Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
originallameller med tre mjuka fjädrar och tre hårda fjädrar.
Japp funkar bra. När jag köpte min första "superhub", tror det var -87, fick jag med tre hårdare fjädrar som jag monterade när jag böt korgen - fungerade kanonbra. Hade aldrig några problem med kopplingen sedan.
Angående lamellerna så låter det som att du behöver en till om du ska använda trimmlamellerna. Som du säkert vet så är det olika många lameller i motorerna beroende på årsmodell. Det varierar mellan 9 & 10.
Har för mig att det var 9st från början och att Suzuki böt till 10st -83 för att få en större total anläggningsyta. Samtigt blev dom tunnare för att få plats i samma utrymme.
Kul att du har lokaliserat problemet, han du med någon riktig testrepa efteråt?
Blev en provtur för en stund sedan och allt fungerar utmärkt! Det är ett jäkla drag i motorn nu oavsett växel och inte en tanke på att den ska hålla på att kvävas vid gaspådrag. Nu är det bara sikta in sig på att besiktiga hojen!
Kopplingen fungerar också finfint men jag ska ta och leta rätt på klenare fjädrar. Det blir lite overkill att ha superhårda fjädrar så man får jobba ihjäl vänsterhanden när man ändå har en lockup som nyper mer och mer i takt med att motorvarvet ökar.
Däremot så kommer jag inte ifrån att ventilkåpspackningen) fuktar. Det blir som en oljedimma på framsidan av motorn och det samlas sen på kylflänsarna och såsar ner på grenrören. Toppackningen är tätare än tätast efter att jag drog åt toppmuttrarna till 50Nm så det är inte där problemet ligger. Jag antar att det är en kombination av mina höglyftkammar med hög duration, min toppsmörjning samt högre oljetryck till smörjningen på kammarna som gör att det samlas väldigt mycket olja kring avgaskammen och detta trycks då i sin tur ut genom ventilkåpspackningen.
Ska öppna upp avluftningen på ventilkåpan ordentligt och se om det kan råda bot på problemet. I annat fall får jag väl hitta något klet att sätta på ventilkåpspackningen för att det ska hålla tätt, frågan är bara vad...![]()
Hur funkar vevhusventilationen?
Jodå, den fungerar som den ska, men jag är rädd att avluftningen på ventilkåpan inte gör det.
Men sen kom jag även på att det kan smita igenom lite olja nånstans ifrån kamkedjetunneln (vid toppackningen) men det ser inte ut som att det är därifrån oljan kommer.
Jäkla lurigt...![]()
Snabba ryck med engelsmännen. Mätaren är redan på gång!
Och visst är den läcker!
![]()
Blir spännande att se när den kommer till veckan.![]()
Ska du nyttja "BOOST" funktionen
rackarns snygg display med många möjligheter, hur mycket kan den logga, kanaler etc?
Ska du nyttja "BOOST" funktionen
rackarns snygg display med många möjligheter, hur mycket kan den logga, kanaler etc?
Jag trodde att du skulle köra med hojen och inte spela tv spel på den![]()
![]()
TVspelsgenerationen - klarar sig inte utan
![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |