ZX7R - Tråden

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
+468
Hoj
SP-1
Jag har, när jag köpte hojen så satt det färdiga täckbrickor där. Har sett dessa på ebay någon gång men de är väldigt sällsynta. kanske är nåt Kawasaki orginal option.

De va jävlar. Trodde faktiskt inte att det fanns!
Vad ska man söka efter om man vill få tag på en uppsättning?
 

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Har faktiskt ingen aning, jag kollade tyska och amerikanska ebay igår. Det fanns inget där. Jag tittade igenom parts list på Kawas hemsida också, fanns inget där heller. Kolla med någon Kawa handlare, kanhända någon kommer ihåg om det kommer därifrån.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Är det någon som bytt från nålgasare till flatslide:are. Jag har dynojetkittade originalgasare (med yoshi-burk till)på min zx7r-98 nu men när jag läste lite om hur mjukt och fint det blir att köra med flatslide så väcktes tanken.
Så nu undrar jag:
Vad bör man tänka på (materialåtgångs-,pris- och arbetsmässigt) isf?
Finns det någon effekt att hämta med ett byte?

Plus och minustabeller nu, kom igen!:tungan
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Har inget svar på din fråga, dock har jag hört att man inte ska ha dynojet på våra hojar eftersom man fuckar förgasarna efter ett tag.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Har inget svar på din fråga, dock har jag hört att man inte ska ha dynojet på våra hojar eftersom man fuckar förgasarna efter ett tag.

Det har jag också hört, det bidrar till funderingen. Nu sitter de där dock, fungerar bra gör de också, än så länge:)
 

Mean Man

My God will kill your
Gick med
7 Jun 2008
Ort
Gislaved
Hoj
ZX7R -97 Såld, ZX7R -98 Såld, R1 -03 Såld, ZX10R -04
FAN O HANS MOSTER!!!! Nu efter vinterförvaringen är inget sig likt.Hojen bluddrade på tomgång och man fick gasa till för att den skulle tända på alla fyra cylindrar. Svårstartad varm var den också.

Kollade vilken cylinder det var som släpade och bytte stift på tvåans cylinder.
Startade som en dröm och gick på alla cylindrar. Körde en runda och stannade vid en affär. Skulle starta sen igen och den var svårstartad som fan.

Men men igång gick den och tvåan släpade igen, tills man gasar till. Och när man motorbromsar så blir det dova eftertändningar som tonåringar går igång på men inte en annan som ser ännu mer problem framför sig.

Hojen verkar gå fett ioch med eftertändningar och att det ibland luktar bensin vid varmstart. Även vid slutburksmynningen är det fuktigt.

Så min fråga är: Vad är min djävla hojs problem??
Jag har bytt stift.
Kan trotteln hängt sig i fuggen? så att fuggen flödar hela tiden?
Den är inte dynojetpreppad
Någorlunda lättstartad kall.

Tacksam för ett behjälpligt svar.
 

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
+468
Hoj
SP-1
Jag hade samma symtom nu efter vintern.
Skit i förgasarna gjorde att en förgasare flödade.

Rengöring och byte av några o-ringar i förgasarna, nya tändstift - och den var som ny.


Mötte för övrigt en ZX7R idag på bulten. Vem var det?
 

Mean Man

My God will kill your
Gick med
7 Jun 2008
Ort
Gislaved
Hoj
ZX7R -97 Såld, ZX7R -98 Såld, R1 -03 Såld, ZX10R -04
Jag hade samma symtom nu efter vintern.
Skit i förgasarna gjorde att en förgasare flödade.

Rengöring och byte av några o-ringar i förgasarna, nya tändstift - och den var som ny.


Tack.:tummenupp Fick länk till din tråd igår...
 

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Är det någon som bytt från nålgasare till flatslide:are. Jag har dynojetkittade originalgasare (med yoshi-burk till)på min zx7r-98 nu men när jag läste lite om hur mjukt och fint det blir att köra med flatslide så väcktes tanken.
Så nu undrar jag:
Vad bör man tänka på (materialåtgångs-,pris- och arbetsmässigt) isf?
Finns det någon effekt att hämta med ett byte?

Plus och minustabeller nu, kom igen!:tungan

Jag har flatslide förgasare på min och de är ihopkopplade med orginalluftburken.
Jag kommer aldrig att byta tillbaka, blev som en helt annan hoj med dessa gasare.
Finns ett set till salu på blocket. http://www.blocket.se/vi/21118358.htm?ca=6_s


En konverteringssats till luftburken kostar ca 1500-2000kr, men det går ju att köra med lösa filter direkt på förgasarna.
Sedan behöver du nya vajrar till gasrullen också.
Lite mer effekt blir det också.

