Yamaha XT500 review

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Tur att man inte har någon bondgård för då hade jag blivit tvungen att köpa en XT.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Han är för jäkla hemtrevlig, den där Harry. Som Ernst ungefär fast med en viss dragning åt ökenrally-hojar. Förklarar precis lagom ingående vad som utmärker varje modell.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Ja det är ju en sån man vill ha. Nu har jag en 1981 Honda XL500s som jag lyckades fånga häromåret, den verkar vara nåt i stil med XTn här. Man vill väl egentligen ha alla dom japanska märkena i den kategorin, och från dom åren.
Kan man kanske säga att det var dom gyllene åren för dessa hojar?
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Haft både XL 250 och XL500. blivit orimligt dyra de där offroadhojarna typ XT och XL.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Haft både XL 250 och XL500. blivit orimligt dyra de där offroadhojarna typ XT och XL.
Ja, lite trist att de inte blir lika lättåtkomliga för vem som helst. Men om man
hittar den där perfekta lilla grusvägen, så tycker jag att körglädjen då står lika högt som på vilken bandag som helst med sporthojen. Så på sätt och vis tycker jag att körglädje och användbarhet motiverar ett högre pris för fina offroadhojar. Buskhojar och stugmoppar är en annan sak.
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Är inte XL250 ett bättre val av dessa två? Visserligen mindre effekt, men också mindre vikt att hantera och säkert lättare att kicka igång. Dessvärre är 250an ännu ovanligare än 500an.
Jo, när jag kickat mig svettig på xl500:an så vek sig stödet och jag for i backen... sen sålde jag den. 12 år sedan ca, fick alldeles för lite, men så var den rätt buskig. 250:an svek mig aldrig dock!
 
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Helgen efter midsommar arra...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Helgen efter midsommar arra...

Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Top