ZX10R-tråden

Nån som använder Biltemas MC-OLJA i sin zx10R 04-05:A
Vet fortfarande inte om jag vågar lite på B-Tema!
Men det verkar ju som om andra gör de utan problem!
 
hej är de någon som har lust att lägga upp lite bilder på lösning på snygg skyltplacering, har inte bestämt hur jag skylten ska sitta så tips vore bra! det är till 04-05

Såhär kanske!
DSC_0733ut.jpg
 
Bränslelampan

Hej vet någon hur mycket soppa det är kvar när lampan tänds och "fuel" visas på mätaren??? Hojen är en 06a, det går fan inte att hitta något om detta i instruktionsboken som förövrigt bara duger som dasspapper!
Hur fan kan man skriva 80 sidor om instrumenteringen på en massa andra modeller och sen skita i ZX10r som den medföljde?:va
 
Hej vet någon hur mycket soppa det är kvar när lampan tänds och "fuel" visas på mätaren??? Hojen är en 06a, det går fan inte att hitta något om detta i instruktionsboken som förövrigt bara duger som dasspapper!
Hur fan kan man skriva 80 sidor om instrumenteringen på en massa andra modeller och sen skita i ZX10r som den medföljde?:va

på 04an är det ca 4 liter tror ja, för den börja blinka för mig sen åkte ja å tanka å då fick ja i ca 12.25 liter å då stog hojjen på stödet, då får man i typ 1l mindre soppa.. börjar blinka efter ja kört ca 16-18 mil :P..
 
3,5liter är det i min 04:a när lämpan tänds. Står klart och tydligt i min bok =)
Står heller inget om någon annan mcmodell i min bok..:va

Imorgon ska jag lämna in min hoj för byte av packboxar i framgaffeln...tror fan inte det är någon olja kvar snart..läcker som såll båda två =(
1000kr för jobb och olja, sen tillkommer packningssatsen..ca 300kr..inte så farligt ändå. Det är ett litet företag som någon har hemma i sin villa här i staden :)
http://www.eklof-suspension.com/
 
Last edited:
Nu står min rasade skrothög till Ninja på AVA MC för någon sorts analys om vad som har hänt! Det är väl bara att inse att hela sommaren är förstörd och hojlös pga Kawasakis bristfälliga kvalitet! Återkommer när dom hört av sig...
 
Powercommander

Är det någon som har powercommander på sin 08?
Isåfall hur har ni löst det med lambda o2 sensor eliminator?
Finns tydligen inte till 08-09 enligt dynojet.
 
Nu står min rasade skrothög till Ninja på AVA MC för någon sorts analys om vad som har hänt! Det är väl bara att inse att hela sommaren är förstörd och hojlös pga Kawasakis bristfälliga kvalitet! Återkommer när dom hört av sig...



Du får köpa en till så länge, har inte du pengar så har banken.....gynnar ju sverige om man handlar mer o så vet du väl......:1pajas nej jag förståer att de e skit.. hoppas de löser sig fort..
 
Hejsan alla! Hoppas jag inte bryter mitt i någon viktig diskussion.:rolleyes:

I vilket fall som helst, jag är spekulant på en zx10 -05. Den har varit omkull lite lätt och har lite små märken här och var. Verkar ha gått i marken ganska lugnt. Den har bara gått en 250 mil som övningskörningshojj. Den är ej import eller något annat. Det som lockar är priset och den låga milen. Men jag är rädd för att snubben kanske lackat om så mycket som möjligt ( kåpor har blivit proffs-omlackade ) för att dölja en större krasch. T.ex swing, gaffelben o.s.v. Fotpinnarna är även avbrutna.

Vad ska jag titta noga efter när jag ger den ett besök? Kan jag hitta dolda skador någonstanns?

