ZX10R-tråden

Är lite orolig för att ja kommer få problem när jag besiktigar min zx10r -06 nu i år.
Först pga ja ej har orginal system på, och så saknar jag den där läppen där bak.
Han som sålde, "GLÖMDE" ge mig dom sakerna trots ja skulle få dom. O det är ingen ide att tjata tar bara tid.

Finns det någon här som har en sån hojj som skulle vilja hjälpa mig, kan hyra orginal system och den där "läppen". Eller så bjuder ja på en helkväll ;)

Kan tilläggas att ja gärna vill ha hjälp o skruva på allt då ja knappt kan byta hjul på en bil ;o Självklart mot betalning, om nu ingen tycker det är ett kul helg nöjje.

Gärna runt Västerås,Stockholm,Eskilstuna,Katrineholm,Arbåga,Uppsala,Enköping etc..


Eller tips på hur man kan tänkas lösa det på annat sätt.
 
"läppen" löser du ju lätt med provisoriska medel, köp tex såntdär metallband man kan skruva i på biltema/hornbach, den kan du böja och forma som du vill så du får en OK skylthållare.

bara att placera den under baklampan så har du skyltbelysningen klar, reflexen kan du köpa en gammal cykelreflex med klisterbaksida och klistra där skattemärket satt på skylten - helt OK i besiktningen (hade det själv så och frågade specifikt om det var ok, nemas problemas på besiktningen men polisen kan ha synpunkt om det på en dålig dag).

avgassystemet kan jag tyvärr inte hjälpa dig med dock, skaffa en DB killer nånstansifrån?
 
"läppen" löser du ju lätt med provisoriska medel, köp tex såntdär metallband man kan skruva i på biltema/hornbach, den kan du böja och forma som du vill så du får en OK skylthållare.

bara att placera den under baklampan så har du skyltbelysningen klar, reflexen kan du köpa en gammal cykelreflex med klisterbaksida och klistra där skattemärket satt på skylten - helt OK i besiktningen (hade det själv så och frågade specifikt om det var ok, nemas problemas på besiktningen men polisen kan ha synpunkt om det på en dålig dag).

avgassystemet kan jag tyvärr inte hjälpa dig med dock, skaffa en DB killer nånstansifrån?

Bra tips, DB killer har jag redan. Men så vitt ja förstått så får man inte byta ut nått egentligen. Så det är väl 50/50 om dom släpper igenom den.
Men självklart ska ja ha mina DB killers i, men bra med en backup plan om allt skiter sig.
 
Går nu i köptankar på en zx10 -04.

Har dock lite frågor som jag hoppas att ni experter här i tråden ska kunna hjälpa mig med:
- Serviceintervall: vad görs och vid vilka miltal? Kostnad?
- Barnsjukdomar/garantiåtgärder: Finns det nåt mer förutom ram, framfälg, generator?
- Ventiler: Behöver de justeras ofta och är det dyrt? Känsligt?

Något annat man ska se upp med eller tänka extra på?

Mvh
 
Går nu i köptankar på en zx10 -04.

Har dock lite frågor som jag hoppas att ni experter här i tråden ska kunna hjälpa mig med:
- Serviceintervall: vad görs och vid vilka miltal? Kostnad?
- Barnsjukdomar/garantiåtgärder: Finns det nåt mer förutom ram, framfälg, generator?
- Ventiler: Behöver de justeras ofta och är det dyrt? Känsligt?

Något annat man ska se upp med eller tänka extra på?

Mvh

nu är ju jag hemmamekare som fixar allt själv men det jag har upplevt med min zx10r 04a (efter att ha ägt honda VTR och aprilia innan) är att det är jävligt lättmekat, relativt billigt och lätt/snabbt att få fram delar till den.

bara det gör ju att det blir roligare att köra hoj tycker jag, sen gör det ju inget att den går utav bara heeeelvete oxå :D

har dock bara kört zx10an denna sesongen så inte hunnit göra några större ingrepp på den, bytt drivpaket, bytt avgassystem och fixat nytt styrlager är väl dom största ingreppen hitills, just styrlager och framgaffel kan väl vara värt att kolla lite extra på eftersom hojen wheelar i tid och otid, lätt att dom slits om man inte sköter den ordentligt.
 
nån som har koll på om fotpinnesatserna passar mellan 04-05an och 06-07ans modell?

