ZX10R-tråden

Jag hoppas du inte suttit och scannat in hela din bok. Är det exakt samma manual du har då? Kan ju vara värt att lägga upp ändå annars..
 
När du pratade med kawa, frågade du nått om att få ramen bytt på garanti då? Man tycker ju att det borde gälla även en importerad hoj. Kawasaki som kawasaki...


Ja det gjorde jag, och vad jag fick som svar som jag tolkade så
huvudsaken man har en ifylld servicebok, tysk som svensk.. eller
kvitton från auktiriserade "felstavning" firmor..

men jag har som sagt synat svetsfogarna, och dom ser inte klena ut, och då är jag som sagt utbildad svetsare... dom som får ramsprickor, beror på 2 saker...

1. körstilen
2. kawa's svetsmaskin har krånglat lite..

för det är väldigt få hojar som får dom där sprickorna..
 
Jag hoppas du inte suttit och scannat in hela din bok. Är det exakt samma manual du har då? Kan ju vara värt att lägga upp ändå annars..

:D Nej jag har samma som du! Ett hälvete att få ner den bara!:tummenupp
 
Hämta hem zx10:an igår

ja då va man en nystolt ägare av en zx10 -04:a då :)

finns några saker som jag skulle behöva innan säsongen börjar
så om någon själ har liggandes hemma någonstans..så hojta till då

1. Ensits-kuts
2. Styrdämpare = Öhlins, LSL eller någon annan kvalitets dämpare
3. Slipon = Behövs Ej, Beställt MIVV Moto GP Carbon
4. Krashpucks Fram
 
Last edited:
ja då va man en nystolt ägare av en zx10 -04:a då :)

finns några saker som jag skulle behöva innan säsongen börjar
så om någon själ har liggandes hemma någonstans..så hojta till då

1. Ensits-kuts
2. Styrdämpare
3. Slipon
4. Krashpucks

har kombinerade kraschpuckar bak med stödbobbins i fletalfärger för 385 kr st, har även såna som är av flygplansaluminium , 895 kr st, maila mig på rucknrunracing@telia.com för bilder mm
 
Är det någon som minns vad 1200mila service gick på?
Det är rätt många punkter som skall göras enl. serviceboken..
 
Är det någon som minns vad 1200mila service gick på?
Det är rätt många punkter som skall göras enl. serviceboken..


papperna som följde med min, stog det 610 euro :)..

nu har ja hittat på ett helt nytt Mivv moto gp carbon för 2999.. beställt nu :)
 
papperna som följde med min, stog det 610 euro :)..

nu har ja hittat på ett helt nytt Mivv moto gp carbon för 2999.. beställt nu :)


Det är bara byte av olja/filter/stift + 39 punkter som skall inspekteras vid 1200:a mil...är detta värt 7.000:- ???
Hur många av er tror att verkstaden kollar dom 39 punkterna, försök att få ett protokoll efter en ventiljustering, jag har inte lyckats (vi har bytt datasystem, bla bla och andra ursäkter) :gnissla
 
Är det någon som har en reservdelskatalog till zx10R 2004-2005 i PDF-format eller något annat digitalt format?
 
Lät det gå lite för lång tid mellan starterna nu i vinter så batteriet är helt urladdat. Prob är att jag inte förstår alls hur man ska få fram batteriet. Eller rättare sagt få av sadeln? Manualen gör mig inte klokare heller, en kompis har varit över med och han förstår inte nått. Det är en zx10r -06.

Är det inte så att man skruvar av ena sido kåpan (undersadeln) Eller nått? När jag gör det så känns de som den sitter fast så vågar inte bända ut den.

Vilket är rätt sätt för att få fram batteriet?

Mvh / Oscar
 
Lät det gå lite för lång tid mellan starterna nu i vinter så batteriet är helt urladdat. Prob är att jag inte förstår alls hur man ska få fram batteriet. Eller rättare sagt få av sadeln? Manualen gör mig inte klokare heller, en kompis har varit över med och han förstår inte nått. Det är en zx10r -06.

Är det inte så att man skruvar av ena sido kåpan (undersadeln) Eller nått? När jag gör det så känns de som den sitter fast så vågar inte bända ut den.

Vilket är rätt sätt för att få fram batteriet?

Mvh / Oscar

Vik upp den mjuka bakkanten på sadelns så ser du skruvarna, plättlätt:)
 
Är det inte så att man skruvar av ena sido kåpan (undersadeln) Eller nått? När jag gör det så känns de som den sitter fast så vågar inte bända ut den.

Vilket är rätt sätt för att få fram batteriet?

Mvh / Oscar

För det första så hjälper det inte att man startar hojen lite då och då. Låt den stå och underhållsladda batteriet.

Nu kan jag bara relatera till en ZX-6R 05a och en 07a men en Kawasaki är en Kawasaki. För att komma åt batteriet på dessa så skruvade man av plastkåporna under sadeln på båda sidorna. Dessa kåpor sitter fast med både skruvar och "ploppar", bara att dra ut när skruvarna är av. Efter detta så visar sig en skruv på varje sida som håller fast sadeln. När dessa är av för du sadeln framåt tills den lossnar. Sen ser du batteriet. På 05an var jag tvungen att lossa tanken för att komma åt batteriet men på 07an satt det mer åtkomligt.
Lycka till!
 
Samma på 08:a, dom 2 plast bitarna under sadeln sitter med skruv i framkant, sedan är det en typ av grov kardborre i plast på mitten (och det är där man inte känner för att börja bända, samt att framgår väldigt dåligt i manualen hur den sitter) i bakkant är det bara att dra rätt ut. Det tog en stund innan jag fick bort den första, så mitt råd är att lossa skruven (så klart), dra ut plastbiten och dela försiktigt "kardborren" med en spårmejsel, sedan är du "hemma"...:tummenupp
 
Last edited:
Vsr försiktig när du lossar sidokåporna vid sadel mina "ploppar gick av på båda sidorna men med 2 komponentslim fick jag fast dom igen.
 
Var försiktig när du lossar sidokåporna vid sadel mina "ploppar gick av på båda sidorna men med 2 komponentslim fick jag fast dom igen.
 
Last edited:
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top