Det kanske jag testar på den lilla stumpen, tackdu kan också ta av grenröret och köra med varmluftpistol innifrån röret. funkar kanon!

Funderade på ugnen ett tag men det stora 4-exup får inte plats. Sen luktar det väl åt helsicke om inte annat.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det kanske jag testar på den lilla stumpen, tackdu kan också ta av grenröret och köra med varmluftpistol innifrån röret. funkar kanon!
Varm som attan med andra ord. Svårt att mäta den tempen själv.Skulle tro att avgaserna är ca 4-600 grader varma, om inte mer. Det räcker i vilket fall som helst![]()
Idag fick jag tid att testa ditt tips. Tack, funkade bra.du kan också ta av grenröret och köra med varmluftpistol innifrån röret. funkar kanon!
Köpte en sådan idag. Får duga tills något bättre dyker upp.Jag kör på en vanlig avgasklämma från mekonomen. Märkte att den vanliga standardklämman inte klämde så hårt.
Ljuset har ju varit framför näsan hela byggtiden.Det där ser ju ut som "tusen pengar"!!
Snyggt med andra ord.
Ser du ljuset snart?
Uhh, nu blev det väldigt tekniskt. Svårt med vad sakerna heter.1.
Rör sig slavcylindern ?
Kolla att "stången" sitter på rätt håll, (Rundad i ena änden)
Har du haft av kopplingen ? Kolla att korgen sitter rätt, den går att sätta fel, få går den inte in och klämmer plattorna.....
Har du skiftat slavcylinder / kollat att det stämmer mellan hojarna ?
2.
är det likadan lampa ?
3.
Sitter soppareservknappen på samma ställe org på bägge ?
På min 91-fighter går även där kablarna utanför....
Uhh, nu blev det väldigt tekniskt. Svårt med vad sakerna heter.
Är slavcylindern den mojäng som träs på den rundade stången som kommer ut från motorn? Den är original.
Tror inte kopplingen är fibblad med. Tror mer på att det hänt något med kopplingen i kraschen.
När jag startade hojen så hade kopplingshandtaget inget motstånd alls.
Jag har monterat av "mojängen" för att se om något rör sig där inne där den rundade stången skall
gå in, men icke.
Nä, strålkastaren är från SPn och har en sorts kontakt och kabelstammen är Thunderns och har en annan.
Funderat på att pröva sig fram att koppla ihop tåtarna med en sockerbit.
Soppareservknapparna är av helt olika typer. Thunderns är av den gamla goda sorten där man
vrider på soppakranen. SPns satt i plastkåporna, som en av och på kontakt.
Då var det rätt mojäng jag antog, slavcylinderna alltså.Okej, slavcylinden är den svarta grejen som kopplingsslangen går in i. (Vänstersidan, syns på bilden med kabelstammen)
Om du nu ändå skall felsöka kopplingen:
Töm motorn på olja.
plocka av kopplingskåpan (högersidan)
när du drar in handtaget så skall kopplingskorgen tryckas ut en liten bit (höger)
gör det inte det så får du dela mer...
kan prova lufta huvudcylingern t.ex. !
okej, soppaknappen är anledningen till dragningen iaf !
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |