Yamaha Ténéré 700

Du har rätt ... Jag har blivit förälskad i en annan...

En Vespa GTS 300!!!!

Letar som faaaaan eftr vad som kommer att bli min brutala camping-machine!

Enn upptrimmad 200px med lastgaller fram och bak dät utrustning ska få plats.

Oooooo yeha baby!

Ta flyget till Luleå och så en semestertripp på Vespa hem

Alltså, det är fan att inte tiden räcker till. Hade gjort det alla dagar om inte kidsen gått i skolan samt jag var 100% säker på valet mellan 125 och 300cc. Resan hade varit episk! 😀

Flrresten, har en extra Rally Seat till salu för Tenere 700. Den höga. Helt nyskick. 3000 spänn om någon är sugen. Kostade 5200 ny.

Alltså, det är fan att inte tiden räcker till. Hade gjort det alla dagar om inte kidsen gått i skolan samt jag var 100% säker på valet mellan 125 och 300cc. Resan hade varit episk! 😀
Tänk så här istället:
Du kommer aldrig att veta, om du inte provar.
Så….seså….knip den - vad har du att förlora som kan ställas mot en episk resa 😀

Så kan det vara, men märklig design av japanerna, dom har någon mysko dragning till det.
Det spelar ju liksom ingen roll vilken modell man tar, alla verkar ha samma ”finess”, så det är ju medvetet.
Liksom att dom vägrar att gör en 24-timmars klocka i instrumentet :va

Förutom att japanska grejor är driftsäkra så får man inte soppatorsk heller. På Landcruisern tändes lampan när det var mer än 20 liter kvar i tanken. :va.

De vägrar inte göra 24h-klockor; däremot har de fortfarande kvar 12h-klockor i lager sedan 1976 och de skall ta slut först.

Med vänlig hälsning,

Lite service inför kommande äventyr.
Nytt bakdäck, samma som kommer original, jag tycker att dom funkar bra till mycket, och med bra livslängd.
Får ut ca 1000mil på bakdäcket, och framdäcket fick faktiskt 1600mil, men jag borde ha bytt det strax innan 1500, för då började en konstig känsla att infinna sig, det kändes som att fälgen var oval!
Drivpaketet tog jag i förebyggande syfte, för att slippa fundera när jag är i Polen eller Italien, så knappt 2000mil, och det fanns faktiskt mer att ge på det.
Ganska ok tycker jag, och jag smörjer aldrig kedjan kan jag tillägga.
Tändstiftsbyte, luftfiler och även bromsbelägg bak (vilket jag härleder till förarfel).
Så, nu är vi redo igen tänker jag!

Service_T7.jpg

Ni som kör T7or med QS; är det samma Wow-känsla som jag föreställer mig? Det måste vara alldeles fantastiskt att bara trampa i växlarna under låånga uppställ!

CMS säljer inte T7-delar, nån som vet varför?

Ni som kör T7or med QS; är det samma Wow-känsla som jag föreställer mig? Det måste vara alldeles fantastiskt att bara trampa i växlarna under låånga uppställ!
Vet inte hur det är på T7or med QS. Men på min KTM 790 jag hade förut funkade inte QS med spinnande bakhjul. Tråkigt

Vet inte hur det är på T7or med QS. Men på min KTM 790 jag hade förut funkade inte QS med spinnande bakhjul. Tråkigt
Låter inge kul. Hoppas den på T7 funkar i fullspinn. Efterlyser nån som provat på T7!

Är det inte så att dom köper upp andras lager?
Så till nyare hojar finns det inte så mycket restlager att köpa?
Bara en teori från mig.
Visst, så kan det säkert ligga till, helt klart. Men det är ju en begränsning och dessutom kul att kolla priser på delar.

Ursäkta en dum fråga här men jag kan för mitt liv inte hitta blinkersreläet på min -24?
Enligt alla filmer och instruktioner så sitter relät på höger sida (bakifrån sett) bredvid ett annat relä, gummiupphängt på en flik på ramen. Det andra relät finns där, det främre. På den bakre palatsen där blinker relät ska sitta finns det ingenting?!?!?
Jag har letat mig grå (are än vanligt), haft bort alla kåpor och lyst in där under men det finns ingenstans? Jag har bytt till miniblinkers bak så det blinkar för snabbt. Jag har det nya relät och allting är frid och fröjd, om jag bara kunde hitta reläeländet? Med original blinkers så fungerar det såklart utmärkt så det finns ju ett relä någonstans?!?!?!?

Några ideer?

Ursäkta en dum fråga här men jag kan för mitt liv inte hitta blinkersreläet på min -24?
Enligt alla filmer och instruktioner så sitter relät på höger sida (bakifrån sett) bredvid ett annat relä, gummiupphängt på en flik på ramen. Det andra relät finns där, det främre. På den bakre palatsen där blinker relät ska sitta finns det ingenting?!?!?
Jag har letat mig grå (are än vanligt), haft bort alla kåpor och lyst in där under men det finns ingenstans? Jag har bytt till miniblinkers bak så det blinkar för snabbt. Jag har det nya relät och allting är frid och fröjd, om jag bara kunde hitta reläeländet? Med original blinkers så fungerar det såklart utmärkt så det finns ju ett relä någonstans?!?!?!?

Några ideer?
Det verkar vara flyttat.
Hade första årsmodellen, och då satt det som du beskriver.
Nu har jag en nyare, och för sig WR, men där sitter det långt fram, bakom främre vänstra sidokåpan.
Kan vara värt att slå en kik där.

Det verkar vara flyttat.
Hade första årsmodellen, och då satt det som du beskriver.
Nu har jag en nyare, och för sig WR, men där sitter det långt fram, bakom främre vänstra sidokåpan.
Kan vara värt att slå en kik där.
Jag tänkte att de flyttat in det bakom kåpan fram, typ bak lyset.
Ska kolla sidokåpan i morgon, thanx! :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...