Hjälp mig gärna. Hade varit kul med en sådan hojj :tummenupp
 
Hejsan alla! Hoppas jag inte bryter mitt i någon viktig diskussion.:rolleyes:

I vilket fall som helst, jag är spekulant på en zx10 -05. Den har varit omkull lite lätt och har lite små märken här och var. Verkar ha gått i marken ganska lugnt. Den har bara gått en 250 mil som övningskörningshojj. Den är ej import eller något annat. Det som lockar är priset och den låga milen. Men jag är rädd för att snubben kanske lackat om så mycket som möjligt ( kåpor har blivit proffs-omlackade ) för att dölja en större krasch. T.ex swing, gaffelben o.s.v. Fotpinnarna är även avbrutna.

Vad ska jag titta noga efter när jag ger den ett besök? Kan jag hitta dolda skador någonstanns?

Hjälp mig gärna. Hade varit kul med en sådan hojj :tummenupp


Den där ska du absolut inte köpa. Den kan gå sönder närsomhelst! det kan finnas dolda fel överallt!
Så skit i den och låt mig köpa den istället. :tummenupp

Närå, kolla efter sprickor i ramen framförallt, sen kan du ju kolla om hjulen spårar, fälgarna är hela och om framgaffeln är ok, han kanske har krockat lite smått istället för att "bara" ha gått omkull. Man vet aldrig.

Lycka till med köpet annars, fina hojar det där.
 
Hejsan alla! Hoppas jag inte bryter mitt i någon viktig diskussion.:rolleyes:

I vilket fall som helst, jag är spekulant på en zx10 -05. Den har varit omkull lite lätt och har lite små märken här och var. Verkar ha gått i marken ganska lugnt. Den har bara gått en 250 mil som övningskörningshojj. Den är ej import eller något annat. Det som lockar är priset och den låga milen. Men jag är rädd för att snubben kanske lackat om så mycket som möjligt ( kåpor har blivit proffs-omlackade ) för att dölja en större krasch. T.ex swing, gaffelben o.s.v. Fotpinnarna är även avbrutna.

Vad ska jag titta noga efter när jag ger den ett besök? Kan jag hitta dolda skador någonstanns?

Hjälp mig gärna. Hade varit kul med en sådan hojj :tummenupp

Det enklaste är att ta reg nummret och kolla med Transportmyndigheten (fd vägverket) hur många ägare det har varit på den och kanske kontakta någon av dom tidigare ägarna, det brukar ge en hel del information.
Jag tycker det låter lite skumt att en -05 bara har gått 250mil som en "övningkörningshoj" och har avbrutna fotpinnar.
Kolla dessutom registreringsbeviset om det är samma ramnummer i det och på hojen, är du osäker ta med dig en kunnig person som kan hjälpa dig att titta på hojen. :tummenupp
 
Är det någon som har powercommander på sin 08?
Isåfall hur har ni löst det med lambda o2 sensor eliminator?
Finns tydligen inte till 08-09 enligt dynojet.

Har nu fått tag på O2 sensor controllers med hjälp av KennethN.:tummenupp
Jag satte dit O2 sensors för ZX10 07 och det verkar funka bra!:banana
 
Är det någon som har koll på ifall det är samma framgaffel på 08an som på 04an? Jag tvivlar ju men de kanske finns en liten chans?? :confused:
 
Bänkade min -04 igår, helt original förutom ett Gianelli slip-on.
151.98hk och 103,34Nm
 

Bifogat

  • ZX-10R_dyno.JPG
    ZX-10R_dyno.JPG
    83.2 KB · Visningar: 252
Är det original bromsbelägg fram som gäller eller har ni andra rekommendationer? En -04, kör gata och bana.
 
Jag har ingen aning men fråga på http://www.zx-10r.net/

Där kan du säkert få hjälp!

Fattar mig inte på den sidan.. Jag reggade mig och allt var frid och fröjd. Skrev en tråd och presentera mig och frågade om mitt problem, postade.. Vart fan tog min tråd vägen? Hmm, kanske gjorde fel, postade igen. Då såg jag att de stog ett meddelande om att en moderator måste läsa och godkänna tråden innan den läggs ut. Men efter 2-3 dagar så har den fortfarande inte kommit fram :((((
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top