ZX7R - Tråden

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
ZXR750R är ju en annan femma, det är en hoj jag är sugen på :)

ZX7R är ju i jämförelse dussinhoj :gnissla

Eller vad sägs om en ZX7RR? Har fått för mig att den är ännu ovanligare.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
ZXR750R är ju en annan femma, det är en hoj jag är sugen på :)

ZX7R är ju i jämförelse dussinhoj :gnissla

Eller vad sägs om en ZX7RR? Har fått för mig att den är ännu ovanligare.

ZX-7RR är ovanligare samt väldigt väldigt mycket dyrare om du skulle få tag på en.
Riktigt ball hoj. Jag har aldrig kört en själv men kan tänka mig att den måste vara ett par snäpp värre än ZXR750R iom luftintagen. Förmodligen kommer den som en hästspark vid högre varvtal där den hör hemma.

Kollar man snabbt på mobile.de finns det inte en endaste kandidat likt den bilden jag satt in nedan(Tyomans ZX-7RR) utan bara omlackerade svarta, enkelR de försöker sälja som dubbelR och sen de vanliga fullständigen våldtagna långmilade dubbelRer.
 

Bifogat

  • ToymansZX7RR.jpg
    ToymansZX7RR.jpg
    116.1 KB · Visningar: 141

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
ZX-7RR är ovanligare samt väldigt väldigt mycket dyrare om du skulle få tag på en.
Riktigt ball hoj. Jag har aldrig kört en själv men kan tänka mig att den måste vara ett par snäpp värre än ZXR750R iom luftintagen. Förmodligen kommer den som en hästspark vid högre varvtal där den hör hemma.

Kollar man snabbt på mobile.de finns det inte en endaste kandidat likt den bilden jag satt in nedan(Tyomans ZX-7RR) utan bara omlackerade svarta, enkelR de försöker sälja som dubbelR och sen de vanliga fullständigen våldtagna långmilade dubbelRer.

Det var en i riktigt fint skick för 6500 Euro på mobile... ej omlackad, originalkåpor. Lågt miltal. Hade man haft pengarna så... :(

Skaffa dig en uppsättning Keihin FCR 41or så lär du veta hur ZX7RR:en känns :)

Hur är det att köra ZXR750R då? Du har väl en. Jämför den med din ZX7R, hur känns effektregistret osv? Upplevs den som snabbare än ZX7R?
 
Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
[YOUTUBE-ID]XpgO-nqfsaY[/YOUTUBE-ID]

Går att wheela duktigt med ZX7R:en, hemligheten är att börja på ettan och växla sig vidare därifrån :)
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
[YOUTUBE-ID]XpgO-nqfsaY[/YOUTUBE-ID]

Går att wheela duktigt med ZX7R:en, hemligheten är att börja på ettan och växla sig vidare därifrån :)

Det är en av de saker jag uppskattar med 7an - man kan ösa på rejält och ha full koll på framhjulet. 10an är aningen vildare..

Sen har 7an mer charisma helt klart!

/JPS
 

NyMaN!

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
-
Hoj
-
Har precis köpt en zx7r -98.....
Och ska köpa ett nytt drivpkt, ska ja satsa på originaldrevning (antal kugg) eller ska jag ändra till nåt annat?
Tips? Vad kör ni med?
 

Lindskog_

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2009
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki ZX7R -97
Tjenare..
Köpte mig en zx7r i höstas. Håller på att bygga om den till
streetfighter nu. Undrar lite om det e nån av er som har gjort de?

//Lindskog
 

pirrecop

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2008
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha xt660r -04
Hallå alla.
Jag har precis köpt en zx7r -97 och jag har aldrig haft en sån.
Är det en bra hoj?
En fråga är det någon som vet hur den är stypt? Jag är osäker på om min är strypt eller inte man kan ju inte prova den nu.
¨-Pierre
 

Lindskog_

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2009
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki ZX7R -97
Hallå alla.
Jag har precis köpt en zx7r -97 och jag har aldrig haft en sån.
Är det en bra hoj?
En fråga är det någon som vet hur den är stypt? Jag är osäker på om min är strypt eller inte man kan ju inte prova den nu.
¨-Pierre

Jag tycker än så länge att det e en bra hoj. Har inte haft min så länge heller. Enligt mina papper på strypningen står de: Sänkt effekt genom begränsning i förgasare ytterligare begränsning av effekten genom montering av strypbricka mellan förgasare och topplock.

Vet att min strypning är borta så vet inte exakt hur det sitter eller så.
 

pirrecop

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2008
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha xt660r -04
Tjena
Jag hade tänkt att sätta på en höjningssats bak på min 97:a man kan köpa denna på S-Racing. Är det någon som har monterat på denna sats och hur blir hojen i så fall, blir den mer kvickstyrd??
-Pierre
 

MANGE7R

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2010
Ort
SVEDALA
Hoj
zx7r
hej alla glada, har precis fått hem min zx7r:banana min första mc.
längtar efter bättre väder.... skulle pröva starta den efter jag fått hem den men nyckel går inte att vrida om:( nyckeln är sliten kan det räcka med ny nyckel? mvh mange
 

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
hej alla glada, har precis fått hem min zx7r:banana min första mc.
längtar efter bättre väder.... skulle pröva starta den efter jag fått hem den men nyckel går inte att vrida om:( nyckeln är sliten kan det räcka med ny nyckel? mvh mange

Troligen låset som är slitet. prova att smörja låset och ibland går det lättare om man vänder nyckeln åt andra hållet, så får jag göra på min ibland.
Ev. prova att köra lite upp och ned med nyckeln samtidigt som du vrider den.
 

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Ort
Laholm
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
Tänkte bara slänga in en bild på min hoj... äntligen har man skaffat pojkdrömmen...
Minns hur jag tittade på dom var dag när jag sommarjobbade på en hos en kawasaki återförsäljare... Liten som man var då tänkte man "det e ju omöjligt att sitta på en sån. den e enorm" Men nu äger man en o kör på...
Underbart!!!
 

Bifogat

  • IMG_0004.JPG
    IMG_0004.JPG
    180.4 KB · Visningar: 112

Lindskog_

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2009
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki ZX7R -97
Har haft igång min några gånger också. Man e gött sugen på att ta ut dom nu..
Men första hojkörningen ägde rum idag. Tyvärr så va det inte med min hoj.
 

MANGE7R

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2010
Ort
SVEDALA
Hoj
zx7r
Måste byta tändningslås:3freak vad kostar ett sånt? ringde till en skrot och dom ville ha 1000:-, passar det från alla ninja eller är det inte samma? mvh mange
 

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Måste byta tändningslås:3freak vad kostar ett sånt? ringde till en skrot och dom ville ha 1000:-, passar det från alla ninja eller är det inte samma? mvh mange

Kolla denna länk. £47.50 inkl frakt. Inte så dyrt för ett nytt lås.

http://cgi.ebay.co.uk/Ignition-Swit...mQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item20a929842e

Har haft igång min några gånger också. Man e gött sugen på att ta ut dom nu..
Men första hojkörningen ägde rum idag. Tyvärr så va det inte med min hoj.

Är också sugen. Har startat min efter byte av bränslepumpen. Har aldrig varit så lättstartad nån gång.

Nu ska hojen rivas för byte till en fräschare motor, ska också montera ett laser xtreme slipon. Väntar också på enkelsvingen från metmachex ska dyka upp samt Ducatifälgen ska komma tillbaka från kromningen......................Finns som sagt lite att pyssla med här i april.
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top