jag vad det är för serviceintervaller samt vad som görs vid de olika intervallerna.
Är det nån som har en manual eller nåt i pdf? Jag fick inte med någon litteratur när jag köpte hojen och manual vill jag gärna ha.
Är det annars nån som har en till övers som kanske vill sälja? ZX9R -00 handlar det om.
 
Tjena, har nu fått hem hojen och har bara hunnit köra 5mil. Nu har jag monterat av hjulen för att byta däck fram och bak, då corden är framme.


Sen undrar jag vad det är för serviceintervaller samt vad som görs vid de olika intervallerna.
Är det nån som har en manual eller nåt i pdf? Jag fick inte med någon litteratur när jag köpte hojen och manual vill jag gärna ha.
Är det annars nån som har en till övers som kanske vill sälja? ZX9R -00 handlar det om.


Hej,
Jag har 98:ans service manual på PDF-fil. Har dock lite dålig koll på skillnaden mellan din och min rent maskinellt.
E du intresserad så hör av dig så kan jag skicka den till dig.
La några timmar på att försöka hitta manual för din årsmodell men det var stört omöjligt att hitta på nätet.:huvet Vill du ha en sån får det nog bli till att köpa en.
 
Hej,
Jag har 98:ans service manual på PDF-fil. Har dock lite dålig koll på skillnaden mellan din och min rent maskinellt.
E du intresserad så hör av dig så kan jag skicka den till dig.
La några timmar på att försöka hitta manual för din årsmodell men det var stört omöjligt att hitta på nätet.:huvet Vill du ha en sån får det nog bli till att köpa en.

Du har PM.
 
Jahapp. Går bet på att få i ordning på cykeln... Går fortfarande väldigt fett. Inga kåpor, Acra helsystem, o kn filter. Munstycken vet jag inte.
Har läst massa andra trådar ang. zx9 fighters. Provade enligt tipsen att skruva ut luftskruvarna 1 varv. Sen ytterligare ett halvt varv. Luftskruvarna är nu 3 varv ut.
En del skriver att man ska täcka för insugen till viss del. Men den logiken går emot min hjärna. Behöver ju mer luft? Ingen som har några tankar eller tips?
Jag har blivit av med lågvarvsbluddret men den "motar" när jag kommer över 160-170...

Sen till råga på allt har kopplingen börjat slira. Vågar man riva i den själv? Har inte tummen mitt i handen... bara jag får veta åtdragningsmoment på div. bultar.

Och ett sista tips ang. lämplig motorolja vill jag ha. Va till en mcbutik idag, där dom sa att jag skulle ha delsyntet. Blev osäker eftersom jag läst oljetrådarna av drbike, tror jag det va. Sen verkar det ju skilja en del mellan märken dessutom. Det gäller en -98.
Långt inlägg. Hoppas nån orkar läsa å svara. :tungan
 
Jahapp. Går bet på att få i ordning på cykeln... Går fortfarande väldigt fett. Inga kåpor, Acra helsystem, o kn filter. Munstycken vet jag inte.
Har läst massa andra trådar ang. zx9 fighters. Provade enligt tipsen att skruva ut luftskruvarna 1 varv. Sen ytterligare ett halvt varv. Luftskruvarna är nu 3 varv ut.
En del skriver att man ska täcka för insugen till viss del. Men den logiken går emot min hjärna. Behöver ju mer luft? Ingen som har några tankar eller tips?
Jag har blivit av med lågvarvsbluddret men den "motar" när jag kommer över 160-170...

Sen till råga på allt har kopplingen börjat slira. Vågar man riva i den själv? Har inte tummen mitt i handen... bara jag får veta åtdragningsmoment på div. bultar.

Och ett sista tips ang. lämplig motorolja vill jag ha. Va till en mcbutik idag, där dom sa att jag skulle ha delsyntet. Blev osäker eftersom jag läst oljetrådarna av drbike, tror jag det va. Sen verkar det ju skilja en del mellan märken dessutom. Det gäller en -98.
Långt inlägg. Hoppas nån orkar läsa å svara. :tungan

Jag har servicemanualen till -98:an på PDF.
Hör av dig om du e intresserad.
 
. Provade enligt tipsen att skruva ut luftskruvarna 1 varv. Sen ytterligare ett halvt varv. Luftskruvarna är nu 3 varv ut.

För att reda ut ev. missförstånd, luftskruvar finns det inga. Det skruvarna gör är att bestämma hur mycket bränsle som tillförs motorn på tomgång och väldigt liten trottelöppning. Således blandskruvar, eller helt enkelt lågfartsskruvar.

Ju mer du skruvar ut desto fetare går hojen.

Sen till råga på allt har kopplingen börjat slira. Vågar man riva i den själv? Har inte tummen mitt i handen... bara jag får veta åtdragningsmoment på div. bultar.

Ja, inga problem, håll bara reda på i vilken ordning saker och ting ska sitta.

Och ett sista tips ang. lämplig motorolja vill jag ha. Va till en mcbutik idag, där dom sa att jag skulle ha delsyntet. Blev osäker eftersom jag läst oljetrådarna av drbike, tror jag det va. Sen verkar det ju skilja en del mellan märken dessutom. Det gäller en -98.
Långt inlägg. Hoppas nån orkar läsa å svara. :tungan

Fan vet varför de jämt envisas med att rekommendera halvsyntet hela tiden? Helsyntet är bättre i alla lägen. Det som står i oljetrådarna är sant m.a.o.

Kanske tjänar handlarna mer pengar på halvsynteten, jag kör helsyntet i allt, inga problem.
 
Last edited:
PW:
Ahhh. Tyckte ju att den gick fetare när jag skruvade ut. Fattade inte varför... Får prova med standard setting igen. Och utgå från det.

Helsyntet får det bli. Nåt märke som funkar bättre än andra?

hean74:
du har pm.

Tack för era svar!
 
Urgh, hur tusan skall man kunna komma åt att efterdra avgasröret på en sån här? Liten jäkla motor i en väldi stor hoj, ändå har dom lyckats göra det helt fantastiskt trångt! :gnissla
 
PW:

Helsyntet får det bli. Nåt märke som funkar bättre än andra?

Okänt, jag har kört okq8 SBK i flera år och varit nöjd med det. En högst bidragande orsak till det valet är att den går att köpa på 20l dunk för runt 60kr/l.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top