ZX7R - Tråden

zx7r

Jag behöver från röret rakt under hojjen hela vägen upp.. Dvs inte bara en bolton till orginalsystemet. Har i praktiken ett helsystem från yoshi med RS3 där dämparen och röret till rakt under hojjen är stulet. Den har en inre diameter på 49mm och yttre på 51.

nån som har en höger vingkåpa-bak- liggandes,skicket spelar ingen roll.
pm mig eller maila mig dubbelnougat@hotmail.com
 
Ja det är ju nästan så man längtar tillbaka till det gamla loket, snygga som fan är dom men tyvärr det enda positiva med dom. Tunga och otympliga till förbannelse med lite effekt. Kult maskin är det i vilket fall, och jag tror inte det finns någon hoj än så länge på marknaden som är lika snygg.

Skulle kanske vara hondas gamla skrytbygge NR750
 
Ja det är ju nästan så man längtar tillbaka till det gamla loket, snygga som fan är dom men tyvärr det enda positiva med dom. Tunga och otympliga till förbannelse med lite effekt. Kult maskin är det i vilket fall, och jag tror inte det finns någon hoj än så länge på marknaden som är lika snygg.

Skulle kanske vara hondas gamla skrytbygge NR750

Så värst otympliga tycker jag inte de är.. Jag har ändå tävlat på 125GP ovh fann mig väldigt snabbt tillrätta på ZX7an! Kultmaskin skriver jag på direkt! :D

/J
 
Zxr750r

Gammal Superbike till salu, annons var tidigare på Blocket men är nu borta. Annons kvar här på Sporthoj.com. Fina grejer:tummenupp ..... eller?

En unik mc, körd av Jan Greven i Superbike.

Nyrenoverad motor av Peter Sköld, ca 135-145 hk.

Mycket fina bitar tex, Marvic, ISR, Brembo, Keihin FCRD, Carbon kit airbox, WP gaffel + dämpare, Bos koniskt heltitan mm mm mm.

Det enda som behövs är en lack, kåporna är nya Sebimoto.
 

Bifogat

  • 24672_zxrannons1.jpg
    24672_zxrannons1.jpg
    26.9 KB · Visningar: 177
  • 24672_zxrannons2.jpg
    24672_zxrannons2.jpg
    57.9 KB · Visningar: 207
Min skönhet
Funderar dock på att sälja den:(
 

Bifogat

  • DSCF18033.JPG
    DSCF18033.JPG
    192.6 KB · Visningar: 130
  • DSC00764.JPG
    DSC00764.JPG
    121.2 KB · Visningar: 118
Igår hade jag vårkänslor så jag skruvade ihop hojen efter ha tagit ner styrlager och lite annat smått å gott.. Så nu är det bara att tanka å köra! Nya dekaler blev det till i år med!
 

Bifogat

  • 2009look.JPG
    2009look.JPG
    86.9 KB · Visningar: 159
Vad ska man tänka på om man ska tjakka en 750 från 96-97? Är det någon skillnad på 96 och 97? Är de lika dyra att försäkra som allt annat med kåpor eller?

Skillnad på zx750 och zx750r? När kom zx7r?
 
Last edited:
Vad ska man tänka på om man ska tjakka en 750 från 96-97? Är det någon skillnad på 96 och 97? Är de lika dyra att försäkra som allt annat med kåpor eller?

Skillnad på zx750 och zx750r? När kom zx7r?

Ingen skillnad på ZX7R 96-97 vad jag vet..
Det man ska kontrollera är om service är gjort, ventiljustering vid 2400 och 4800. Den vid 4800 verkar det slarvas med, då hojarna börjar tappa i värde då de närmar sig de milen. 7000kr kostar ventiljusteringen, är inte den gjord, så pruta. :tummenupp

ZXR750 kom 89 och ersattes av ZX7R 93/94.

/J
 
Ingen skillnad på ZX7R 96-97 vad jag vet..
Det man ska kontrollera är om service är gjort, ventiljustering vid 2400 och 4800. Den vid 4800 verkar det slarvas med, då hojarna börjar tappa i värde då de närmar sig de milen. 7000kr kostar ventiljusteringen, är inte den gjord, så pruta. :tummenupp

ZXR750 kom 89 och ersattes av ZX7R 93/94.

/J
Ah okej, så när det står zx750 -97 i en annons är det egentligen en zx7r eller missförstod jag det nu?
 
Ah okej, så när det står zx750 -97 i en annons är det egentligen en zx7r eller missförstod jag det nu?

Zx7r kom 1996 i gatversion. Från 1993 - 1995 fanns bara zx7r i superbike. Och det året vann dom Superbike med Scott Russell som förare. Så 1996 lanserades gatversionen och även zx7rr som bara tillverkades det året.

Mig veterligen så är det ingen skillnad mellan -96 och -97.
Finns väldigt mycket info på nätet att läsa.

Och Jörgen #31 har helt rätt när det gäller ventiljusteringen. Kolla så att den verkligen är gjord, annars kan det kosta många pluringar.

Lycka till :yoparty
 
Jag gjorde ventiljustering på min i vinter, har en mätarställning på 4740mil. Insugsventilen på ettans cylinder var litet tight men inom toleranserna, för övrigt så låg alla bra till. Inga svårigheter att kolla, lite utrymmessvårigheter om man behöver byta ett shims.

Förra hojen så kollade jag spelet hemma, sedan tog jag ur motorn och åkte med den löst till verkstan och talade om vilket spel det var och vilka shims som skulle bytas. Slutnotan blev 400kr för shimsbyte + en dag i garaget för att få i och ur motorn. Skulle jag bara kört dit hojen skulle det kosta 4000kr.
 
Roligt med en egen tråd för zx7r. Vore riktigt trevligt med en liten träff i sommar. Bilder på hojen kommer snart.
 
Jag gjorde ventiljustering på min i vinter, har en mätarställning på 4740mil. Insugsventilen på ettans cylinder var litet tight men inom toleranserna, för övrigt så låg alla bra till. Inga svårigheter att kolla, lite utrymmessvårigheter om man behöver byta ett shims.

Förra hojen så kollade jag spelet hemma, sedan tog jag ur motorn och åkte med den löst till verkstan och talade om vilket spel det var och vilka shims som skulle bytas. Slutnotan blev 400kr för shimsbyte + en dag i garaget för att få i och ur motorn. Skulle jag bara kört dit hojen skulle det kosta 4000kr.


Tror ettan å trean på min behövde justeras pytte pytte vid 2250.. Enligt meken kunde man struntat i det, men då den ändå var nedplockad justerades detta.
Anyway! En charmig hoj är det :yoparty

/J
 
Kul tråd.
Jag hade turen att komma över en helt ny 01 hösten 07.
Sommaren 08 blev det 1200mil och jag e mkt nöjd.
Lite tung på väldigt krokiga 50 vägar.Annars finns det väl inga svagheter.
 
Letar hoj!!! Har du något intressant (zx7) PM:a mig. Vill mer än gärna vara en i kawaklubben!!
 
Back
Top