ZX7R - Tråden

En ny fråga =)
Monterade av framhjulet idag o upptäckte när jag skulle lyfta hojjen fram att dämparna är liiiite ihoptryckta även när det inte sitter någon på den...
Ska det vara så??
Ska dom inte vara i fullt utsträckt läge när det inte är någon vikt på den??

Tjena.
Är det någon som har ett effekt blås eller helt system liggande till en zx7r -97?? eller vet var man hittar billigt??
Hör av er
-Pirre

Tjena.
Är det någon som har ett effekt blås eller helt system liggande till en zx7r -97?? eller vet var man hittar billigt??
Hör av er
-Pirre

Jag vet att per7 här på forumet hade ett akrapovic helsystem till salu förut annars kan du kolla www.ebay.co.uk
Där brukar det finnas mycket att välja på till skapliga priser.

"Vinge" på bak partiet ???

Hej !

Jag undrar vilka ZXR modeller som har den dära lilla "Vingen" original på bak partiet ?
Jag har sett minst 2 olika modeller som har dem..
finns det fler ZXR modeller ?
Vilka årsmodeller ?

Bilder ?

Hej hallå hallå...
Jag skrev och undarde om någon har satt på en höjningssats på sin zx7r -97!
Jag e sugen på att sätta på den men jag vet inte om det hjälper att få in den i svängarna bättre, jag tycker den e lite svårsvängd.
Kommer det att bli bättre med en höjning i rumpan eller? Är det något problem med att montera på höjningen, jag menar med kedjan eller något??
Jag måste säga jag har haft alla möjliga hojar genom åren men denna zx7r:a e den bästa!!
Håller ni med?

-Pirre

ZX7R har høydejustering på bakdemperen. Skru av sete og tanken for å komme til og juster rumpa opp. Sykkelen blir også mer lettstyrt ved bytte bakdekk til 180-55-17 i stedet for orginalt 190-50-17. Du kan også senke fronten 6-10mm ved å skyve demperne opp i trippelclampsene. :tummenupp

Last edited:
Då var det dags för mig att byta bakhjulslager, hade cykeln på depåstödet idag och tur va de att jag kände på däcket, gick att vicka åt båda hållen. Kollade lite i haynes boken och har noterat 3 lager som måste bytas som även togs upp här på sid 10. Men det står även att man måste byta nå dammskydd eller va det heter. Nån som bytt och kan bekräfta ?

Då var det dags för mig att byta bakhjulslager, hade cykeln på depåstödet idag och tur va de att jag kände på däcket, gick att vicka åt båda hållen. Kollade lite i haynes boken och har noterat 3 lager som måste bytas som även togs upp här på sid 10. Men det står även att man måste byta nå dammskydd eller va det heter. Nån som bytt och kan bekräfta ?

Jag bytte lager på min hoj i vintras.
Bytte även dammskydden oxå.
Det är ingen stor kostnad att byta dom.

Jag bytte lager på min hoj i vintras.
Bytte även dammskydden oxå.
Det är ingen stor kostnad att byta dom.

Ringde till en firma och han sa att om man fick bort dom hela så gick det jättebra att använda dom igen. Man sätter ju dit skyddade lager nu också.

Ringde till en firma och han sa att om man fick bort dom hela så gick det jättebra att använda dom igen. Man sätter ju dit skyddade lager nu också.

Ja men om dom aldrig är bytta så har dom nog torkat..
Ja fick loss mina hela men dom hade torkat.
Självklart ska du ha skyddade lager.

Tja.

Riktigt rolig läsning den här tråden, Har haft kort nu sen 2006 men har inte tagit mig
i kragen och köpt en mc än.
Men körde en zx7r i thailand och gillade den som fan, så nu blir det att köpa en sån
nu i vår.
Är 30 och har haft körkort i 5år hur mycket blir försäkringen på i ungefär då?
har för mig att man inte blir ruinerad iaf.

Så om nån har en svart pärla till salu så är det bara och höra av sig.

hade

Pirrecop: ska oxå byta om nån vecka, borde inte vara så svårt en eller två skruvar säkert.

Mrheinanen: Är oxå 30 betalar ca 5500kr/halvf, var det billigaste när jag letade hoj förra året, lycka till i jakten

Tja.

Riktigt rolig läsning den här tråden, Har haft kort nu sen 2006 men har inte tagit mig
i kragen och köpt en mc än.
Men körde en zx7r i thailand och gillade den som fan, så nu blir det att köpa en sån
nu i vår.
Är 30 och har haft körkort i 5år hur mycket blir försäkringen på i ungefär då?
har för mig att man inte blir ruinerad iaf.

Så om nån har en svart pärla till salu så är det bara och höra av sig.

hade

En mycke trevlig hoj att köra. I försäkring betalar jag strax under 4000kr för en halv/år. 32år och bor i stockholm, har mc-kort sen i september :)

Låter inte farligt alls.

Fy fan vad man längtar efter och få köra första gången med egna hojen, glida omkring
och njuta. feel free lixsom :)

Är ni föresten med i smc?
Är det bara folksam som ger rabatt, har sett att bilsport mc har klubb rabatter men
är nog uteslutet och ha förs. genom dom med en zx7r.

Har tok abstinens nu jag med hehe :) blev inte så mycket åka förra året tyvärr.
Ante: vilket bolag?
bilsport säger nej till zx7r, men smc e bra till annat så det kan d va värt.

Har tok abstinens nu jag med hehe :) blev inte så mycket åka förra året tyvärr.
Ante: vilket bolag?
bilsport säger nej till zx7r, men smc e bra till annat så det kan d va värt.

Jag har folksam året runt försäkring. Skulle köpa en GSXR 750 först men den skulle kosta över 600/måndag och därför köpte jag mig kawan, dock jäkligt nöjd och det är sån känsla :)

Jepp är oxå sjukt nöjd när allt fungerar, dock har jag lite strul som ska fixas innan säsongen.
Verkar ha samma fel som nån tidigare haft:
Vid soppatorsk, vrider jag om till reserv och får då vänta ett par minuter innan den vill starta. Efter varje tur hör jag ett tjutande från tanklocket. kan detta höra ihop?
Har testat öppna locket men får ändå vänta ett tag innan den går igång.
Provade tömma tanken och leta smuts men allt såg bra ut. Efter detta så har jag märkt att vid hårt pådrag vid låga varv börjar hojen bluddra och dör om jag inte frikopplar!

Tänkte byta soppafilter och göra rent förgasare och ev tanklocksventil?
Har dynojet och har hört att det ska ställa till en del, men vet inte exakt vad?
Har alldrig pillat men en förgasare så jag tar gärna emot tips, vad ska bytas eller kontrolleras?
Behöver man bänka hojen efteråt eller räcker det med att koppla in en sån där kvicksilver mätare och justera?
Vad ingår i bänkning förutom papper på hk?

Till sist men inte minst ska kylarvätskebehållaren bytas då den läcker, nåt att tänka på?

Målet är att hojen ska gå som dröm och allt ska fungera till våren!

Back