Yamaha TR1 -81 café racer/ streetfighterprojekt

Fan vad skönt stuk du fått på den! :) Hur planeras det att lackeras?

Tack! Ledsen för sent svar men det är ju semestertider=) Ramen, sving och gaffel blir mattsvart. Tanken ska förbli polerad och klarlackad sen kommer det lite andra detaljer i rött men det är inte klart än.
 
jag har för närvarande problem att ladda upp bilder. Mycket har hänt och jag ska jobba på det.
 
Nu funkar det igen!
Nytt är att SFRO besiktningen gick bra i stort men jag hade använt för hårt stål i överdelen av svingen så jag fick riva och bygga om i mjukare hydralrör. Jag valde att sänka hojen lite i bak och fästa rören längre bak. Blev bättre tycker jag.
IMG_2448.JPG IMG_2704.JPG IMG_2705.JPG

Just nu är det byte av motorpackningar som står på schemat. Lättmekat när det ser ut såhär=)
IMG_2710.JPG

Jag har haft stora problem med en snygg lösning för baklyse och blinkers så det här va det bästa jag kunde komma på. Vad tycker ni?
IMG_2719.JPG IMG_2717.JPG

Nu ligger ramen och svingen och väntar på matt svart pulverlack.
IMG_2725.JPG
 
Är det någon som har eller vet någon som har ett fäste till kopplingshandtaget till en Yamaha R1 98- 02 liggandes som den vill sälja? Ebay tar för lång tid och skrotarna i närheten har ockerpriser :mad

Tacksam för svar!
 
coolt bygge! undrar bara hur en egentillverkad sving går egendom besiktningen?? har dålig koll :( planerar själv att bygga en cafe racer:P
 
Bra jobbat!
Angående lyse, skulle personligen behålla det rent under sadeln. Var ska du ha regplåten? Kanske lysen ihop med den?
 
Ser ut att bli riktigt bra! Inköpte mig en Virago -86:a igår som jag skall bygga på. Fick den snorbilligt då den stått i många år efter en marksyning, och just nu inte går starta. Är dock ett budgetprojekt, så jag kommer att behålla orginalsving och gaffel, så jag slipper blanda in RFSO, men ska försöka få dit ekerfälgar på den. Startar en byggnad när jag fått hem den. Du har inte kvar orginalfälgarna, kan tänka mig dom om jag inte har råd med ekerfälgar.
 
Ser ut att bli riktigt bra! Inköpte mig en Virago -86:a igår som jag skall bygga på. Fick den snorbilligt då den stått i många år efter en marksyning, och just nu inte går starta. Är dock ett budgetprojekt, så jag kommer att behålla orginalsving och gaffel, så jag slipper blanda in RFSO, men ska försöka få dit ekerfälgar på den. Startar en byggnad när jag fått hem den. Du har inte kvar orginalfälgarna, kan tänka mig dom om jag inte har råd med ekerfälgar.

Om inte Ebsson vill bli av med sina så har jag två uppsättningar TR1 fälgar...
 
Ser ut att bli riktigt bra! Inköpte mig en Virago -86:a igår som jag skall bygga på. Fick den snorbilligt då den stått i många år efter en marksyning, och just nu inte går starta. Är dock ett budgetprojekt, så jag kommer att behålla orginalsving och gaffel, så jag slipper blanda in RFSO, men ska försöka få dit ekerfälgar på den. Startar en byggnad när jag fått hem den. Du har inte kvar orginalfälgarna, kan tänka mig dom om jag inte har råd med ekerfälgar.

Du hade fått dom av jag har tyvärr inget kvar. En del av dealen med killen jag köpte den av var att jag lämnade tillbaka allt jag inte behövde.
Men MrMadMax hade visst så kolla med honom=)
 
Började plocka ihop allt igen. Allt är lackat och klart, det som är kvar är eldragning, nya slangar till bromsarna, ny fälg i fram och montering av bakdrev.
Är ganska nöjd med färgkombinationen på framgaffeln. Börjar bli otålig nu!

IMG_2807.JPG IMG_2812.JPG
IMG_2813.JPG IMG_2814.JPG
IMG_2817.JPG IMG_2819.JPG
IMG_2822.JPG IMG_2825.JPG
 
Bra jobbat!
Angående lyse, skulle personligen behålla det rent under sadeln. Var ska du ha regplåten? Kanske lysen ihop med den?


Lyset syns inte från sidan, blev rätt coolt ändå. Jag har regplåten på vänster sida av bakhjulet. Mer bilder kommer.
 
coolt bygge! undrar bara hur en egentillverkad sving går egendom besiktningen?? har dålig koll :( planerar själv att bygga en cafe racer:P

Så länge du kan svetsa och använder mujukt stål så är det inga problem. Det ställer lite krav på fjädringsväg om du ska bygga på en monoshock som min men jag har överdimensionerat svingen för att vara på säkra sidan. den skulle nog kiúnna väga 5-6 kilo mindre men jag ville att den skulle vara rejäl.
 
Du hade fått dom av jag har tyvärr inget kvar. En del av dealen med killen jag köpte den av var att jag lämnade tillbaka allt jag inte behövde.
Men MrMadMax hade visst så kolla med honom=)

Det blir riktiga ekerfälgari mitt projekt, men tack iallafall
 
Huset till tändningen och startknappen färdig. Tog 8 timmar att kapa, svetsa, spackla, dra el och montera.. suck blir fan aldrig klar.

IMG_2958.JPG IMG_2959.JPG IMG_2960.JPG
 
Sadeln äntligen på plats! Är supernöjd med hur det blev. Jag har dragit länge på hur designen ska se ut och letat efter rätt sadelmakare. Jag kan varmt rekommendera Monica Lindström i Uppsala som sydde denna diamant på bara ett par dagar. Är någon intresserad av att få sin sadel gjord så är det bara att höra av sig i inboxen så förmedlar jag kontakten=)
IMG_3021.JPG
 
Snygg sadel!! :tummenupp
Är rutmönstret sytt?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top