Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Glömde en fråga... HD mfl kör ju med singelgasare till tex 1200cc så det borde ju gå att få tillräckligt med luft&bränsle med singelgasare även till TR1:an?

Om man fixar ett insug med tillräcklig innerdiameter som inte blir för klumpigt, så går det naturligtvis att montera en förgasare som är tillräckligt stor.
Det behövs dock något större diameter än harley 1200 original.
Flödet bestämmer effekten.
Till en TR1a behövs en förgasare som klarar sisådär 80 hk.
Enkelförgasare på långt insug ger mer kraft på låga varv.
Dubbla förgasare på korta insug ger mer kraft på höga varv.
Om man väljer två lagoma trottelförgasare, till exempel:
Så går det nog att använda original luftburk med lite extra hål.
Eller bygga en ny.
Jag kör med en äldre mikuni, rund trottel, 36mm venturi.
Jag kör med en äldre mikuni, rund trottel, 36mm venturi.

Googlade lite och blev inte klokare. Allt från att det går kalas med syntet till att syntet är döden för koppling mm på en gammal TR1:a....
Vilken skillnad! Klart lysande uppgradering med fyrkolvsoket och ny pump, riktigt nöjd! 
Biltema syntet.

Om TR1-gurun säger syntet så får det bli så!![]()
Tack!
Provar dock med OKQ8's (racingoil?) eftersom den kostar i princip lika mycket som biltemas... får hålla tummarna för att det inte går åt![]()
Guru är jag inte.
Men biltemas syntetolja har jag hällt i diverse hojjar och aldrig haft kopplingsproblem.

en massa mil


beställda för sommarens långtur, kört med ryggsäck innan men tänkte prova något annat nu. Även beställt ett större framdrev för att få ner varvtalet i högre hastigheter... tyvärr med annan hålbild så det blir till att göra en ny låsbricka.
Även beställt ett större framdrev för att få ner varvtalet i högre hastigheter... tyvärr med annan hålbild så det blir till att göra en ny låsbricka.
![]()
Även beställt ett större framdrev för att få ner varvtalet i högre hastigheter... tyvärr med annan hålbild så det blir till att göra en ny låsbricka.
![]()
|
|
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Bike är på plats på sommarv... |
|
|
Nortons comeback
Norton gör en triumferande ... |
|
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl
Teknik – nya mc-motor... |
|
|
|
Enfield presenterar sin stora twin
Efter spionbilder, hintar o... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |
|
|
Framtidens hjälmar är här!
Bland finesserna finns ljus... |
|
Öhlins, som under många år ... |