Har ett skumt fel på hojen. Riktigt kall eller riktigt varm startar den som en klocka, men blir den lite halvljummen efter att fått stå still i ca 10 min så är den lite kinkig på starten, får köra på startmotorn 5-10 sek innan den hoppar igång. Någon som haft liknande fel och löst problemet?
Har kollat ventilspelet i vinter och alla var inom toleranserna.
 
Last edited:

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
+468
Hoj
SP-1
Vattentemperaturen på min hoj kommer sällan upp på "mitten av mätaren".
Vid normal körning så ligger den strax över lägsta markering och vid krypkörning kommer den ibland upp på mitten där kylfläkten startar.

Är det normalt eller öppnar termostaten för tidigt?
 

gnip

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2008
Ort
Trångsund
Hoj
97-ZX7R
Vattentemperaturen på min hoj kommer sällan upp på "mitten av mätaren".
Vid normal körning så ligger den strax över lägsta markering och vid krypkörning kommer den ibland upp på mitten där kylfläkten startar.

Är det normalt eller öppnar termostaten för tidigt?

Skulle tro att det är fullt normalt.!
Enda gången nålen rör sig upp till mitten av mätaren på min hoj e som sagt när man puttrar runt inne i stan bland alla rödljus en varm sommardag.
Vanlig arbetstempratur på min är precis som din hoj, på eller strax över undre markering.
 

Naim

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Oslo
Hoj
zx7r
Om någon har en bolt-on till zx7r får ni gärna PM:a. kört med original den här säsongen men sakner det fina ljudet från yoshit....
 

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Ort
y-stad
Hoj
snart så ..
ni som kör zx7r ... hur är den jämfört med andra hojar ni kört ?

har en Gsxr 600 nu, men vill ha nått mer , men ändå inte för mycket :)
haft R1 och man behöver inte alla dem hästarna ! .. lite feedback från dem som vet uppskattas ...

mvh
 

storebrun

Den vassaste kniven i lådan!
Gick med
26 May 2008
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R K4
Nu har även jag tagit förnuftet till fånga och köpt en zx7r -00
Vad finns det för roligt godis till dem?
Vill ha ny bakburk orginal suger getpung! :huvet
Kanske finns det några bra länkar till fina cuts och undertails?

Ingen som ska till Gotland v24?
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
FAN O HANS MOSTER!!!! Nu efter vinterförvaringen är inget sig likt.Hojen bluddrade på tomgång och man fick gasa till för att den skulle tända på alla fyra cylindrar. Svårstartad varm var den också.

Kollade vilken cylinder det var som släpade och bytte stift på tvåans cylinder.
Startade som en dröm och gick på alla cylindrar. Körde en runda och stannade vid en affär. Skulle starta sen igen och den var svårstartad som fan.

Men men igång gick den och tvåan släpade igen, tills man gasar till. Och när man motorbromsar så blir det dova eftertändningar som tonåringar går igång på men inte en annan som ser ännu mer problem framför sig.

Hojen verkar gå fett ioch med eftertändningar och att det ibland luktar bensin vid varmstart. Även vid slutburksmynningen är det fuktigt.

Så min fråga är: Vad är min djävla hojs problem??
Jag har bytt stift.
Kan trotteln hängt sig i fuggen? så att fuggen flödar hela tiden?
Den är inte dynojetpreppad
Någorlunda lättstartad kall.

Tacksam för ett behjälpligt svar.

Har exakt samma problem, på alla punkter! Fuktigheten vid avgassystemet, svårstartad när den är varm och stått ett tag. Dock jobbar min finemang på tomgången, och jobbar på alla fyra hela tiden.

Fått i tips att det kan vara för lite ventilspel. Så ah, rengöring och koll av förknasarna... om inte det hjälper så ska man väl kolla ventilspelet. Tänkte göra allt nu, synd att man måste meka när säsongen kickar igång :rofl
 

Andreas N

Ny medlem
Gick med
5 May 2009
Ort
Hässleholm
Hoj
honda bobber
Hallå
Är i tankarna av att köpa en zx7r -97a som gått ca 4000 mil. Undrar lite generellt om där är några vanliga sjukor på dom? Hur ofta ska man serva?
Vad kostar det att serva resp lilla och stora servicen? Dyra delar?

Verkar annars vara en bra hoj i övrigt.

Tack på förhand

/Andreas
 

storebrun

Den vassaste kniven i lådan!
Gick med
26 May 2008
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R K4
Dom stora servicarna brukar vara vid 2400 mil och 4800 mil och är ganska dyra. kostar lite olika beroende på vart du gör servicen, men den ligger mellan 5-7 tusen har jag för mig.
 

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Ort
y-stad
Hoj
snart så ..
Nu har även jag tagit förnuftet till fånga och köpt en zx7r -00
Vad finns det för roligt godis till dem?
Vill ha ny bakburk orginal suger getpung! :huvet
Kanske finns det några bra länkar till fina cuts och undertails?

Ingen som ska till Gotland v24?


om du jämför den med andra du haft , vad tycker du då ? bra drag ?
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top