Yamaha Ténéré 700

Köper nya hojar varje år mer eller mindre
Men denna har jag fastnat för.

Lite skoj att det är ytterligare en som bjudit 120 igen utan att jag har annons ute, mer än min fråga ovan i diverse grupper.

Blir till att behålla hojen
 
Köper nya hojar varje år mer eller mindre
Men denna har jag fastnat för.

Lite skoj att det är ytterligare en som bjudit 120 igen utan att jag har annons ute, mer än min fråga ovan i diverse grupper.

Blir till att behålla hojen
Klokt val.....tycker jag :)
 
Köper nya hojar varje år mer eller mindre
Men denna har jag fastnat för.

Lite skoj att det är ytterligare en som bjudit 120 igen utan att jag har annons ute, mer än min fråga ovan i diverse grupper.

Blir till att behålla hojen

Bra val


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Ser att "World Raid" verkar vara ca 15mm högre i sitthöjd än min.
Undrar om det kommer att gå att sänka den på samma enkla sätt som med standardversionen?
Tänkte om den bara är höjd med "hundbenen", eller om det finns andra skillnader?
Hjulbasen varkar vara samma, men jag litar inte alltid på vad som står på hemsidan.
Men i så fall bör jag sänka den ca 40mm bak, för att få samma sitthöjd som jag har idag, och då kanske man måste sänka även gaffeln?
Ja, bara lite funderingar på kammaren :)
 
Ser att "World Raid" verkar vara ca 15mm högre i sitthöjd än min.
Undrar om det kommer att gå att sänka den på samma enkla sätt som med standardversionen?
Tänkte om den bara är höjd med "hundbenen", eller om det finns andra skillnader?
Hjulbasen varkar vara samma, men jag litar inte alltid på vad som står på hemsidan.
Men i så fall bör jag sänka den ca 40mm bak, för att få samma sitthöjd som jag har idag, och då kanske man måste sänka även gaffeln?
Ja, bara lite funderingar på kammaren :)
Varför köpa en "höjd" modell för att sedan sänka den? :va
 
  • Gilla
Reaktioner: Teo
Varför köpa en "höjd" modell för att sedan sänka den? :va
Kan man bara fixa sadelhöjden, så gissar jag att raid modellen kommer att vara mycket smidigare att hantera, tack vare lägre tyngdpunkt. Och lättare att plocka upp om man tappat den.
Vanliga T7:an skall ju vara absolut tyngst att resa, enligt dom jämfört mot Tiger, Africa twin, 890 mfl.
 
Kan man bara fixa sadelhöjden, så gissar jag att raid modellen kommer att vara mycket smidigare att hantera, tack vare lägre tyngdpunkt. Och lättare att plocka upp om man tappat den.
Vanliga T7:an skall ju vara absolut tyngst att resa, enligt dom jämfört mot Tiger, Africa twin, 890 mfl.

Ja 16 kilo till gör den nog lättare att plocka upp dom har bara gjorde tanken större och lagt på det nedåt men du har ju fortfarande vikten kvar på det uppe när den är fulltankad


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Möjligt, motorn och effekten är ju densamma som euro 5 från 21


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Men det måste väl sitta oljekylare på den redan idag? Ökad oljevolym är ju annars bra ur många synpunkter...
Ja, det sitter en sån där ”snusdosa” i anslutning till filtret, med kylvattenslangar.
Men tänkte om dom kanske monterat en effektivare, luftkyld modell?
 
Fy fan vad snygg denna hoj är! Jag blir galen…

Så här ser mitt liv ut nu:

Måndag: Jag ska ha en T7
Tisdag: Behöver jag verkligen en T7
Onsdag: Japp, jag kan ha den hela livet.
Torsdag: Jag har kvar min hoj, den duger
Fredag: Helvette, Pol Tarras Youtube, vill ha nu!!!!!
Lördag: Se Fredag.
Söndag: Min hoj e ju rätt go den med iof.

Ja ni förstår… psykisk påfrestande och går fan snart in i väggen….
 
Fy fan vad snygg denna hoj är! Jag blir galen…

Så här ser mitt liv ut nu:

Måndag: Jag ska ha en T7
Tisdag: Behöver jag verkligen en T7
Onsdag: Japp, jag kan ha den hela livet.
Torsdag: Jag har kvar min hoj, den duger
Fredag: Helvette, Pol Tarras Youtube, vill ha nu!!!!!
Lördag: Se Fredag.
Söndag: Min hoj e ju rätt go den med iof.

Ja ni förstår… psykisk påfrestande och går fan snart in i väggen….
Gör som jag: åh, den där hojen vill jag ha.
Lösning: jag köper den, nu.
Anledning: man lever en (1) gång.
 
@sportbike Ja, du har helt rätt så är det. Skulle man mot förmodan ångra sig så är det ju bara att sälja.

Min största ågren är om jag inte använder den tillräckligt. Att den står. Men va fan, jag ska ju köra hoj minst 30 år till…
 
@sportbike Ja, du har helt rätt så är det. Skulle man mot förmodan ångra sig så är det ju bara att sälja.

Min största ågren är om jag inte använder den tillräckligt. Att den står. Men va fan, jag ska ju köra hoj minst 30 år till…
Köp den, låt den stå.
Du vet att den står där och du kan när som helst stoppa i nyckeln och köra, planlöst eller planerat.
Ja, man kan känna att man köpt en dyr motorcykel som bara måste användas så fort solen tittar fram, tro mig, jag har varit där.
Men, den är redo, du behöver bara tanka och tvätta den, du behöver inte bekymra dig över vad som kommer att gå sönder denna gång, startar den över huvud taget, fan jag skulle ju ha.....
Ja, du hajar.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top