ZX9R -98 bestyckning? Går FETT!

samurai

skallig
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Kil
Hoj
zx9r -98
Så har jag köpt mig ovanstående hoj. Vid normal körning går den väldigt fett och bluddrar vid pådrag och skjuter vid avslag. Dör även ofta vid avslag, som den inte orkar tända allt bränsle?
Ligger jag i ca 120-130 km/h på fyran o ger gas är det inga större problem. (vet dessvärrre inte varvtal, har ingen varvräknare)
Vid högre varv går den rent vansinnigt! :D
Stiften är väldigt sotiga.

Till frågan: Vad bör det va för ca storlek på munstycken med följande spec. Akrapovic helsystem och KN filter.
Vill ha maximal körbarhet. (nybörjare och kör ganska lugnt)
Vill även veta orginal bestyckning på zx9r -98

EDIT: Glömde skriva att den inte har några kåpor, om det kan inverka.
 
Last edited:
Går den väldigt fett är det troligen slitna nålsäten snarare än felaktig bestyckning om nu inte förre ägaren ebstyckat om riktigt klåpigt.
 
Det är avsaknaden av ram-airen som fuckar upp det för dig. Sök på det, många har haft samma problem.
 
Det är avsaknaden av ram-airen som fuckar upp det för dig. Sök på det, många har haft samma problem.

Mjo det hände mig att en slang lossnade från ram-air och hela hojjen blev slö. Gick inte att varva över 5000 varv.

Så problemet uppstår när en av luftslangarna där framtill i hojjen inte är kopplat och är öppet. Jag tror jag läste att man ska proppa igen den för att få tillbaka prestandan, vilket låter logiskt eftersom det inte funkar när den är öppen.

/a
 
@boris
Det kanske man får ta å kika på då.

@victor
Provat att tejpa för hålen på ramen. Gick nog ännu lite bättre på höga varv. Men lågvarvs bluddret kvarstog.

@alcatraz
För mig är det tvärtom. Går som en påse nötter på lägre varv. Å som ett spjut på högre.

Tackar svaren!
Kan det va så att lågfartsmunstyckena är på tok för stora? Eftersom den går bra med lite mer gas och varv.
Om det nu inte är nålarna.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top