ZX10R-tråden

word. om man åker jämnt med en gammal gixxer 400 i böjarna på gotland så spelar hojen mindre roll...

fick för mig att du provkört 08an, misstog mig tydligen...hoppas vi ses på ngn bandag så jag kan inspektera ktmen, har inte sett ngn IRL så att säga...

Det är bara att du hojtar till om du ser mej:)

Jag blev avhängd av en finne på en rc8 på skandinavian open så nog går det åka fort på en sån...

Om det var Sami Penna så blir dom flesta avhängda, oavsett vad han kör...:)

Jag minns en gång för många år sedan på Kemora, både han och jag körde R6 då. En av dom sista kurvorna innan startrakan är en vänster som är doserad. Jag hade i knä, fotpinne och allt annat som gick, jag gasade vad jag vågade och bakhjulet tuggade sej runt böjen. Jag tyckte att det gick fort.
Penna kom på utsidan, utan häng i ungefär dubbla farten. När jag kom ur kurvan höll han redan på att broms sej in i nästa sväng 100 meter längre bort. Då kände jag stor lust att börja med schack, knyppling eller möjligtvis bowling. Hoj skall jag då inte köra iallafall...:huvet :)

Men det är ett stort nöje att se honom brassa förbi i dom snabba svängarna, när hans bakhjul ligger en deciemeter utanför spåret och bara ritar 100-150 meter långa kablar på asfalten, det är som balett:)
 
Last edited:
Hejsan! Var och köpte mej en 10:a i helgen. nu undrar jag om någon har en svensk handbok i PDF format eller liknande. Handboken jag fick med var på finska så jag har inte så stor nytta av den.

Sen en annan fråga, skall båda lyktorna lysa i halvljusläge? På min lyser bara vänster.

Bara vänster som lyser ,så allt e som det ska även om det hade vart snyggare med 2 halvljus....
 
Det är bara att du hojtar till om du ser mej:)



Om det var Sami Penna så blir dom flesta avhängda, oavsett vad han kör...:)

Jag minns en gång för många år sedan på Kemora, både han och jag körde R6 då. En av dom sista kurvorna innan startrakan är en vänster som är doserad. Jag hade i knä, fotpinne och allt annat som gick, jag gasade vad jag vågade och bakhjulet tuggade sej runt böjen. Jag tyckte att det gick fort.
Penna kom på utsidan, utan häng i ungefär dubbla farten. När jag kom ur kurvan höll han redan på att broms sej in i nästa sväng 100 meter längre bort. Då kände jag stor lust att börja med schack, knyppling eller möjligtvis bowling. Hoj skall jag då inte köra iallafall...:huvet :)

Men det är ett stort nöje att se honom brassa förbi i dom snabba svängarna, när hans bakhjul ligger en deciemeter utanför spåret och bara ritar 100-150 meter långa kablar på asfalten, det är som balett:)

Äh, jag tror det var tur bara :gnissla :gnissla
 
Weeeeeee!
Nu är jag tillbaka i ZX10R-ligan igen. Fick min stulen i maj och var precis och hämtade min nya. Så glad att det spritter i hela kroppen, synd att det spöregnade 15 min in på premiärturen.
 
Många intressanta inlägg, hämtar min 10a imorgon, en -04 iofs men enl, många så går även den gamla att köra ikapp de flesta med även idag....
 
Får ej igång laptimern.

Hallå!
Jag har en ZX10R-07 som ju är utrustad med en laptimer. Min fråga är helt enkelt hur man aktiverar den? Via mode-knappen har jag tryckt fram 00.00.00 på displayen, men sen då? Trycker man sen på lap-knappen på vänster styrhalva händer inget. Någon som vet hur man gör?
 
Hallå!
Jag har en ZX10R-07 som ju är utrustad med en laptimer. Min fråga är helt enkelt hur man aktiverar den? Via mode-knappen har jag tryckt fram 00.00.00 på displayen, men sen då? Trycker man sen på lap-knappen på vänster styrhalva händer inget. Någon som vet hur man gör?

På min startar man laptimern på höger sida
sen trycker man för tid vid önskad punkt på
vänster sida varv efter varv
 
det är ingen som har lite original kåpor liggandes till 04 -05? gröna i bra skick.

Främst vänstersidan..


hör av dig via pm eller telefon 0706981703..

mvh nicke
 
finns det inte en start/stopp knapp på höger handtag??

haha jaha ja...jag trodde min var kass (eftersom den är strippat en de elektronik) men hade inte kollat höger handtag alls.......suck men tackar för tipset!
 
En grön 06-07 med få mil på mätaren verkar inte vara det lättaste att få tag på ?. Börjar nu se mig om efter en hoj med lite mer ryt i spisen och har då kommit fram till att ovannämnda skulle passa finfint. Hittar bara en 06a på mc-huset i malmö, såldes det inte många 06-07or ?. Man kanske får börja genomsöka den dåjjtiska marknaden !.
 
En grön 06-07 med få mil på mätaren verkar inte vara det lättaste att få tag på ?. Börjar nu se mig om efter en hoj med lite mer ryt i spisen och har då kommit fram till att ovannämnda skulle passa finfint. Hittar bara en 06a på mc-huset i malmö, såldes det inte många 06-07or ?. Man kanske får börja genomsöka den dåjjtiska marknaden !.

Du kan passa på att köpa en NY Kawasaki ZX10R-08 för endast 99000:- på www.stibix.se vi har ett fåtal kvar. Passa på det blir aldrig billigare.

Hälsningar Björn / Stibix.se
 
Jag är en stolt ägare till en zx10r 2008 och invigde den på bana i Tisdags, mycket nöjd. Förutom att burkan tog i asfalten i kurvorna, ska lämna in den och versktaden ska få flytta den så den inte blir i vägen. Rolig och den har vrid, kunde åka på 3ans växel hela Mittsverigebanan och det gick fort. Tycker jag i all fall, några ggr till så blir det nog hyffsade tider....!
 
Halloj,

Någon här som vet om jag kan klämma på ett 200/50-17 däck på min zx10-06...?

Även om det får plats så kanske hojen inte uppför sig bra....

/ Martin
 
Halloj,

Någon här som vet om jag kan klämma på ett 200/50-17 däck på min zx10-06...?

Även om det får plats så kanske hojen inte uppför sig bra....

/ Martin

Men men men varför ett 200 , fan den blir ju som en buss du kommer få hänga över som en galning för att lägga den ner.

180 profil så svänger den fin fint :D
 
Har lite problem med min 10:a

Där har suttit helsystem och powercommander på den tidigare, killen som ägde den körde mest rakt fram typ.

Helsystemet fick han behålla och powercommandern har jag plockat av.

Mitt problem är att jag tycker att den dricker soppa värre än en amerikansk v12:a, blandad lugn körning idag gick från full tank ner tills reservlampan började lysa ca 12 mil.

Kvar på hjen sitter nån såndärada bhp antibegränsare mojäng som tydligen skall släppa loss mer mellan 1 - > 4:an (tycker inte själv att det är nån skillnad mellan min gamla 04: och denna)

Tror att det är ett KN filter som sitter i hojen just nu , om det kan inverka.

Rent logiskt så skall den inte gå fett när man pillat bort helsystem och powercommandern. Då återgår väl allt till det normala? Eller :va

Några bra tips !?
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top