hittat precis den modellen jag vill ha också har dom bara till 06an :huvet
ser dock jäkligt lik ut dom på 04ans.. eventuellt om nån i göteborgstrakten med 06a har lust att möta upp nån kväll så kan jag mäta lite.. kan vi ju ta en kvällstur också :tummenupp
 
Hej alla. Är på jakt efter originalkontakter till original fram och bakljus alt. trasigt fram och bakljus med hela anslutningskontakter till Kawasaki ZX-10R årsmodell 2008. Någon som har nåt originalskrot med hela kontakter liggande eller vet nån som har?? PM:a i så fall. Mvh / Kenneth
 
bubbelglas

Någon här som vet vem som har ett bra utbud av bubbelglas till en -09? Vet ej heller vilket glas som är bra. Synpunkter på detta samt tips vore uppskattat. Vore coolt med orange nyans då min är i den färgen....har dock inte sett det än. Kommer kanske framöver.
Tack på förhand
 
Någon här som vet vem som har ett bra utbud av bubbelglas till en -09? Vet ej heller vilket glas som är bra. Synpunkter på detta samt tips vore uppskattat. Vore coolt med orange nyans då min är i den färgen....har dock inte sett det än. Kommer kanske framöver.
Tack på förhand

Efter vad jag läst här på forumet så är Puig ett bra märke.
Seriöst förpackade iaf. :)
Hade bara mitt någon månad innan jag sålde hojen så ingen personlig erfarenhet av reptålighet. Som sagt enligt andra på SH ska de vara bland de bättre.

Det jag tyckte var att glaset fladdrade ganska mycket men det var nog inte glasets fel utan sättet det är fäst på -08.
-04 vill jag minnas var mycket stadigare i infästningen.
Kanske ska tilläggas att det är framförallt i 260+ jag störde mig på det.
Inte alla som kör i de hastigheterna varje dag har jag hört...
 
Hejsan hoppsan,
jag undrar om man får vara med o leka lite på dessa sidor då en 04 införskaffades idag 6/8-10 =)
 
Varvstopp?

Hej,

Jag har en zx10r -08 där varvstoppet tar i vid 13500 men mätaren visar till 15000. Det stämmer säkert men ville bara veta om det ska vara så?
 
Hej,

Jag har en zx10r -08 där varvstoppet tar i vid 13500 men mätaren visar till 15000. Det stämmer säkert men ville bara veta om det ska vara så?

Minns inte var varvstoppet låg på -08:an men toppeffekten ligger vid 12500 så 13500 som varvstopp låter rimligt.
Toppeffekten brukar ligga nära varvstoppet.
 
Hej,

Jag har en zx10r -08 där varvstoppet tar i vid 13500 men mätaren visar till 15000. Det stämmer säkert men ville bara veta om det ska vara så?

Tror att det är där någonstans. Undrar dock om inte det är konfigurerbart på samma sätt som med växelindikatorlampan?!?
 
Går i köptankar på en ZX-10R från 2006.
Några kända fel/brister?

Jag kör idag en Honda VFR vtec.
 
Går i köptankar på en ZX-10R från 2006.
Några kända fel/brister?

Jag kör idag en Honda VFR vtec.

Jag hade siktat på en -08 om du inte får en -06/07 till betydligt bättre pris.
Många tycker 06/07 var en designmiss från Kawa så köparantalet är mindre. -08 har högre specad effekt samt antispinn.
Sen är det en nyare hoj. :tummenupp

EDIT: Några generella fallgropar har jag inte läst om gällande ZX-10R om man bortser från framfälg samt ram på tidiga -04:or. De som haft problem är åtgärdade av Kawa utan problem.
 
Last edited:
Vad är bra pris på en -06:a idag? 60' ?

Sålde min -08 i absolut nyskick med LeoVince slipon, nytt Puig höjt kåpglas, nyrenoverad framgaffel med Öhlins raceolja, nyservad, servicebok, alla nycklar, alla originalprylar osv. för ca. 6veckor sedan.
Fick 76' (köparen(jalla-hejsan) blåste mig på 2', utlovat var 78').

Låg ute några veckor och han var den enda som hörde av sig. Nu är vi än närmare vintern så nu bör priset vara ännu lägre för en 08.

En 04/05 skulle jag säga en bit under 50', 06/07 något mer kanske men inte mycket över 50'.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top