Zx6r 2009

• Thread starter Thread starter R2
  • Start date Start date
Tänkte mest på att ibland vill man faktiskt att folk ska se direkt om man kör en 1000cc eller en 600cc utan att behöva kolla efter om det sitter olika blinkers eller avgasrör på de 2 hojarna.
Tänk dig om du köpte en Ferrari Enzo som såg nästan identisk ut som en Maranello.. skulle man betala 3 mille mer för att få en bil som enbart har små skillnader och bättre prestanda?
Som sagt, tror en väsentlig del av varför man skaffar sig en större snabbare och dyrare hoj/bil är just för utseendetskull, att man vill synas direkt.
Sant det där som du säger om folk som kan sina hojar och de som inte kan de, men just i detta och en del andra fall tror jag att likheterna hojarna emellan är allt för många för att man ska bli igenkänd direkt...

Bara min åsikt :)

Mvh
Dio

Du kör alltså hoj för att behaga andra o för att visa upp vad du har vid mcd?
Ja då förstår jag att de måste kännas otroligt hårt om nån skulle tro du har en liten 600 när du köpt de tuffaste som finns ju...

Ja då förstår jag att de måste kännas otroligt hårt om nån skulle tro du har en liten 600 när du köpt de tuffaste som finns ju...

Jag kanske betonade det där med att synas lite för mycket :)
Vad jag skulle ha skrivit är att en del av varför man köper vilken hoj som helst är just för utseendet, att man står ut från "mängden" och då uppnår man detta tex genom att ens hoj inte ser ut som en (i detta fall) en 600cc.
Vore det inte bättre om tex ZX6R hade en helt egen design som skilde sig från ZX10R? Annars kan tex kawa bygga helt identiska motorcyklar och stoppa en 600cc motor i ena och 1000cc i den andra. Enda skilnaden är då dekalen längst ner på kåpan.. "ZX6R" osv..

Bara min åsikt som sagt...

Mvh
Dio

Vad jag skulle ha skrivit är att en del av varför man köper vilken hoj som helst är just för utseendet, att man står ut från "mängden" och då uppnår man detta tex genom att ens hoj inte ser ut som en (i detta fall) en 600cc.
Vore det inte bättre om tex ZX6R hade en helt egen design som skilde sig från ZX10R? Annars kan tex kawa bygga helt identiska motorcyklar och stoppa en 600cc motor i ena och 1000cc i den andra. Enda skilnaden är då dekalen längst ner på kåpan.. "ZX6R" osv..

Mvh
Dio

Man vet vad man sitter på själv o man sitter på den hojen för den passar en själv bäst.
Jag har min hoj för jag trivs förjävla bra på den, sen får folk tro vad de vill om vad de e för hoj etc.

Självklart vill man ha en snygg hoj men det skulle aldrig funka att ha en snygg hoj som är som en påse skit att köra.

Mvh
Dio

Det är väll så överallt?

Inom bilar, andra märken osv tex 1098 och 848.

.. Det han sa med tillägget att: Jag trodde i min enfald att cc storlek var något man valde efter "körstil/önskemål" mm, och inte efter vad andra skulle tycka.
Jag ska inte komma o påstå att jag är världens mest självständiga människa men jag plockade iaf ut 750 cc den här gången just för att jag tillhör den veliga typen som vill ha det bästa av båda världar! :banana

Edit:

Och ang trådämnet( :rolleyes: ) så är det den klart fulaste jappse600:an ever! :mattias :detvarbättreförr

Bifogat

• cf74_27.jpg
    cf74_27.jpg
    44.1 KB · Visningar: 39
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back