ZX10R-tråden

Jag som hela tiden trott att jag kör omkring på en Supersporthoj:va
Den känns som en i alla fall:banana:banana:banana

Det är kanske nåt fel på dina:tungan

Verkar som vi skall hålla oss till en ZX10-tråd, okey för mig.

Att Apriliatråden är så oändlig kan man ju förstå, dom är ju italienska. Det går väl sönder hela tiden så dom har mycket att diskutera:D

Supersport = 600cc när den är fyrcylindrig
Superbike = 1000cc när den är fyrcylindrig

Snarare så att mina är mer rätt än svensson-zx10an :tungan
 
Jag skulle behöva hjälp med att veta att jag köpt rätt batteri, innan montering. 12v men hur många Ampere skall zx10r 06/07 ha? Någon som vet?
 
Last edited:
Apropå batteri.

Frugans hoj har batteriet blivit kortslutet på, vilket eftermarknadsbatteri är billigt/bra (dåligt kombination, jag vet :rolleyes:) till ZX10R 2007?

Tips emottages gärna på vart, hur dyrt och så vidare..

/ Jens
 
Apropå batteri.

Frugans hoj har batteriet blivit kortslutet på, vilket eftermarknadsbatteri är billigt/bra (dåligt kombination, jag vet :rolleyes:) till ZX10R 2007?

Tips emottages gärna på vart, hur dyrt och så vidare..

/ Jens

Ta måtten på det och åk till närmsta Biltema. Funkat fint på både hojar och bilar för mig.
 
MC-handlar har jag gott om. Saltade priser dessutom.

Prisvärt stämmer (oftast) inte överrens med MC-handlare.

/ Jens

ebay verkar inte bli så billigt heller med dagens $kurs.
1380.- inkl. frakt och svensk moms.

Kan du få dem att skicka paketet med privatperson som avsändare och skriva "gift" på paketet så 1104.-. Inte många säljare som går med på det tyvärr.

http://shop.ebay.com/?_nkw=YT12B-BS...2&_jgr=0&_localstpos=&_sticky=1&_stpos=&gbr=1
 
Ær i køpar tagen!

Lånar tråden lite, kænns som det ær rætt stælle att ta upp min fråga :)

Har hittat två intressanta ninjor, men ær helt rådvill. Vilken skulle ni ha køpt?

http://www.blocket.se/skaraborg/Kawasaki_zx_10r_27760960.htm?ca=14&w=3

http://www.blocket.se/stockholm/Kawasaki_ZX_10R_28096980.htm?ca=14&w=3

FØr och nackdelar enligt mig ær, -05an har styrdæmpare, ger inte intrycket att ha gått bana (men man vet ju aldrig), hørt att 04-05 ær "råare" att køra men vet ine om det stæmmer då jag inte har provkørt nån av dem och den sæljs av en butik.
-06an, det førljer med mycket godis, mindre mil, bra med krashkåpor då jag vill børja køra mer bana, snyggare....men då kommer jag till det att jag har hørt att 06-07 var tamare æn 04-05, stæmmer det?

Tacksam før hjælp, då jag måste ha en ny hoj omgående :D
 
Last edited:
Lånar tråden lite, kænns som det ær rætt stælle att ta upp min fråga :)

Har hittat två intressanta ninor, men ær helt rådvill. Vilken skulle ni ha køpt?

http://www.blocket.se/skaraborg/Kawasaki_zx_10r_27760960.htm?ca=14&w=3

http://www.blocket.se/stockholm/Kawasaki_ZX_10R_28096980.htm?ca=14&w=3

FØr och nackdelar enligt mig ær, -05an har styrdæmpare, ger inte intrycket att ha gått bana (men man vet ju aldrig), hørt att 04-05 ær "råare" att køra men vet ine om det stæmmer då jag inte har provkørt nån av dem och den sæljs av en butik.
-06an, det førljer med mycket godis, mindre mil, bra med krashkåpor då jag vill børja køra mer bana, snyggare....men då kommer jag till det att jag har hørt att 06-07 var tamare æn 04-05, stæmmer det?

