Zx6r 2009

  • Thread starter Thread starter R2
  • Start date Start date

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
mja, det ser la ok ut

12693_broadcast06.jpg


12693_broadcast08.jpg


12693_broadcast07.jpg
 
Har aldrig förstått riktigt varför 600cc supersporthojar måste likna sina stora kusiner nästan till punkt och pricka!?
Är inte en av anledningarna man köper tex en ZX10R är för att den inte är lik nån annan hoj av vare sig tillverkare eller kubik? Och att folk ser då vad det är för hoj när man åker i stan... eller? Är inte posörfaktorn något man "köper" när man införsakaffar just den hojen man tycker om?
Inte så kul att betala 130000 för en literhoj som ser nästan helt identiskt ut som en 600cc ...

... tycker jag :confused:



//Dio
 
Varför kör dem med stora raketgevär till ljuddämpare för? Det känns lite som att de är tillbaka på år 1990 fast dem gjort den än lite större!

Asspipe FTW!
 
Nej Nej NEJ!

Nu ser ju den också ut som en pittögd krockad insekt, precis som 10:an.
Satan så fult!
 
Vad har hänt med alla japs-sporthojar?? Har inte sett en enda 2009a som ser bra ut....:va
 
Har aldrig förstått riktigt varför 600cc supersporthojar måste likna sina stora kusiner nästan till punkt och pricka!?
Är inte en av anledningarna man köper tex en ZX10R är för att den inte är lik nån annan hoj av vare sig tillverkare eller kubik? Och att folk ser då vad det är för hoj när man åker i stan... eller? Är inte posörfaktorn något man "köper" när man införsakaffar just den hojen man tycker om?
Inte så kul att betala 130000 för en literhoj som ser nästan helt identiskt ut som en 600cc ...

... tycker jag :confused:



//Dio
intressant åsikt, håller bitvis med.

Varför kör dem med stora raketgevär till ljuddämpare för? Det känns lite som att de är tillbaka på år 1990 fast dem gjort den än lite större!

Asspipe FTW!

euro3 avgaskrav, buller mm
 
AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH! Vilken idiot det än var som kom på idén att flytta ned dämparen borde få riksspö. Sedan har jag alltid tyckt att zx6rn (zexern?) ser riktigt tung och otymplig ut. Det verkar inte bli bättre.. Frontkåpan skriker touring. Hoppas att det är fotovinkelns fel.
 
Har aldrig förstått riktigt varför 600cc supersporthojar måste likna sina stora kusiner nästan till punkt och pricka!?
Är inte en av anledningarna man köper tex en ZX10R är för att den inte är lik nån annan hoj av vare sig tillverkare eller kubik? Och att folk ser då vad det är för hoj när man åker i stan... eller? Är inte posörfaktorn något man "köper" när man införsakaffar just den hojen man tycker om?
Inte så kul att betala 130000 för en literhoj som ser nästan helt identiskt ut som en 600cc ...

Dom som inte är haj på hojar ser bara en snygg hoj, dom som är haj på hojar ser rätt snabbt om det är en 600 eller 1000. Så jag förstår inte riktigt problemet?
 
Enda som är snyggare än 08:an är backspeglarna tycker jag.
Tråkigt att man gör en zx10 kopia av 600an.
Jag är inte mycket för det super råa stilen som dominerar alla nya sporthojar idag.
 
AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH! Vilken idiot det än var som kom på idén att flytta ned dämparen borde få riksspö. Sedan har jag alltid tyckt att zx6rn (zexern?) ser riktigt tung och otymplig ut. Det verkar inte bli bättre.. Frontkåpan skriker touring. Hoppas att det är fotovinkelns fel.
Vem vill ha avgassystemet uppe i röven så den ser tjock och ful ut, Kawasaki med kraschkåpor då behöver jag inget mer, sen är det väl bara fjollor som bryr sig om att den ska se dyr ut vid macken.
 
Dom som inte är haj på hojar ser bara en snygg hoj, dom som är haj på hojar ser rätt snabbt om det är en 600 eller 1000. Så jag förstår inte riktigt problemet?

Tänkte mest på att ibland vill man faktiskt att folk ska se direkt om man kör en 1000cc eller en 600cc utan att behöva kolla efter om det sitter olika blinkers eller avgasrör på de 2 hojarna.
Tänk dig om du köpte en Ferrari Enzo som såg nästan identisk ut som en Maranello.. skulle man betala 3 mille mer för att få en bil som enbart har små skillnader och bättre prestanda?
Som sagt, tror en väsentlig del av varför man skaffar sig en större snabbare och dyrare hoj/bil är just för utseendetskull, att man vill synas direkt.
Sant det där som du säger om folk som kan sina hojar och de som inte kan de, men just i detta och en del andra fall tror jag att likheterna hojarna emellan är allt för många för att man ska bli igenkänd direkt...

Bara min åsikt :)


Mvh
Dio
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top