Yamaha Ténéré 700

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Så här blev det då. Blir inte bättre än så här när jag donar med sådant här tydligen.
Hade ingen aning vad jag höll på med
Är två "bubblor" längst fram på det gula jag stör mig något enormt på. Tänkte fixa det när jag fick se det efter motorbågarna åkte på igen, men blev störd då det tydligen var en vattenläcka i huset....
4e218aa7ec78c7cf5c63e5391b2f4df1.jpg
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Skulle va kul att se bilder på en Acerbis-tank, lackad och klar på en hoj. Kan nån skaka fram nån bättre blid än den jag hittat?

Safari T7.jpg
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Den du länkat är av annat märke, här är en acerbis tank
f202c3b1770f9612d20151125c468fa0.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jo jag vet, en Safaritank.
Tänkte om det fanns bild på en lackad i orginalfärg, eller så?
 

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
Jo jag vet, en Safaritank.
Tänkte om det fanns bild på en lackad i orginalfärg, eller så?

A trodde inte du visste när du la upp på en safari tank letat som fan men inte hittat nått tyvärr och är kass på Ps


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Det är problematiskt att lacka dessa typer av bränsletankar, eftersom materialet "andas" lite.
Så lacken kommer inte att fästa, och det är nog därför vi inte ser några lackerade versioner.
Dekaler kan fungera, men bubblar sig efter ett tag.
Så man får leva med grundfärgen, och sätta på dekaler, och vara beredd på att det inte kommer att vara perfekt över tiden.
Men jag tycker att Acerbis version ser fin ut, Safaritanken blir nästan lite grotesk när den är så bred.
22 liter borde ju vara en bra uppgradering tycker jag.
Själv kommer jag att köra med 4 liter Rotopax nu, men har inte upplevt några jätteproblem med just räckvidden.
Man kör ju 30 mil touring med den original.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Om ni sponsrar mig med en tank så ska ni få se den lackad ???/ Jonas fd thinnerhjärna
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Det ska ju inte vara hög stänka på framskärmen, det passar ju inte alls. Jag har det på min 890 och jag skulle gärna ha en låg istället då det är så mycket snyggare
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det ska ju inte vara hög stänka på framskärmen, det passar ju inte alls. Jag har det på min 890 och jag skulle gärna ha en låg istället då det är så mycket snyggare
Jag gillar höga stänkan på 890'n förutsatt att man byter ut den där modernistiska konsthallen de monterat dit som lampa mot en smärtare endurolykta.
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Man får väl säga att den designen aldrig borde blivit av...
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det är problematiskt att lacka dessa typer av bränsletankar, eftersom materialet "andas" lite.
Så lacken kommer inte att fästa, och det är nog därför vi inte ser några lackerade versioner.
Dekaler kan fungera, men bubblar sig efter ett tag.
Så man får leva med grundfärgen, och sätta på dekaler, och vara beredd på att det inte kommer att vara perfekt över tiden.
Men jag tycker att Acerbis version ser fin ut, Safaritanken blir nästan lite grotesk när den är så bred.
22 liter borde ju vara en bra uppgradering tycker jag.
Själv kommer jag att köra med 4 liter Rotopax nu, men har inte upplevt några jätteproblem med just räckvidden.
Man kör ju 30 mil touring med den original.
Jaså t.o.m. lack bubblar, trodde bara det var dekaler? Nä, då blir det inget för mig. Jag gillar inte det svarta på en i övrigt vit (eller blå) hoj.
Men visst räcker 16 l till när man vet var mackarna finns, det är väl utomlands det kulle va bra med lite mer. Som du säger, runt 22 liter skulle va perfekt!

Problemet med dekaler som bubblar har jag på min renoverade IT 250. Trots att tanken slipades grundligt för att få bort det som gulnat så bubblade de efter bara nån månad:
11.png
På 465:an som är orenoverad och bara gått ett par hundra mil sen ny, sitter dekalerna som de ska. Ska väl också tillägga att tanken klarat sig så bra, pga att den nu är torrlagd på bensin och har nog till största delen så varit under sitt stillsamma liv sedan 1982.
 
Last edited:

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Jaså t.o.m. lack bubblar, trodde bara det var dekaler? Nä, då blir det inget för mig. Jag gillar inte det svarta på en i övrigt vit (eller blå) hoj.
Men visst räcker 16 l till när man vet var mackarna finns, det är väl utomlands det kulle va bra med lite mer. Som du säger, runt 22 liter skulle va perfekt!

Problemet med dekaler som bubblar har jag på min renoverade IT 250. Trots att tanken slipades grundligt för att få bort det som gulnat så bubblade de efter bara nån månad:
View attachment 468480
På 465:an som är orenoverad och bara gått ett par hundra mil sen ny, sitter dekalerna som de ska.
Snygga hojar ✌️♥️
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top