YES, första segern till Räikkönen!

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
Nu satt äntligen första segern för sesongen, schümachers segerparad är bruten.
Det tyckte jag verkligen han förtjänade!

För övrigt ett jävligt intressant och kul lopp att kolla på :banana

Han hade bara tur.

1. Hanns däck small inte (Michelin)
2. Schummis däck hann inte få upp tempen pga alla gul flagg.

:7peta :fakta

Jääklar!! Jag som just skulle sätta mej och kolla på bandet med tävlingen!! :mad: :)

Jaja, kul för Kimmi iaf :tummenupp

gixxer_chrille skrev:
Han hade bara tur.

1. Hanns däck small inte (Michelin)
2. Schummis däck hann inte få upp tempen pga alla gul flagg.

:7peta :fakta

3.Hans motor exploderade inte
4.Han körde inte långsammare än vad han gjorde
5.Han fick inte bensinstopp
6.etc etc

Han var först i mål, det är allt som räknas.

Chris Ash skrev:
3.Hans motor exploderade inte
4.Han körde inte långsammare än vad han gjorde
5.Han fick inte bensinstopp
6.etc etc

Han var först i mål, det är allt som räknas.

Precis, och vadå?!
Tycker inte dom flesta att det börjar bli liite tråkigt när "shümi" tar hema varena race?

PollySmurf skrev:
Nu satt äntligen första segern för sesongen, schümachers segerparad är bruten.
Det tyckte jag verkligen han förtjänade!

För övrigt ett jävligt intressant och kul lopp att kolla på :banana

Jag som sket i att titta idag :mad: Tänkte att det skulle bli ännu en tysk högst på prispallen och kunde aldrig tänka mig att Kimi skulle vinna :yoparty

F1 har blivit så tråkigt (resultatmässigt) att man nästan misstänker att Schumi maskar lite för att inte vinna varje lopp och därmed tvinga fram ytterligare regeländringar. Bernie har ju sagt att det bästa för F1 vore om Schumi slutade! Resultatmässigt är det väl tyvärr så även om jag tror att han som förare är något överskattad (dock fortfarande bäst men inte med så stor marginal som det verkar), däremot är han nog en fantastisk utvecklare av bilen. Både Benetton och Ferrari har dragit nytta av det, Ferrari sög ju innan han kom dit trots megabudget.

Tur att man är teknikintresserad, annars hade man ju gett upp F1 helt för åratal sedan.

Ninjaboy skrev:
F1 har blivit så tråkigt (resultatmässigt) att man nästan misstänker att Schumi maskar lite för att inte vinna varje lopp och därmed tvinga fram ytterligare regeländringar.

:rolleyes:

Ninjaboy skrev:
Ferrari sög ju innan han kom dit trots megabudget.

Fel, Ferraris budget har ökat dramatiskt sedan Schumi började där.

Meissner skrev:
Med tanke på hur mycket han anstränger sig för att beskriva ett sömnpiller som ett extremt tufft race så är det inte svårt att undra lite om man är konspiratoriskt lagt. :hihi

Meissner skrev:
För att påstå att jag har fel måste väl Ferrari haft en liten budget innan och det tror jag knappast på. Jag har hört siffror på att de spenderar ungefär lika mycket som McLaren och Williams tillsammans trots att dessa två torde vara tämligen överlägsna resten. Officiella siffror lär väl vara svåra att få tag på dock.

Men jag tror säkert att Ferraris budget ökade dramatiskt i och med hans fetlön. :)

Ninjaboy skrev:
För att påstå att jag har fel måste väl Ferrari haft en liten budget innan och det tror jag knappast på. Jag har hört siffror på att de spenderar ungefär lika mycket som McLaren och Williams tillsammans trots att dessa två torde vara tämligen överlägsna resten. Officiella siffror lär väl vara svåra att få tag på dock.

Men jag tror säkert att Ferraris budget ökade dramatiskt i och med hans fetlön. :)

Men då borde ju Toyota vinna de plöjer ner mest pengar av alla stallen...

Go Skomakaren, men som sagt roligt även när andra vinner...

Ninjaboy skrev:
F1 har blivit så tråkigt (resultatmässigt) att man nästan misstänker att Schumi maskar lite för att inte vinna varje lopp och därmed tvinga fram ytterligare regeländringar. Bernie har ju sagt att det bästa för F1 vore om Schumi slutade! Resultatmässigt är det väl tyvärr så även om jag tror att han som förare är något överskattad (dock fortfarande bäst men inte med så stor marginal som det verkar), däremot är han nog en fantastisk utvecklare av bilen. Både Benetton och Ferrari har dragit nytta av det, Ferrari sög ju innan han kom dit trots megabudget.

Tur att man är teknikintresserad, annars hade man ju gett upp F1 helt för åratal sedan.

Ja, varför slutar inte mikke? :rolleyes:

Han må va en bra förare, men hans team är med överjävligt bra.
Hur ofta gör ferrari-teamet en tabbe i depån?
Och hur ofta rasar ferraribilarna?

Meissner skrev:
:rolleyes:

Fel å fel, Ferraris budget har ALDRIG varit liten, däremot har den säkert ökat sen skomakaren gjorde entré... :rolleyes:

Michelle No2 skrev:
Men då borde ju Toyota vinna de plöjer ner mest pengar av alla stallen...

Läs min tidigare post...han är en fantastisk utvecklare av bilen. Bättre på det än att köra. Allt för ofta när det har varit jämna race har han gjort "enkla" misstag eller tagit till tjuvknep. Oftast behöver han inte det eftersom bilen och teamet är fullständigt överlägset. Vem trodde t ex att det var möjligt att vinna med fyra depåstopp?

Bra lopp, Schumi tog 7:e VM-titeln.
Grattis till Kimi, bara det inte blir en ful ovana att stå högst upp på pallen.
Rubens gjorde en stark insats, Renault kan börja med nåt annat och Michelin kanske ska kolla över däcken ett par gånger till.
På Monza hoppas vi att dom röda är tillbaks där dom hör hemma i dubbel bemärkelse :tummenupp

Tack så jävla mycket för att du förstörde min kväll genom att skriva detta i topic. Förbannade idiot.

har läst ett rykte (tror det var i en finsktidning) att skomakaren kan inte ställa in bilen utan kör med samma instälningar som barrichello... men som sagt så var det en finsk tidning.

Nästa år så kommer McLaren eller eventuelt Williams om Häkkinen kör :yoparty

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back