Yoshimura GSX1230R Projekt

Haha magisk dialekt :)
Ser flådigt ut som fasen.
 
Tog en liten provsväng nu för att kolla att allt funkar inför besiktningen på torsdag och det gör det.

Det verkar även som att kopparpackningen håller tätt, nog för att jag växlade före 6500rpm (där det börjar hända något), men tills vidare så ser det då bra ut i alla fall. Den klarar väl "finkörningen" dom ägnar sig åt på besiktningen om den sen orkar med upp till 10-11000rpm återstår att se.

Roligt hur man kan konfigurera varvräknaren dock. Har skalan ställd från 0-4-11k rpm. Går att göra alla möjliga och omöjliga varianter. Riktigt skoj. :tummenupp

Mätaren fungerar förövrigt utmärkt och är grymt tydlig när man kör. Väldigt härligt. :)

Ska bara ha kontakt med någon på Race Technologys forum nu för att höra hur hastighets sensorn ska installeras. Det lilla bladet som följde med till den sa inte speciellt mycket...
 
Låter skitskumt när jag spelar in och pratar svenska. Snackar jag engelska låter jag mer som en engelsman / amerikan än en svensk.

Dom som träffat mig IRL kan intyga att jag inte pratar CP-dryg bonska alá Kalixmål. :tummenupp

Så är det alltid, man låter inte som man själv tror.... Blir skit bra med mätaren oxå, hela hojen är väldigt snygg, när ska tanklocket bli klart då eller har jag missat det helt? Vad blir det för lack sen då?
 
Så är det alltid, man låter inte som man själv tror.... Blir skit bra med mätaren oxå, hela hojen är väldigt snygg, när ska tanklocket bli klart då eller har jag missat det helt? Vad blir det för lack sen då?


vadå? säg inte att du ska lacka tanken?? utmätningstrecken runt tacklocket är ju awsome!
lite davinci aktigt sådär :tungan
 
Så är det alltid, man låter inte som man själv tror.... Blir skit bra med mätaren oxå, hela hojen är väldigt snygg, när ska tanklocket bli klart då eller har jag missat det helt? Vad blir det för lack sen då?

Haha, är väl så. :D

Vad gäller tanklocket så är det lagt på is tills vidare, men jag ska köpa på mig en till EF tank nån gång här framöver som ska moddas ordentligt med större kapacitet och lite sånt för att bli mer utav en endurance-tank. :)
 
Har fixat till det mesta småtjafset nu. Imorn ska jag montera fyra stycken tryck-knappar till displayen på plåten eftersom man inte kommer åt alla inställningar annars (såsom att byta från miles till kilometer på tripmätaren, styrkan på bakgrundsbelysningen, med mera...).

Förhoppningsvis lirar allt bra imorn och kanske blir det en sista provtur på onsdag innan besiktningen för att kolla att allt är OK. Ringer och ser om försäkring imorn också. Kanske får köra trafik tills vidare bara...

Ska även klura ut vars (hur) jag ska montera hastighetsmätaren på gaffeln nere vid navet för att få det så stadigt som möjligt.
 
Tänkte bara säga lycka till med besiktningen! Känns gött att det är så nära nu kan jag tänka mig:)

Ja, det känns riktigt kul! Det enda besvärliga momentet som återstår är väl försäkringsbiten. Dom flesta bolagen vägrar försäkra byggen om dom inte är ombesiktade som ombyggt fordon, får väl köra trafikförsäkring tills vidare och höra mig för lite om att göra en regbesiktning med all ny data för att det inte ska bli något strul.

Hur lång är kabeln?
Kom ihåg att du har ett hjul till :D

Inte nog lång. Den räcker nog till framdrevet men inte längre. Den går dock att montera snyggt och undangömt på gaffelbenet nere vid hjulaxeln. Ska bara tillverka ett fäste. :)

Idag fixade jag fyra knappar till mätaren så jag kommer åt alla inställningar på den. Man kan nämligen inte ändra från miles till kilometer och sånt i mjukvaran man får med på CD utan det måste göras direkt på mätaren. Fyra knappar á 19kr fårn Clas Ohlson får duga tills vidare.

Tycker det blev riktigt prydligt och en härlig kontrast till det svarta. :D

DSC_0001-57.jpg


DSC_0005-50.jpg


Nu återstår bara två saker: montera fast hastighetsgivaren och göra fästen till blinkers bak.
 
Såja, då var allt i ordning inför morgondagen. Köpte en cykeldator tillfälligt som hastighetsmätare då den till Race Tech mätaren strulade och inte ville vara med. Ska forska vidare i den nu här framöver, för utan den så saknar jag både hastighet, tripmätare och växelindikering och det är ungefär hälften av alla anledningar till att man har en mätare ö.h.t. :)

Wish me luck! :död
 
Såja, då var allt i ordning inför morgondagen. Köpte en cykeldator tillfälligt som hastighetsmätare då den till Race Tech mätaren strulade och inte ville vara med. Ska forska vidare i den nu här framöver, för utan den så saknar jag både hastighet, tripmätare och växelindikering och det är ungefär hälften av alla anledningar till att man har en mätare ö.h.t. :)

Wish me luck! :död

Lycka till:tummenupp
Det har hänt enormt mycket med hojen sedan förra sommaren då jag såg den.
Som sagt tidigare, du får komma och dricka kaffe och visa underverket någon gång i sommar. Jag PM:ar mitt mobilnummer senare.
 
Såja, då var allt i ordning inför morgondagen. Köpte en cykeldator tillfälligt som hastighetsmätare då den till Race Tech mätaren strulade och inte ville vara med. Ska forska vidare i den nu här framöver, för utan den så saknar jag både hastighet, tripmätare och växelindikering och det är ungefär hälften av alla anledningar till att man har en mätare ö.h.t. :)

Wish me luck! :död

Tänk på att mätaren ska ha backlite, en extern lysdiod funkar också/NH
 
Jag är kanske blind, men jag hittar inte vad übermätaren heter?


Jag är nyfiken för jag tänkte snickra ihop en egenbyggd i sommar och vill veta vad andra har för funktioner :hihi
 
Back
Top