Youtubefest - posta det bästa ifrån youtube.

Adler

Sporthojsnörd
Gick med
25 Mar 2015
Ort
På landet
Hoj
1984 Suzuki GSX 400 FWS, ZZR 1100 1990
Riktig klassiker
Och sist DelBollocks bytte klossar på sitt Harley-sänke i XL-1200 bygget så har han helt plötsligt ändrat metoder igen och struntade i kopparpastan utan kommentar... :rofl Lite som när Sossarna och Moderaterna gjorde en kovändning efter flyktingvågen 2015 och var tvungna att kopiera Sverigedemokraternas partilinje och backa världens mest extrema invandring litegrann...utan att erkänna sitt misstag :fakta
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Och sist DelBollocks bytte klossar på sitt Harley-sänke i XL-1200 bygget så har han helt plötsligt ändrat metoder igen och struntade i kopparpastan utan kommentar... :rofl Lite som när Sossarna och Moderaterna gjorde en kovändning efter flyktingvågen 2015 och var tvungna att kopiera Sverigedemokraternas partilinje och backa världens mest extrema invandring litegrann...utan att erkänna sitt misstag :fakta
Ja, exakt så är det. Blev fan av den här kanalen för 5 år sedan. Han har hur många sågningsvideos som helst som har botat ens deprimerade dagar. Allt började med Del och "Evans coolant" ?
1 el 2 gånger har han gjort videos av just min fråga och då hade han 50000 prenumeranter. Nu har han snart 100000

Ja, "sänke" ja, fan vad överdimensionerat allt är, förutom svingen då....Det nämnde Matt ett antal gånger också, lol
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
En riktig kungkvideo från Del igen
Han säger att den tunna plåtskärmen är en gaffelstabilisator, Dirty Garage Guy håller inte med, lol
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Är det inte gaffelstabilisator/stöd då?
Frågan är hur nödvändigt det är. Jag tog bort framskärmen på min CM400 men alla gubbar på hondaforumet säger att framskärmen funkar som stöd och om man tar bort den bör man ersätta med annat stöd. Framgaffeln är klen men jag märker ingen skillnad hittills iof.
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Är det inte gaffelstabilisator/stöd då?
Frågan är hur nödvändigt det är. Jag tog bort framskärmen på min CM400 men alla gubbar på hondaforumet säger att framskärmen funkar som stöd och om man tar bort den bör man ersätta med annat stöd. Framgaffeln är klen men jag märker ingen skillnad hittills iof.
I teorin kanske... rent praktiskt uppbarligen inte.
Minns att jag tittade i nån katalog på 90 talet på en "riktig" den var lika biffig som undre styrkronan
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Denna hade jag glömt bort, men j-vla bra video nu när man fått lite dragning till Kawasaki

 

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
I teorin kanske... rent praktiskt uppbarligen inte.
Minns att jag tittade i nån katalog på 90 talet på en "riktig" den var lika biffig som undre styrkronan
Även en tunn skärm ger rätt mycket stöd om den sitter stadigt med 4 skruv i gaffelbenen, märks tydligt på mindre hojar med smalare gafflar. Håll hjulet mellan knäna och vrid på styret med och utan skärm så kommer du nog märka skillnad i styvheten. Och det kan vara det lilla som avgör om den börjar wobbla eller inte.

Många skärmar har också förstärkning likt denna som jag gjorde på min 125a.
IMG_20210520_004822.jpg
IMG_20210520_005118.jpg

Om du tar en stabilisator i tunn plåt och vrider den för hand så är det inga problem om du rör den som den högra illustrationen av bulthålen. Men när den sitter bultad i gaffeln kommer hålen röra sig likt den vänstra och då blir det väldigt styvt även om det bara är en tunn plåt.
gaffelstabilisator.jpg
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Jo visst, men nu handlade det mest om att det kom från Del Bollox

Övrigt, en av hans senaste videos hade fler tummen ner än tummen upp, men ändå inte en enda negativ kommentar. (Youtube i England har de kvar den funktionen)

Säger väl allt om vad det är för kanal han driver. Folk får inte säga sitt. Folk som t om kan vara expert på ett ämne. Han är lite som min chef, bara rövslick är intressant fast han gör grova fel....t ex öppna kylarlocket på en het motor i form av "how to" video ?

Själv har jag varit blockad i åratal utan att ens ha skrivit något grovt eller påhopp.....Som många, många andra
 
Last edited:

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Jo visst, men nu handlade det mest om att det kom från Del Bollox

Övrigt, en av hans senaste videos hade fler tummen ner än tummen upp, men ändå inte en enda negativ kommentar. (Youtube i England har de kvar den funktionen)

Säger väl allt om vad det är för kanal han driver. Folk får inte säga sitt. Folk som t om kan vara expert på ett ämne. Han är lite som min chef, bara rövslick är intressant fast han gör grova fel....t ex öppna kylarlocket på en het motor i form av "how to" video ?

Själv har jag varit blockad i åratal utan att ens ha skrivit något grovt eller påhopp.....Som många, många andra
Tummar ner kan du fortfarande se med add-on i Chrome(return youtube dislike), jag kör det och kan se antal tummar ned.

Jag har följt Del sedan många år för underhållningen. Det är lite som att se ett barn lära sig gå, och för en stund blir man nästan imponerad och sen ramlar han pladask med ansiktet i en vattenpöl ?

delboy 221028.JPG
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Tummar ner kan du fortfarande se med add-on i Chrome(return youtube dislike), jag kör det och kan se antal tummar ned.
Då var det lite bollox från mig där. ?

Men går det att få det att fungera i appen?

Hur startar man youtube i chrome när man har appen? Den enda webbläsare jag kan starta youtube i är samsungs egna
 

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Då var det lite bollox från mig där. ?

Men går det att få det att fungera i appen?

Hur startar man youtube i chrome när man har appen? Den enda webbläsare jag kan starta youtube i är samsungs egna
Jag surfar nästan aldrig på mobilen så kan inte säga säkert men gissar att det bara funkar på dator.
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Tycker de hade lite lång framgaffel de första Trajorna (de första som kom vid comeback'en på 90-talet)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Hur var det att köra med navstyrning?
Som att köra en BMW GS, det niger inte vid broms, du vet inte vad framhjulet gör och du har ingen känsla för fästet. Det positiva är att fästet är väldigt bra så när du väl lärt dig att lita på att det faktiskt håller i så går det utmärkt att gasa på :)
Jag tyckte GTS en var rolig att köra, det var annorlunda men spännande och intressant :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top