Tacksam før hjælp, då jag måste ha en ny hoj omgående :D


-05:an är livligare, fladdrigare och känns rivig. 06 gjorde de hojen betydligt lugnare i chassit men motormässigt är det samma handgranats-drag. Om man höjer -06:an bak med ett 6mm shims så blir den lika pigg och snabbstyrd i chassit som -05 men den är ändå betydligt stadigare. 06:an har också en styrdämpare om du kollar på bilderna, det är en Öhlinsdämpare med lite mildare innehåll än racedämparen, men det går att få den hårdare med ett oljebyte:tummenupp

Som alltid är det det enskilda skicket som avgör, jag hade nog tagit -06:an bara för att jag gillar dem:) Att en hoj är bankörd spelar ingen som helst roll bara den är omhändertagen, bankörda cyklar är enligt min erfarenhet oftast mer välskötta plus att banåkare tar hand om sina grejer bättre, kör man bana så vill man att grejerna skall hålla och byter slitdelar innan de är slut. En gathoj är ofta betydligt mer hårdkörd och muggigare efter 2000 misslyckade wheelieförsök...
 
-05:an är livligare, fladdrigare och känns rivig. 06 gjorde de hojen betydligt lugnare i chassit men motormässigt är det samma handgranats-drag. Om man höjer -06:an bak med ett 6mm shims så blir den lika pigg och snabbstyrd i chassit som -05 men den är ändå betydligt stadigare. 06:an har också en styrdämpare om du kollar på bilderna, det är en Öhlinsdämpare med lite mildare innehåll än racedämparen, men det går att få den hårdare med ett oljebyte:tummenupp

Som alltid är det det enskilda skicket som avgör, jag hade nog tagit -06:an bara för att jag gillar dem:) Att en hoj är bankörd spelar ingen som helst roll bara den är omhändertagen, bankörda cyklar är enligt min erfarenhet oftast mer välskötta plus att banåkare tar hand om sina grejer bättre, kör man bana så vill man att grejerna skall hålla och byter slitdelar innan de är slut. En gathoj är ofta betydligt mer hårdkörd och muggigare efter 2000 misslyckade wheelieförsök...

tack så jætte mycket før ett bra svar!
 
Kom på en sak till, har læst att 10an ska ge 200hk med ramair....på vilka modeller finns det?
 
Kom på en sak till, har læst att 10an ska ge 200hk med ramair....på vilka modeller finns det?

04-05 = 184Hk med ramair
06-07 = 184Hk med ramair
08-09 = 200Hk med ramair

Ovanstående är tillverkarens siffror, vad de lämnar på bakhjulet är något helt annat. Precis som med alla andra hojar och bilar.

08:an känns ändå mycket snällare. 04:an är riktigt vild och rolig. Minsta rörelse på gasen så lättar framhjulet från marken.

04:an är enligt mig en av de roligaste gathojarna som finns.
06:an är ful så jag har aldrig kört den.
08:an är lättkörd, snygg och har styrdämpare original. Den är inte så buskul som 04:an men mycket lättare att köra snabbt med då den inte svarar så brutalt på gasen.
 
Den ser schysst ut, ska bli spännande att se det slutgiltiga resultatet!

kawasaki-challenge.com är för övrigt en mycket bra sida, jag vann min zx10:a där för ett par år sen! hoppas det kommer en ny tävling med nya modellen, det börjar bli dags för en ny hoj :banana:blah

Kolla här!
Teaser och designskisser (Obs, officiella) på 2011-års ZX-10R!
Ser ut att kunna bli en rätt spännande hoj.


http://www.kawasaki-challenge.com/

:yoparty:yoparty:yoparty
 
Tror det är 08 och framåt men jag skulle nog ta den uppgiften med en stor nypa salt...:)

tja min 08 ger 184 utan RAM på bakhjulet och är ej trimmad =) Så ta inte för mycket salt i den nypan! :D
 
Last edited:
Med största sannolikhet så köper jag en -07a imorn :banana:banana:banana
 
  • Gilla
Reaktioner: tcg
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top