Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag behöver från röret rakt under hojjen hela vägen upp.. Dvs inte bara en bolton till orginalsystemet. Har i praktiken ett helsystem från yoshi med RS3 där dämparen och röret till rakt under hojjen är stulet. Den har en inre diameter på 49mm och yttre på 51.
Hur märker man då om de inte är strypta?
Med handen på hjärtat, så kan nog ingen av oss avgöra vid en provkörning om det är 80 eller 100+hk.
Ja det är ju nästan så man längtar tillbaka till det gamla loket, snygga som fan är dom men tyvärr det enda positiva med dom. Tunga och otympliga till förbannelse med lite effekt. Kult maskin är det i vilket fall, och jag tror inte det finns någon hoj än så länge på marknaden som är lika snygg.
Skulle kanske vara hondas gamla skrytbygge NR750
Min e med reggad med 82 ponnysBilligast så!
/J
Är det effekten på slangen?
/J
Vad ska man tänka på om man ska tjakka en 750 från 96-97? Är det någon skillnad på 96 och 97? Är de lika dyra att försäkra som allt annat med kåpor eller?
Skillnad på zx750 och zx750r? När kom zx7r?
Ah okej, så när det står zx750 -97 i en annons är det egentligen en zx7r eller missförstod jag det nu?Ingen skillnad på ZX7R 96-97 vad jag vet..
Det man ska kontrollera är om service är gjort, ventiljustering vid 2400 och 4800. Den vid 4800 verkar det slarvas med, då hojarna börjar tappa i värde då de närmar sig de milen. 7000kr kostar ventiljusteringen, är inte den gjord, så pruta.![]()
ZXR750 kom 89 och ersattes av ZX7R 93/94.
/J
Ah okej, så när det står zx750 -97 i en annons är det egentligen en zx7r eller missförstod jag det nu?
Jag gjorde ventiljustering på min i vinter, har en mätarställning på 4740mil. Insugsventilen på ettans cylinder var litet tight men inom toleranserna, för övrigt så låg alla bra till. Inga svårigheter att kolla, lite utrymmessvårigheter om man behöver byta ett shims.
Förra hojen så kollade jag spelet hemma, sedan tog jag ur motorn och åkte med den löst till verkstan och talade om vilket spel det var och vilka shims som skulle bytas. Slutnotan blev 400kr för shimsbyte + en dag i garaget för att få i och ur motorn. Skulle jag bara kört dit hojen skulle det kosta 4000kr.
Här är min bling-bling 7:a en solig höstdag.
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |