ZX7R - Tråden

stora servicen är ventiljustering olja stift filter.
Du kan kolla på google efter återförsäljare i skåne, lättast så.

om du jämför den med andra du haft , vad tycker du då ? bra drag ?

Det är ju bättre drag i zx7r än vad det är i Triumph TT.
Den är dock lite klumpigare i kurvorna än vad trajan är.
Men annars är det en stor och manlig hoj! :tummenupp
 
Last edited:
Någon som är en hejare på att köra ZX7'an på bakhjulet?
Berätta då för mig hur i hela friden jag får upp den! :va :va

Jag försökte både med och utan koppling i ettan och tvåan, är nog för feg :(
Enda gången framhjulet lyfte ytterst lite var när jag gav tanden på 10.000-11.000v/m.

Beretta för mig!
 
jag har ochså försökt, men får inte heller upp hojen.
får väl ta och sätta en betongsugga där bak sedan så ska det nog inte vara några problem :yoparty
 
På ettan går den upp med kopplingen. Har inte testat med av/på.

Hemligheten är väl att koppla den i låg fart på ettan... inget för nybörjare (vilket jag är) men man får ju upp den iallafall, lite nervöst att hålla kvar den dock i låg fart + ettans växel.

Den är helt enkelt inte den hojen man ska köra bakhjul med hehe.
 
Jag tror att min zx7r inte är riktigt kry, den har en jäkla seg fördröjning från att man gasar till att varvtalet höjs.
Samma gäller när man släpper gasen, då tar det lika lång tid innan hojen fattar att jag släppt gasen.

Eller ja, seg är kanske inte rätt ord, vi snackar inte sekunder här.
Men den är inte lika rapp i responsen på gashandtaget som på nyare/andra hojar jag testat?

Är det dags för en förgasarrengörning/synkning - hjälper det?
 
Jag tror att min zx7r inte är riktigt kry....
Har du smort vajrarna och justerat spelet i dem?

Hur mäter man kedjespänningen på dessa maskiner egentligen? Mitt på svingen, glappet ska vara mellan 30&35mm, allt detta vet jag, har t.o.m en verkstadsmanual.
Problemet är att de hojar jag tidigare besuttit har haft en rak sving som gjort det lätt att mäta, d.v.s håll en måttstock mot svingen och se hur långt det är mellan upptryckt och neddraget läge. På denna tar den ju i svingen när man trycker den uppåt.
Frågan blir således: Ska man räkna uppläget som när kedjan är upptryckt mot svingen och spelet blir då från svingen---->neddraget läge?
 
Jag upptäckte att det faktiskt går att svänga med det tunga åbäket också. :tummenupp

fb_DSC_0429.jpg
 
Ska göra mig av med Kawan pga en tillfällig ekonomisk svacka. Satsar dock på att hitta en zx7r i vinter istället. Nån som har ägt både zxr750 av sen modell och zx7r?
Skulle vara intressant att höra lite om hur mycket som skiljer i väghållning, körställning osv.
 
nu har jag lyckats få upp besten på bakhjulet med så det är inte omöjligt längre!
 
Hellu!

Hade en lite tråkig incident med ett rådjur i fredags som krossade det mesta av plast i fronten. Är det någon som har kåpor, instrument, backspeglar, växellänkage, framskärm, tändningslås, kåpstag m.m. att sälja? Kåporna behöver inte vara jättefina bara dom inte är helt splittrade som mina...

Bara att skicka ett pm eller ringa på 070-4962941 om ni har ngt :)
 
skulle vara tacksam om någon visste ett billigt och bra slip-on /bolt-on system till hojen. :krama
 
Last edited:
Jag tror att min zx7r inte är riktigt kry, den har en jäkla seg fördröjning från att man gasar till att varvtalet höjs.
Samma gäller när man släpper gasen, då tar det lika lång tid innan hojen fattar att jag släppt gasen.

Eller ja, seg är kanske inte rätt ord, vi snackar inte sekunder här.
Men den är inte lika rapp i responsen på gashandtaget som på nyare/andra hojar jag testat?

Är det dags för en förgasarrengörning/synkning - hjälper det?
Du har CV-fuggar, det är sådär.
 
Back
Top